24.08.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Duygu Erdoğan - Türkiye’nin turizm markalarından Bodrum, dünyanın lüks rotaları arasındaki yerini sağlamlaştırmaya devam ederken, turist hedefinde 1 milyon sınırını aştı. Sezon sonuna kadar 1.2 milyon turistin beklendiği Bodrum, yıl sonunda 1.5 milyon turist sayısını aşmayı hedefliyor. Turizmi tek başına lüks marka arenasında da yatırımcılarıyla temsil eden Bodrum, hava yolu ile olduğu kadar kendi tekneleriyle gelen dünya jet set’i için de önemli bir güzergah. Bölgenin lüks otel yatırımcıları, özellikle bu süreçte çeşitlenen yabancı turist profiline dikkat çekerken, Bodrum’un lüks turizmin dünya çapındaki marka bölgeler arasındaki yerini güçlendirdiğine vurgu yapıyor. Mandarin Oriental, Bodrum Genel Müdürü Ersev Demiröz, “2022 senesinde Ocak ayından bu yana Bodrum’a 1 milyona yakın turist gelmiştir, sezon sonunda bu rakamın 1.2 milyonu bulacağını tahmin ediyoruz” dedi.
Dünya jet set’i geliyor
Turizmin markası olan ülkeler arasında pandemi yaralarını en hızlı saran ülke olan Türkiye, Ocak-Temmuz 2022 arasında 23 milyon yabancı ziyaretçi ağırladı. Almanya, Rusya ve İngiltere Türkiye’ye en çok turist gönderen ilk üç ülke oldu. Bu dönemde Afrika’dan Amerika’ya, Avrupa’dan Asya ülkelerine kadar hemen her milletten gelişler arttı, pandemi ile düşen sayılar güçlü bir toparlanmayı getirdi. Ocak ayından bu yana 1 milyona yakın turist ağırlayan Bodrum ise 1.2 milyon turiste doğru ilerliyor.
Bodrum’un verimli bir turizm sezonu geçirdiğini anlatan Ersev Demiröz, İngiliz, Rus ve Alman turist sayısındaki artışa vurgu yaptı. Bu sezon farklı bir kitlenin daha bölgede dikkat çektiğini anlatan Demiröz, “2021 sezonu da bizim için çok keyifli ve güzeldi ancak bu sezon çok daha farklı bir kitle bizimle. Misafirlerimizin çoğu dünya jet set diye tabir edilen ve Fransa The Côte d’Azur, Fiji, Seyşeller gibi destinasyonları tatil programına alan bir kitle. Böylesi seçkin ve tatil kültürünü farklı bir seviyede yaşayan profilin “must see” (görülmesi gereken) listesine Bodrum’u alması Türkiye’nin turizmde geldiği seviyenin en güzel ispatıdır” dedi.
Düğün organizasyonu artıyor
Kempinski Hotel Barbaros Bay Bodrum Genel Müdürü Mehmet Ferman Doğan, Bodrum’un artık dünyanın önde gelen lüks destinasyonlarından biri olduğunu söyledi. Otel olarak hem gelirlerinde hem de doluluk oranında 2019 yılını geçtiklerini kaydeden Doğan, “Otelimizde en çok Rus misafir ağırladık. Ayrıca Avrupa Kraliyet Aileleri mensupları ve cemiyet hayatının önde gelen isimleri de otelimizde konakladılar. Bu sezon en dikkat çeken artışlardan biri de Bodrum’un yabancı misafirler tarafından bir düğün destinasyonu olarak tercih edilmesi oldu. Düğünler eylül-ekim aylarında da devam edecek” diye konuştu.
Bodrum’a kendi tekneleriyle gelenlerin yanı sıra bu yıl artan cruise yolcu sayısı da dikkat çekiyor.
‘Turistler için çekici’
Bodrum’un lüks segmentte konumlanmak için bugüne kadar çok çalıştığına dikkat çeken METT Hotel & Beach Resort, Bodrum Genel Müdürü Barış Molvalı, bu sayede yarımadaya dünyanın en beğenilen lüks konaklama markalarının da geldiğini, artık bu profilde çekici bir destinasyon olduğunu ifade etti. Molvalı, “Bodrum’daki turist sayısı çok sağlıklı ve 2022’de ABD, Latin Amerika, GCC, BDT ülkeleri, İsviçre, Fransa, Birleşik Krallık gibi güzel bir uluslararası misafir karışımına tanık oluyoruz. Destinasyonun turistler için bu kadar çekici olduğunu görmek çok olumlu” dedi.
Marka işletmeler
Bodrum’un bu sezon özellikle yabancı turistlerin cazibe merkezi olmaya devam ettiğini vurgulayan Six Senses Kaplankaya Genel Müdürü Adnan Yücel, otel performansı olarak geçen yıla göre dolulukta yüzde 30, gelirde ise yüzde 40 oranında artış görüldüğünü dile getirdi. Yücel, “Misafirlerimizin yoğunluğu Rus, İngiliz, Türk, diğer Avrupa ülkeleri ve Ortadoğu ülkelerinden oluşuyor. Eylül-ekimde de bütünsel sağlık programlarımıza büyük bir ilgi var” dedi.
Bodrum’un özellikle lüks uluslararası resort işletmelerin varlığı, lüks uluslararası yiyecek-içecek işletmelerinin tercihi ve hizmetin kalitesinin yüksekliğinden ötürü dünya jetset’inin güzergahında olduğunu aktaran Yücel, havalimanı erişim kolaylığının da bunu desteklediğini ifade etti.
‘Sürekliliği sağladık’
Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa, Bodrum’un yatırımcısı Büyükhanlı Kardeşler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Büyükhanlı, “Bizler, pandemide çok fazla bölgesinden dışarı çıkamayan dünyanın zengin ailelerine Bodrum’u tanıtma şansı bulduk. O dönemde tekneleriyle geldiler ve konakladılar. Şimdi artık bu turist grubunun sürekliliğini sağladık, gelmeye devam ediyorlar. Temmuz-ağustos doluluklarımız yüzde 94’ü geçti. Ayrıca fiyatlarımız da artıyor” dedi.