EkonomiÇin malı, Rusya’ya ‘Türk gibi’ giriyor

Çin malı, Rusya’ya ‘Türk gibi’ giriyor

27.10.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı ve PttAVM Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, Çinli şirketlerin yurtdışındaki “Türk malı” algısının gücünü kullanmaya çalıştıklarını belirterek, “‘Made in Türkiye’ yazan yeni etiketler Çin konfeksiyon ürünlerine dikilerek Rusya’ya satılıyor” dedi.

Çin malı, Rusya’ya ‘Türk gibi’ giriyor

MİTHAT YURDAKUL Ankara - E-Ticaret ve Perakende Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, Türk ürünlerinin yurtdışındaki olumlu algısına dikkat çekti. Kısa süre önce gittiği Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te yaşadığı bir olayı anlatan Çevikoğlu, “Bişkek’te bir konteyner kent var. Burada gezerken farkettik ki ‘Made in Türkiye’ yazan yeni etiketler Çin’den alınan konfeksiyon ürünlerine dikilerek Rusya’ya satılıyor. Çinliler ‘Çin malı’ olarak satamadıklarını ‘Türk malı’ olarak satabiliyorlar. Türk ürünleri de bu yolla zarar görebilir. Buna önlem alınması gerekiyor” diye konuştu. 

Haberin Devamı

Canlı konuma teslimat 

E-ticaret sektörünün her geçen gün dönüşüme uğradığını anlatan Çevikoğlu, “Bulut teknolojileri ve datanın önemini artıracağı bir döneme giriyoruz. Çin’de daha arabada hareket halindeyken sipariş verebildiğiniz ve arabadan inmeden siparişini alabildiğiniz uygulamalar hayata geçmeye başladı. Siz canlı konum atıyorsunuz, trafikte hareket halindeyken sizi buluyorlar ve siparişinizi teslim ediyorlar. Türkiye’de de bu geleceğe hazır olmak için çalışmalarımızı hızlandırmamız lazım” ifadelerini kullandı.

‘Bekarlar Günü’ne hazırlık

Çin’in en büyük e-ticaret platformlarından JD’nin yanı sıra Alibaba grubundaki Tmall’da ve TikTok’un sahibi olduğu Douyin’de “Türkiye ulusal mağazaları” açtıklarını belirten Çevikoğlu, “Türk markalarımızın Çin’de satış yaptığı mazağalar açmaya başladık. Bu sene ilk defa kasım ayında Çin’de kampanya yapacağız. ‘Bekarlar Günü’ olarak kabul edilen 11.11’de Çin’de bizim Türkiye’de 365 günde yaptığımızdan daha fazla e-ticaret alışverişi gerçekleşiyor. Türk mağazaları olarak buna hazırlanıyoruz” dedi.