17.12.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
BİAK Derneği’nin Kurucular Kurulu, Doğan Gazetecilik, Estetik Yayıncılık, Feza Gazetecilik, Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık, Koza İpek Basın ve Basım, Milliyet Gazetecilik ve Yayıncılık, Reklam Piri Medya İletişim, Reklamverenler Derneği, Star Medya Yayıncılık, T Medya Pazarlama ve Dış Ticaret, Turkuvaz Gazete Dergi Basım, Uğurlu Gazetecilik Yayın Matbaacılık Reklamcılık, Yeni Gün Haber Ajansı Basın ve Yayıncılık temsilcilerinden oluşuyor.
Derneğin ilk Genel Kurulu’na giden süreçte, Kurucu Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı Ayşe Sözeri Cemal’in yürütmesi konusunda karar birliğine varıldı. İlerideki günlerde, kuruluşa taahhüt veren Reklamcılar Derneği ve diğer basın kuruluşları da, ilk Genel Kurul’da bulunmak üzere sisteme iştirak edecekler.
Etkin araştırmalar
Kuruluş aşamasında, Reklamverenler Derneği ve 12 basın kuruluşundan oluşan BİAK Derneği aracılığıyla, Ülkemizdeki basın okurluk araştırmalarının yaygınlaştırılıp geliştirilmesini ve reklamverenlerin basın kullanımlarının ölçümlenip raporlamasının tarafsız, denetimli ve rekabet hukuku esasları doğrultusunda yapılmasını sağlamak hedefleniyor.
Sektörün ortak çabasıyla kurulmuş olan BİAK Derneği, yasal yükümlülükler ve mevzuat çerçevesinde faaliyet gösteren, uluslararası standartlara uygun, bağımsız ve tarafsız bir yapı olma yolunda tüm tarafları göreve çağırıyor.