08.01.2010 - 01:34 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Satınalma sonrası OYAK Çimento Grubu’nun 5 şirketinin toplam çimento üretim kapasitesi 17.5 milyon ton ile Türkiye çimento üretim kapasitesinin yüzde 18.6’sını temsil eder hale geldiğini söyleyen Çağlar, “Klinker üretim kapasitesini ise 8.5 milyon tona çıkaran OYAK, yüzde 15’le bu konuda Türkiye’de lider konumuna geldi” dedi.
Lafarge Marmara Grubu’nun Oyak’a satışının 30 Aralık 2009 itibariyle tamamlandığını hatırlatan Çağlar, 130.3 milyon euro’luk satış bedelinin peşin ödendiğini söyledi.
Marmara Grubu’nu satın almak konusunda OYAK’ı motive eden en önemli etkenin Aslan Çimento’nun deniz kenarında oluşu ve kendine ait bir limana sahip olması olduğunu kaydeden Çağlar şöyle dedi:
‘Liman da almış olduk’
“Sadece bir çimento fabrikası satın almadık, aynı zamanda bir de liman aldık. Çimento yatırımı, ihracat odaklı yapılırsa yanlış bir yatırımdır. Ama iç pazarda daralma yaşandığı zamanlarda bu açığı kapatacak şey de ihracattır.”
Aslan Çimento’nun Türkiye’nin ilk çimento fabrikası olduğunu da vurgulayan Çağlar, “Liman grubun diğer şirketlerinin ihracatı için de avantaj olacak. Bu şirketlerin başında da otomotiv grubumuz geliyor” dedi. Çağlar, geçen yıl 825 milyon lira satış hasılatına ulaşan grubun 2010’da 1 milyar liralık hasılat hedeflediğini söyledi.
Lafarge borç yükünü azaltmak için sattı
Çimento sektörünün önde gelen isimleri, global krizden etkilenen Lafarge’ın yüksek borç oranlarını düşürmek için küçük yatırımlarına son verme kararı aldığını ve Türkiye’den çekildiğini dile getirdi. Fabrikalarını daha önce satışa çıkaran Lafarge, Van Çimento’yu Aşkale’ye satmıştı.