24.05.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
İsmail Şahin / İSTANBUL - Türkiye’de şirketlerin finans alanında en önemli karar alıcıları CFO Summit 2024’te buluştu. DataExpert ve Milliyet Executive iş birliğinde BMI Business School organizasyonuyla gerçekleştirilen “Re-Navigating In The Age Of AI” temalı zirvede yapay zeka ile teknolojinin finans stratejilerine ve yatırımlarına olan etkisi konuşuldu.
Büyüme, inovasyon ve sürdürülebilir finans konularının ön plana çıktığı zirvede dalgalı ekonomide risk yönetimi konusu da mercek altına alındı. Yapay zekanın iş hayatına entegre olması ile bu sürecin finans fonksiyonunun dijitalleşmesine olan etkilerinin tartışıldığı zirve aynı zamanda Türkiye’nin En Etkin 50 CFO’su ödül törenine de ev sahipliği yaptı.
Zirvede QNB eFinans Genel Müdürü Okay Yıldırım ‘Dijitalleşen Dünyada Başarılı Olmak’ başlıklı sunumunda, şunları dile getirdi:
“Dijitalleşmenin defansif bir yönü var. Rakipleriniz dijitalleşmeyle verimliliğini artırıyor ve maliyetlerini düşürüyor. Dijitalleşme sektör dinamiklerini değiştiriyor. Ölçeği ve sınırları ortadan kaldırıyor. Dijitalleşmenin ofansif yönü de var. Hem rakiplerle rekabet etmek, hem de hayatta kalmak için dijitalleşme şart. Yapay zekanın şu andaki aşaması dijitalleşmenin en gelişmiş aşaması. Yapay zekada 2. aşama ise karar vericisi olması. Bu dönem için hazırlıklarımızı yapmalıyız.”
’Çok önemli bir rolü var’
Zirvenin kapanışını ‘Etkin Şirket Yönetiminde CFO’nun Büyüyen Rolü ve CFO Ödüllerinin Önemi’ başlıklı sunumuyla yapan STFA Holding Yönetim ve İcra Kurulu Başkanı Adnan Nas ise şöyle konuştu:
“Bu zirve çok kaliteli CFO’lar yetişmesine yardımcı oldu. İşletmelerde hep patronun yanında bir yardımcısı vardır. Küçük şirketlerde sağ kolu derler. Şirket büyüdükçe mali işler gibi birimler yerini aldı. Günümüzde gelişmeleri yakından izleyen stratejik ve analitik bir CFO modeline evrildi. Yapay zeka yeni teknoloji, verimliliği hızlandırdığında anlamlı. Türkiye gibi aile şirketlerinin hakim olduğu ülkelerde aile şirketlerinin kurumsallaşması açısından CFO’nun çok önemli rolü var.”
Gelecekteki riski öngörebilmek...
‘Dijital, Yapay Zeka, Dijital Finans’ isimli panelde konuşan Figopara CFO’su Fırat Aytaş, “Üretici yapay zeka, geçmiş bilgilere göre iyi karar verebiliyor ama gelecekteki riskleri öngöremiyor. Şu anda makine öğretimi ona verdiğiniz girdilerle besleniyor ama şaşırtmak çok kolay. Bir soruyu 10 farklı şekilde sorup 10 farklı cevap alabilirsiniz” dedi.
Tam Finans CFO’su Mete Önol ise mikro KOBİ’lere yönelik çalıştıklarını belirterek “Yılda 180 bin işlem yapıyoruz. Kredi riskini ölçme tarafında yapay zeka kullanıyoruz” derken Crede Data Services kurucusu Ahmet Kocamaz, “Kârı artırmak için çabalamamız lazım ama riski de ölçmek lazım. Ben yapay zekayı karar destek elemanı olarak görüyorum” ifadelerini kullandı.
24 milyon müşterişe sahip olduklarını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hana Jalel ise “Biz veri analitiği çok fazla kullanıyoruz, en önemli veri alanı ticari kullanımlarda. Yapay zekayı en fazla terk etme olasılığı yüksek olan müşterileri önceden tahmin eden modelde kullanıyoruz” diye konuştu.
Finrota Genel Müdürü İlknur Uzunoğlu ise, “Biz büyük bir veriyi kullanıcılarımız için daha anlaşılabilir hale getiriyoruz. Açık bankacılıkta para akışı yönetiminde yapay zekayı kullanıyoruz” dedi.