EkonomiBu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

Bu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

29.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Geçen yıl 20 milyon TL’ye yakın ciro gerçekleştirdiklerini söyleyen Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, bu yıl sonunda 2012’nin iki katı ciro hedeflediklerini belirtti

Bu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

2012 yılında yaklaşık 20 milyon TL ciro gerçekleştirdiklerini söyleyen Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, “Bu yıl sonunda 2012’nin 2 katı ciro hedefliyoruz” dedi.
Homend markasının arkasında başından bu yana ciddi ve yoğun bir Ar-Ge kaynağının bulunduğunu belirten Koçer, “Çeşitli odak grup araştırmalarının sonucunda, Homend hedef kitlesini ev kadınları, genç kadınlar ve çalışan kadınlar olmak üzere üç ana grupta topladı” diye konuştu.

Veri analizi
İki yılda 600 bin kullanıcıya ulaştıklarını kaydeden Koçer, “Tüm tüketicilerin bilgilerini kaydettiğimiz müşteri hizmetleri sistemimizde, bu kullanıcıların yüzde 15’inin verisine sahibiz.
Bu verinin özelliklerini analiz ediyor, satın alma ve kullanım alışkanlıklarıa göre yatırım yapıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

‘Yurtdışına açılmayı hedefliyoruz’

Homend olarak, ürünlerin bir kısmını Türkiye’de bir kısmını ise Çin’deki ürettirdiklerini söyleyen Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, şöyle devam etti:
“Tasarım ve mühendisliği Homend’e ait olan ürünler bu fabrikalarda son ürün haline getiriliyor. Homend markası olarak, pazar payımız yüzde 3’e ulaştığında yurtdışına açılmayı hedefliyoruz.
Tüketici, bir küçük ev aleti satın alırken, ürünün öncelikle pratik kullanımlı, kolay temizlenebilir ve şık tasarımlı olmasına dikkat ediyor. Bu doğrultuda, Homend’in tercih edilmesindeki en önemli etkenler de mutfakta yer kaplamayan, kolayca temizlenebilen ve şık tasarımlı ürünler geliştirmesi.”

Bu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

Çay makinesinden sonra konuşan tartı ve ütü...
Akıllı ürün gruplarında yatırıma devam ettiklerini söyleyen Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, şu bilgileri verdi: “Üretim hakları ve patenti bize ait olan Royaltea Konuşan Çay Makinesi’nin ardından konuşan tartı ürettik. Bu tartıya hedef kilo giriliyor. Bu kiloya yaklaşıldığı zaman tartımız,’sen tuttuğunu kopartırsın’ diyerek tebrik ediyor. Hedef kilodan uzaklaşıldığı zaman da, ‘yanaklarına renk gelmiş’ diyerek eleştiriyor. Aynı kiloda kalındığında ise ‘hep aynı hep aynı’ diyor. Ayrıca konuşan ütü üzerinde çalışıyoruz. Bu ütü de ‘soğudum, artık beni dolabıma kaldırabilirsin’ diyerek esprili şekilde bilgi verecek.”

Haberin Devamı

‘Çevreci ürünler tercih ediliyor’
Tüketicinin satın alırken artık ürünlerin enerji tasarruflu ve çevreye duyarlı olup olmadığına dikkat ettiğini ifade eden Koçer, şunları söyledi: “Sadece büyük beyaz eşyalara aitmiş gibi duran enerji tasarrufu özelliği, küçük ev aletlerinin elektrik sarfiyatı mercek altına alındığında oldukça önem kazanıyor. Bu nedenle tüm Ar-Ge çalışmalarında yenilikçi fikirlerin yanı sıra enerji tasarruflu ve akıllı ürünler geliştirmeye odaklandık.”

‘Kazanlı ütü pazarı büyüyor’
En çok satan ürünlerinin çay makinesi ve mutfak robotu olduğunu söyleyen Hakan Koçer, şu bilgileri verdi: “Kazanlı ütülerimiz de ilgi görüyor. Zaten bu pazar hızla büyüyor. Belki ütü yapmayı değil ama, ütünün kendisini sevdirecek ürünler tasarlıyoruz. Ayrıca yüzde 40 enerji tasarrufu sağlayan, Türkiye’nin ilk ve tek cam yüzeyli elektrikli ızgaramız da en çok satılan ürünler arasında.”

Haberin Devamı

e-perakende

Doğuş Planet’in e-ticaret platformu n11.com açıldı

Doğuş Grubu ile Güney Koreli SK Group’un ortaklığında kurulan Doğuş Planet’in e-ticaret platformu n11.com açıldı. Size açılışa özel yüzde 111 kupon hediye kampanyası başlattı.
Kullanıcılar, 1 Mayıs 2013 tarihine kadar yapacakları her 100 liralık alışverişlerinde 111 lira değerinde hediye kuponu kazanıyorlar. Yetkililer, konuyla ilgili şu bilgileri verdi: “Modadan kozmetiğe, ev ve yaşam ürünlerinden elektronik, otomotiv ve aksesuarları, spor ve outdoor, kültür, oyun ve gezi kategorilerine kadar farklı ürün seçeneği sunuyoruz. Siteden yapılacak alışverişlerin yüzde 111’i değerinde kupon otomatik olarak hesaplara yükleniyor. Kullanıcılar, 30 gün sonra kullanıma açılan kuponları, kampanya kapsamındaki ründe harcayabilecekler.”

Haberin Devamı

Açık pazar

Doğuş Grubu ile Güney Kore’nin en büyük gruplarından SK Group’un ortaklığında Haziran 2012’de kurulan Doğuş Planet, B2C konseptli açık pazar e-ticaret platformu. Yapılan açıklamada Doğuş Planet’in markası ‘n11.com’ ile e-ticaret sektörünü yeniden şekillendirmeyi hedeflediği ve KOBİ’lerin e-ticaret sektörüne atılmasını desteklediği belirtildi.

Bu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

SAAT

Dairelerin zamanı

Essence ‘Femme’ Serisi’nin yeni modeli, Swarovski taşlarla bezeli. Dairelerin simetrisiyle örülen modelin kasa kısmını 49 adet, kadran kısmını ise 19 adet Swarovski taş süslüyor. Silver ve gold olmak üzere iki kasa ve kordon rengi bulunan modelde sedef kadran seçenekleri de mevcut.

Bu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

Gece görüşü...

İsviçre’li Victorinox Swiss Army saatlerinin Night Vision serisi bu sene 10’uncu yılını kutluyor.
Bu nedenle yenilenen Victorinox Swiss Army Night Vision, karanlıkta yolu ve zamanı göstermesi için tasarlandı. Yanıp sönebilen beyaz LED ışığa sahip modelin siyah ve asker yeşili kayış seçenekleri var.

Haberin Devamı

Bu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

Dünyanın en küçük saati

Jaeger-LeCoultre Calibre 101, 80 yılı aşkın süredir, dünyanın en küçük mekanik saati olarak tanınıyor. İngiltere Kıraliçesi II. Elizabeth’ in 1953’teki Taç Giyme töreninde taktığı saat olan Joaillerie 101’in kadranı, kendisini çevreleyen elmaslarla öne çıkaran bin tasarıma sahip.

Bu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

Otomatik kronograf

Türkiye temsilciliği Maya Saat tarafından yapılan Alpina yeni Sailing serisini sundu. Bu serinin öne çıkan ürünü ise otomatik kronograf kalibreye sahip model. Her bir Alpina Sailing saati limitli adette üretiliyor ve içinde Extreme 40 katamaran minyatürü bulunan özel kutusunda sunuluyor.

Bu yıl ciromuzu ikiye katlayacağız

30 adet üretildi

Mey Saat, Türkiye’nin lüks ürünler mağazası Campanola’yı açtı. Mağazada değeri 10 binlerce doları bulan saatler satışa sunulacak. Mağazada öne çıkan ürün ise yaklaşık 65 bin TL’ye satılacak olan ve sadece 30 adet üretilen Edox’un ‘Grand Ocean 5 Minutes Repeater’ adlı saati oldu.

’İki yılda yüzde 16 pazar payına ulaştık’

Pazarda üç ana kategoride faaliyet gösterdiklerini söyleyen Parex’in Kurucusu ve Genel Müdürü Ferhat Sucu, bu kategorilerin temizlik ürünleri, mutfak yardımcıları ve çöp torbaları olduğunu belirtti.
Kurulalı iki yıl olmasına rağmen markanın hızlı bir yükseliş gösterdiğini belirten Sucu, “Provel adlı şirketimiz ‘Parex’ markalı ürünler üretmek, dağıtımını ve satışını yapmak amacıyla 2010 yılı Aralık ayında kuruldu. Şu anda pazar payımız yüzde 16. Bu pazar payında twister temizlik setimizin payı oldukça fazla” dedi.
Şu anda 275 çeşit ürünleri bulunduğunu kaydeden Sucu, geçen yıl 36 milyon adede yakın ürün sattıklarını açıkladı.

Ahşap temizliğine girecek
Yeni kategorilere girmek için çalıştıklarını söyleyen Sucu, “Ağaç ve ahşap temizlik ürünleri pazarına girmeyi planlıyoruz. Bu sektör hızlı bir şekilde büyüyor. Bu alanda başka bir markayla üretim hedefliyoruz. Diğer hedefimiz ise oda kokuları pazarında yer almak. Bu kategoriye de 2014’te girmeyi amaçlıyoruz” dedi.

100 milyon TL ciro hedefi
Türkiye’de 17 bin 400 perakendeciyle çalıştıklarını söyleyen Ferhat Sucu, “Parex olarak geçen yıl 65 milyon lira ciroya ulaştık. Bu yıl ciro hedefimiz ise 100 milyon lira” dedi.

‘Hedefimiz her eve girmek’
Ferhat Sucu, 16 yıl çalıştığı Unilever’de deterjan, kozmetik ve pek çok farklı kategorilerde yöneticilik yapmış. Son olarak Doğuş Çay’da genel müdür yardımcısıyken girişimci olmaya karar veren Sucu, kendi şirketini kurmuş. 2010 yılı Ekim ayında Ferhat Sucu tarafından kurulan Parex, kadınların temizlik ihtiyaçlarını yenilikçi ve pratik bir şekilde karşılamak amacıyla yola çıkmış.
Sucu, “Provel’in kuruluş amacı, Parex markasıyla temizlik yardımcıları kategorisinde ürün geliştirmekti. Bu sektörü seçmemin nedeni çok iyi bildiğim bir alan olması. Hedefimiz ise Türkiye’deki her eve Parex ürünlerini sokmak” dedi.

‘Parex Avrupa’daki zincirlere girecek’

14 ülkeye ihracat yaptıklarını kaydeden Ferhat Sucu, yakında yurtdışındaki uluslararası zincirlerde ürünleriyle yer alacaklarını anlattı. Parex ürünlerinin Fransa, İspanya, Belçika ve İtalya’daki Carrefour mağazalarında satılacağını ifade eden Sucu, “Şimdi hedef yurt dışındaki yabancı zincirler... Bu yöndeki görüşmelerimiz devam ediyor” dedi.

700 milyon liralık pazar

Ürün yelpazelerinde çöp torbaları, temizlik bezleri, bulaşık eldivenleri, buzdolabı poşetleri bulunduğunu söyleyen Ferhat Sucu, “En çok ilgi gören ürünümüz temizlik seti Twister oldu. Bu yıl 65 bin adet Twister satışı gerçekleştirdik” dedi.
Faaliyet gösterdikleri sektörle ilgili bilgi veren Sucu, “Pazarın büyüklüğü 650-700 milyon liraya ulaştı. Bu rakam evdışı tüketimle beraber 1 milyar lirayı buluyor” diye konuştu.

İstanbul Kongre Merkezi’nin mutfağı Food İstanbul’a emanet

Türkiye’nin en büyük kongre merkezi olan Harbiye’deki İstanbul Kongre Merkezi’nin mutfağını Food İstanbul işletecek. Food İstanbul, yiyecek içecek sektöründe 20 yıldan fazla bir süredir hizmet veren Şenol Sarışahin ve Erbil Demir’in sahibi olduğu bir marka. İstanbul Kongre Merkezi’nin içinde bulunan 1500 metrekarelik mutfaklarında günde 10 bin kişiye yemek sunabildiklerini söyleyen Food İstanbul Yönetim Kurulu Üyesi Şenol Sarışahin, “Ancak istenirse 25-30 bin kişiye de yemek verebilecek kapasiteye sahibiz” dedi. Sarışahin, kongre katılımcılarına Türk ve dünya mutfaklarından lezzetler sunduklarını belirtti.

Kayseri’ye Itallian Outlet geldi

Başyazıcı Holding iştirakı İmtaş İnşaat tarafından 15 bin 58 metrekare kiralanabilir alana sahip, Kayseri’de kurulan BYZ Garage kapılarını açtı. Kiralama, yönetim ve pazarlama danışmanlığını KDM Danışmanlık’ın yaptığı alışveriş merkezinde, Özdilek, Butik Dayı, Çift Geyik Karaca, Dekolte Ayakkabı, Beğendik, Rodi, Collezione, Teknosa, Sinema End, Simit Sarayı, Bursa Kebap Evi, Sultan Ahmet Köftecisi, Arçelik ve Kaşmir Halı gibi markalar yer aldı.
BYZ Garage’da ayrıca ünlü İtalyan markalarını bir araya getiren Itallian Outlet bulunuyor.

Yves Rocher’den beyaz çaylı krem

Yves Rocher Bitkisel Kozmetik Laboratuvarları, cilt koruyucu özelliğiyle bilinen beyaz çay ve özel pigmentlerle geliştirdiği BB Krem’i piyasaya sundu. 6 özelliğe sahip kremin içeriğinde organik hamamelis özsuyu ve elma oligosidleri bulunuyor. Yves Rocher Bitkisel Kozmetik Laboratuvarları, dolgunlaştırıcı ve sıkılaştırıcı bakım serisine yeni bir ürün daha ekledi. Sıkılaştırıcı ve dolgunlaştırıcı kırışık karşıtı bu serumun içeriğinde ise akasya Reçinesi ve organik aloe vera özü, ve susam yağı var.