14.04.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Mithat Yurdakul / ANKARA - Türkiye'ye uzak mesafedeki ülkelere ihracatı artırmak için hazırlanan taslak plana göre, estetik ameliyat olmak isteyen Çinliler, konut almak isteyen Avustralyalı ve Amerikalılar Türkiye'ye çekilecek. Japonya ve Meksika’ya Türk dizisi satılmasını öngören plana göre, hedef ülkelerdeki müslüman nüfusa tesettür giyim tanıtılacak.
Türkiye'nin uzaktaki ülkelere ihracatını artırmak için gündeme gelen Uzak Ülkeler Stratejisi'nin taslak eylem planı hazırlandı. Türkiye'ye ortalama 8 bin 500 kilometre uzaklıktaki 18 ülkeye ihracatı 4 katına çıkarmayı hedefleyen plana göre, Çin'deki hedeflerden birisi sağlık turizmi olacak. Çin'deki estetik cerrahi, diş tedavisi, tüp bebek gibi işlemlerin Türkiye'den 5 - 6 kat pahalı olduğu belirtilen planda, estetik cerrahi piyasasında Çin'in en büyük ikinci ülke olduğu belirtildi. Çin'deki ameliyatların kalitesiz olduğu ifade edilen raporda, Çinlilerin yurtdışında ameliyata ilgi gösterdiği kaydedildi. Çin'de tüp bebek tedavisinin tek çocuk politikasının bitişiyle büyüme eğilimine girdiğine dikkat çekilen planda, "Özellikle göz kapağı ameliyatları, boy uzatma ve kök hücre tedavileri için Çin'den gelen hastaların önündeki engellerin ülkeler arası ilişkiler, seyahat zorlukları ve kısıtlı sefer sayıları olduğu belirtilmektedir. Ülkenin sağlık ihracatımız çerçevesinde büyük potansiyelinin olduğu değerlendirilmektedir" denildi.
ABD'lilere film daveti
Activision Blizzard, Microsoft ve EA Games gibi oyun şirketlerinin yatırımları açısından Türkiye’de önemli fırsatlar olduğu belirtilen planda, oyun sektörü ve mobil uygulama şirketlerinin desteklenmesi, savunma sektöründe büyük çaplı yazılım projelerine girişilmesinin, ABD'ye ihracatta faydalı olabileceği dile getirildi. Plana göre ABD'li dizi, film, belgesel ve TV yapımlarının da Türkiye'de çekilmesi için temasa geçilecek.
Hindistan'dan öğrenci
Brezilya'yla ise İHA ve SİHA konusunda teknoloji işbirlikleri kurulabileceği vurgulanan taslak planda, Japonya'ya da yakın dönemde uyarlama yöntemiyle Türk dizilerinin yer edinmesinin amaçlandığı ifade edildi. Meksika'da da son dönemde Türk dizilerinin, büyük izleyici kitlesi olan Telemundo kanalı ve ücretli kanallardan takip edildiği ifade edilerek, buradaki yayınlarda Türk malı ve hizmetlerinin, 'ürün yerleştirme' yöntemiyle tanıtılabileceği belirtildi. Planda, Hindistan'ın genç nüfusuna dikkat çekilerek de bu ülkeden Türkiye'ye gelen üniversite öğrencisi sayısının artırılması gerektiği vurgulandı. Nijerya'dan da Türkiye'ye gelen öğrenci sayısının arttığı, ancak öğrenci vizesi alıp okula devam etmeyen öğrenci sayısının da azımsanmayacak miktarda olduğu vurgulanarak, bu ülkeden gerçekten eğitim almayı isteyen öğrencilerin kabul edilmesi gerektiği ifade edildi.
Tesettür giyim tanıtılacak
Planda yer alan ortak eylemlere göre ise bir çalışma da, 'tesettür giyim' alanında olacak. Dünya genelinde muhafazakar giyime ilginin arttığı belirtilen planda, bu talebin Türkiye'deki potansiyele yönlendirilmesi için yurt içi ve dışındaki kurumlarla işbirliği yapılacağı, tanıtım faaliyetleri gerçekleştirileceği belirtildi.
Müslümanlara konut
Gayrimenkul satışında ise ABD ve Avustralya’ya dikkat çekilen planda, aradaki mesafeye rağmen Avustralya’da Türkiye’yi güvenli liman olarak gören müslüman beyaz yakalılara ve ABD’li müslüman nüfusa konut satılabileceği ifade edildi. Taslak planda, Kanada’da yaşayan Ortadoğulu göçmenlerin de İspanya’dan sonra gelen gayrimenkul alım ülkesinin Türkiye olduğu vurgulanarak, “Ülkedeki iklim şartları, güneşli ülkelerde ev edinmeyi önemli bir ihtiyaç haline getirmiştir. Gayrimenkul alıcı potansiyeli yüksek düzeydedir” denildi.