EkonomiÇevreci ürünler tüketiciye pahalı geldi

Çevreci ürünler tüketiciye pahalı geldi

13.03.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Sürdürülebilirlik Akademisi’nin Schneider Electric ve GfK Türkiye işbirliğiyle yaptığı ‘2011 Yeşil Tüketim Araştırması’na göre tüketicilerin yüzde 71’i satın aldığı ürünlerin çevre dostu olmasını isterken, satın alanların oranı sadece yüzde 17 olarak belirlendi.

Çevreci ürünler tüketiciye pahalı geldi

GfK Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Fulya Durmuş, araştırmada, çevre ve yeşil ürünün çok önemli olduğunu düşünen tüketicilerin yüzde 57’sinin, bu ürünleri pahalı oldukları için satın almadıklarının ortaya çıktığını söyledi. Aynı araştırmaya göre ‘yeşil ve çevre dostu ürün’ deyince, tüketicilerin yüzde 49’unun aklına geri dönüşümlü, yüzde 36’sının organik, yüzde 32’sinin enerji tasarruflu, yüzde 16 karbon salınımını azaltan, yüzde 2’sinin aklına diğer ürünler gelirken, yüzde 14’ü fikri olmadığını bildirdi.