EkonomiÇağrı merkezi yoksa satışa veto

Çağrı merkezi yoksa satışa veto

11.05.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Firmalar, güvenli ödeme, çağrı merkezi gibi bazı şartlar yoksa ürünlerinin e-ticaret platformları üzerinde satışına engel olabilecek.

Çağrı merkezi yoksa satışa veto

Mithat Yurdakul / ANKARA - Özellikle beyaz eşya gibi ürünlerin internetten satışının artmasıyla, önümüzdeki dönemde e-ticaret platformları bir dizi düzenlemeyi dikkate almak zorunda olacak. Bir beyaz eşya ya da elektronik üreticisi, e-ticaret sitesinde güvenli ödeme, sigortalı kargo, çağrı merkezi gibi tüketici lehine uygulamalar olmadığını tespit ederse, o e-ticaret sitesinde ürününün satılmamasını talep edebilecek.

Haberin Devamı

Edinilen bilgiye göre, önümüzdeki dönemde internetten özellikle büyük markaların satışında bir dizi tüketici önlemi dikkate alınacak. Buna göre firmalar, belli şartlarda ürünlerinin e-ticaret platformları üzerinden satış iznini iptal edebilecek. Eğer bir beyaz eşya ya da elektronik üreticisi, e-ticaret sitesinde güvenli ödeme, sigortalı kargo gibi tüketici lehine uygulamalar olmadığını tespit ederse ya da tüketicilerin online çağrı merkezi üzerinden şikayetini iletemediğini belirlerse, o e-ticaret sitesinde ürününün satılmamasını talep edebilecek. Büyük markalar, e-ticaret sitelerindeki satıcılarının kendi logolarını kullanmasını talep edebilecek. E-ticaret siteleri, satıcılara ait görsel gibi materyalleri kullanıma kapatamayacak, Üretici firmalar, gereken şartların sağlanması durumunda bir e-ticaret sitesinin ürünlerini satmasını “popüler olmama” gibi gerekçelerle engelleyemeyecek.

Haberin Devamı

Ortak fiyata dikkat

Önümüzdeki dönemde internet satış sitelerinde daha fazla dikkat edilecek bir diğer konu da “yeniden satış fiyatı belirlenmesi” olacak. Bir ürünün tüm platformlarda aynı fiyatla satılması konusu bu bakımdan mercek altına alınacak. Özellikle beyaz eşya ve küçük ev eşyalarının satışı bu noktada gözlemlenmeye devam edecek.

Takviye gıda devam edecek

İnternetten takviye gıda satışında ise bazı büyük markaların “başka yerde satılanlar sahte olabilir” iddiasıyla sadece kendi sitelerinde satış yapma gibi talepleri olduğu öğrenilirken, buradaki eğilimin e-ticaret sitesinden satışın devamı yönünde olduğu belirtildi. Yetkililer, e-ticaret platformlarından satılan gıda takviyesi ve sporcu gıdası gibi ürünlerin iade gibi seçeneklerinin daha kolay olduğuna, sahte ürünlere ise farklı yerlerde de rastlanabileceğine işaret etti.