19.12.2008 - 01:13 | Son Güncellenme:
Beste Önkol
Türkiye pazarında online satış kanalıyla yer alan İsviçre kökenli Delafee’nin Gold Coffee adı altında kafe zincirleri açılacak. Delafee’yi Türkiye’ye getiren İstes Turizm’in sahipleri Bülent Kavaklı ve Tarık Altuğ.
İlk mağazalarını İstanbul’un Bebek ya da Nişantaşı semtinde açmayı planlıyorlar. Bülent Kavaklı, “Aslında şubat ayında açılmayı planlıyorduk. Ancak piyasa şartları nedeniyle nisan ayında mağazamızı açmayı planlıyoruz” dedi.
Kıbrıs’ta da yer almayı planladıklarını dile getiren Kavaklı, “Toplamda 10 mağazayı geçmek istemiyoruz. Tüm mağazalarımızın konsepti standart olacak. Markanın ağırlığını taşıyabilecek ve sahiplenecek yatırımcılarla görüşüyoruz. Başvurulara da açığız. Değerlendirme sürecimiz halen devam ediyor” diye konuştu.
Delafee’nin Gold Coffee’si dünyanın en lüks cafe’si olarak hayata geçecek. Aynı zamanda shop bölümünde tüm ürünlerin ve kurumsal hediye setlerinin de satışının sunulduğu lüks, şıklık ve zarafetin buluştuğu bir konseptle meraklılarıyla buluşacak. 1 fincan altınlı kahvenin fiyatı 35 YTL, altınlı lolipop şekerinin fiyatı ise 70 YTL olacak.
Bülent Kavaklı yakın zamanda altınlı çayın da tanıtımını yapacaklarını belirterek, “İngiltere de özel olarak üretilen bu ürün yeşil çay ve çiçek çayı formatında yepyeni bir ürün olacak” dedi.
Aşk Şekeri’ne yoğun ilgi Kadınların 70 YTL değerindeki altınlı kalp şeklindeki “Aşk Şekeri”ne ilgi gösterdiklerini anlatan Kavaklı, “8’li Celebration ve 2’li Intimacy adlı çikolata kutularımız çok satılıyor. Celebration genellikle kurumlar ve bireyler tarafından hediye amaçlı kullanılıyor. Intimacy’yi ise sevgililer tercih ediyor. Delafee’de 2’li çikolata 129 YTL, 8’li çikolata da 299 YTL’den satılıyor” diye konuştu.
ABD, Almanya, Suudi Arabistan, Lübnan, Hırvatistan, Japonya ve İsviçre’de faaliyet gösteren Delafee’nin müşterileri arasında lüks ve butik otellerle UBS, Metro Goldwyn Mayer, nugg.ad’ın da aralarında olduğu birçok firma bulunuyor.
Altınsever Hintliler
Altını yiyeceklerde kullanan ülkelerin başında Hindistan geliyor. Hintliler her yıl yaklaşık 12 tonun üzerinde altın tüketiyor.
Japonya’da ise altın yaprağı yeni yılda şans anlamına geliyor. Bu, iyi şans ve refah getiriyor. Ünlü şefler sushi veya çorbalarını altın yaprağıyla süslüyor. Avrupa’da aynı gelenek şampanyayla sürüyor. ABD ve Avrupa ülkelerinde ise özellikle özel günlerde yiyecekleri süslemek için altın kullanılıyor.