Ekonomi‘Beyaz eşyada enerji verimliliği üç kat arttı’

‘Beyaz eşyada enerji verimliliği üç kat arttı’

06.09.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Beyaz eşya ürünlerinde enerji verimliliği ve su tasarrufu artıyor. IFA 2022 sırasında gazetecilerle bir araya gelen Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, son on yılda buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinelerinde enerji verimliliğinin üç kat arttığını söyledi.

‘Beyaz eşyada enerji verimliliği üç kat arttı’

Hanife Baş -  Bulgurlu, suyu yüzde 20 daha az kullanan çamaşır makinesi modelleri olduğunu ifade ederek, “Bulaşık makinelerimizde de su kullanımı yarı yarıya azalıyor. Üretim aşamalarında karbon salımına çok dikkat ediyoruz. Fabrikalarımızda güneş enerjisinden elektrik üretmeye de başladık. En son Ankara’da 1.3 Megawatt’lık güneş enerjisi santralini (GES) devreye aldık. Fabrikalarımızdaki GES’lerin elektrik üretimi 50 Megawattı buluyor” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

Avrupa’da lideriz

Pazar rakamlarına da değinen Bulgurlu, Avrupa pazarında birinci olduklarını kaydetti. Bulgurlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Avrupa’da pazar büyüyor, Beko büyüyor. Yüzde 9.2’lik pazar payıyla Avrupa’da birinci olduk. 27 Avrupa ülkesinde bir numarayız artık. Avrupa’daki satışlarımız 2.6 milyar euro. Dünya pazarlarında da 11’inci sıradan bugün 8’inci sıraya geldik. İlk üçe girmeyi hedefliyoruz. Dünyada 9 ülkede üretimimiz var. Bunlar Türkiye, Çin, Romanya, Rusya, Güney Afrika, Hindistan, Tayland, Pakistan, Bangladeş şeklinde. Dünyada 30 tane fabrikamız var. Dünyanın her yerinde üretip her yere satıyoruz. Pazarlarda yavaşlama da var ama Arçelik’in burada avantajı var. Çünkü bizim üretim maliyetlerimiz herkesten daha rekabetçi. Çok büyük ölçekte fabrikalarda üretim yapıyoruz. Onun için daha albenisi yüksek üst markalardan bize bir kayış var. Herkes harcayacağı parayı daha fazla kontrol ediyor. Bu bizim için bir artı. Ama diğer taraftan toplam tüketimde de bir azalış var. O da bizi etkiliyor. Ama pazar payı almaya devam ediyoruz. Benim için ölçü o. Pazar daralsa bile Arçelik’in pazar payı almaya devam etmesi.”

Haberin Devamı

Whirlpool alımı tamam

Hakan Bulgurlu, Rusya’daki Whirlpool satın almasının da tamamlandığını paylaştı: “Tüm onaylar tamamlandı.

Anahtarları aldık. Burada 4 bin 500 kişinin çalıştığı 2 fabrika var. Bünyemize geçtiler. Ayrıca orada bir de Beko fabrikamız var. Toplam çalışan sayımız 5 bin 500’e çıktı. Ülkedeki pazar payımız da artıyor. Ülkeye uygulanan ambargo bizi etkilemiyor çünkü sektörümüz ambargo kapsamında değil. Ülkede Hot Point ve Indesit markalarını satmaya devam edeceğiz.”

Yeni ürünler tam gaz

IFA 2022, her alanda yeni ürün lansmanlarına sahne oldu. Huawei fuarda yeni cep telefonu modeli nova 10 ve nova 10 Pro’yu tanıttı. Telefonlar, en son fotoğrafçılık trendlerine odaklanılarak geliştirildi. Her iki cihaz da 4K video çekimi yapabilen 60 MP ultra geniş açılı ön kameraya sahip. 10 Pro’nun yakın çekimler için ek bir 8 MP portre kamerası da var. Huawei, yeni dizüstü bilgisayarı MateBook X Pro’yu tanıttı.

Haberin Devamı

Honor son akıllı telefon modeli Honor 70’i fuarda duyurdu. Cihaz aynı anda hem topluluk hem de tek bir nesne, insan ya da seçili bir alana odaklanarak kullanıcıların aynı anda iki ayrı video kaydetmesine sağlayan Solo Cut moduyla piyasaya çıkıyor.

TP-Link, IFA’da Tapo serisi akıllı ev çözümlerinin en yeni modelleriyle WiFi6E çözümlerini öne çıkardı.

BSH Ev Aletleri Grubu, geleceğin teknolojisine bugünden yön veren inovasyonlarını sergiledi. Bosch ve Siemens’in yeniIoT özellikli ve tüketici odaklı fırın serisi, cihazlar ve dijital servisler arasında sorunsuz bağlantı kuran Smart Kitchen Dock ve yeni lansmanı yapılan mutfak aletleri markası Solitaire 1.1 görücüye çıkarıldı.

‘Beyaz eşyada enerji verimliliği üç kat arttı’