Japon Toyota, özellikle Avrupa pazarında yükselen B-SUV çılgınlığına cevabı niteliğini taşıyan ve ilk kez geçen yıl Paris Motor Show’da gösterilen C-HR konseptini üretme kararı aldı. Adapazarı’ndaki bantlardan ineceği gündeme gelen C-HR’ın üretim yeri, martta, Cenevre Fuarı’nda açıklanacak.
Frankfurt Fuarı’nda elden geçirilmiş, seri üretime daha yakın haliyle ve bu kez 5 kapılı (Paris’te 3 kapılısı tanıtılmıştı) olarak sergilenen C-HR modelinin üretimi konusunda düğmeye bastıklarını bildiren Toyota Motor Avrupa Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, detaylar içiin marta işaret etti.
Marttta aracın üretilmeye hazır halini sergileyeceklerini ve detayları da açıklayacaklarını söyleyen Schlicht, “Bu, kesinlikle en çok gelişen sınıf. Biz de Avrupa’da bu sınıfta büyük potansiyel olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla üretme noktasına geldik” diye konuştu. Schlicht, bu aracın hibrit versiyonunun da olacağını iletti.
Teşvik almıştı
Verso ile Corolla üretimi yapan Adapazarı fabrikası, bu yıl 1.2 milyar liralık yatırım teşviği alıp yeni model hazırlıklarına başlamıştı. Kapasitesini 170 binden 250 bin adede çıkartacağını ve tesisin üretim hatlarında modernizasyon yapacağını bildiren Toyota, bunun yanı sıra yeni model için de hazırlık yapacağını belirtmişti.
Fabrikada üçüncü bir modelin daha üretileceği ve bunun bir SUV olabileceği ortaya çıktıktan sonra, C-HR konsepti “en güçlü aday” olarak gündeme gelmişti. Toyota Avrupa CEO’su Didier Leroy da, Türkiye’de yeni model üretim fikrini açıklamıştı..
Japon Nikkei, Sakarya’da 100 binlik kapasite artışı yapılacağını ve B-SUV sınıfında modelin üretime alınacağını yazınca Leroy, “Pek çok model alternatifinden bahsediliyor. Ancak tam karar verildiğinde açıklamayı tercih ediyoruz” demişti.
Kendisi ilginç, ismi ‘ızdırap!’ Honda’nın Frankfurt Otomobil Fuarı’na getirdiği konsept, hayli ilgi çekici. “Tam” bir gövdeye ve tavana sahip olmayan, sürücüsünün adeta “sepete” oturur gibi kullanacağı, heyecan verici otomobil, markanın yaratıcılığını gösteriyor. Çünkü Honda’nın kendi bünyesinde düzenlediği “Küresel Tasarım Projesi” yarışmasının birincisi.
Ancak aracın heyecan verici görünümü ve özellikleri, adının söyleyen ya da yazan insana “ızdırap” vermesine engel değil: “Honda Project 2&4 power by RC213V.”
Aracın adındaki 2 ve 4, Honda’nın iki tekerlekli motosikletler ve 4 tekerlekli otomobiller üreten bir şirket oluşunu simgeliyormuş. Bu ilginç konseptin gücüyse, Honda’nın “RDC213V” motosiklet motorundan geliyor. Yani hepsini birleştirirseniz, konseptin adı anlamlı gelebiliyor. Siz ona kısaca “Project 2&4” diyebilirsiniz...
Rakipleri de hazır...
Yeni C-HR, piyasada yalnız olmayacak. Nitekim Honda, daha önceden HR-V’yi tanıtırken, Nissan da, Juke modelinden daha kısa olan ve sportif bir araç olması planlanan modelini “GripZ” konsept adıyla Frankfurt Fuarı’na getirdi. GripZ ile C-HR, özellikle sportif hatlara ve iki kapılı versiyonlara sahip olması açısından birbirlerinin tam rakibi olarak görülüyor.
Yeni RAV4 Hybrid Türkiye’de satılacakİlk olarak 1994’te satışa sunulan C-SUV segmentinin yaratıcısı RAV4, Frankfurt Motor Show’da tanıtılan hibrit versiyonuyla Avrupa’daki C-SUV rekabetini farklı bir boyuta taşımaya hazırlanıyor.
Toyota Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, bu modeli 2016 yılında Türkiye’de de satışa sunmayı planladıklarını belirtti. 4 silindirli 2.5 lt. benzinli ve elektrikli motora sahip RAV4 Hybrid, 4x2 ve 4x4 olmak üzere iki farklı çekiş sistemiyle satışa sunuluyor. 0-100 km/s hızlanmasını 8.7 saniyede tamamlayan RAV4 Hybrid 4.9 lt/100 km’lik sınıf lideri tüketim değeriyle dikkat çekiyor.
İşlerini bırakıp Astra için geldi... Yeni Astra’nın
dünya lansmanı, Opel CEO’su Karl-Thomas Neumann’ın yanı sıra General Motors CEO’su Mary Barra’nın katılımıyla gerçekleşti. Kritik sendika görüşmeleri ve FCA ile birleşme dedikodularının gündemde olduğu bir dönemde her şeyi bırakıp Frankfurt’a gelen Barra, fuarda basın mensuplarından da büyük ilgi gördü. Mary Barra, tüm ekibin yeni Astra’da çok iyi iş çıkardığını belirtirken, Opel’in atağının süreceğini belirtti. Barra, “2020 yılına kadar, biri elektrikli olmak üzere pazarlara 29 yeni otomobili sunacağız. Ayrıca yeni modellerle birlikte Opel’in 2016’da kar etmeye başlayacağına da inanıyoruz” dedi. Yeni nesil Astra, kasım ayında Türkiye’de olacak.
Dışında ‘gerçek’ granit varCitroen’in bağımsız lüks marka haline getirdiği DS, “taş gibi” bir prototipi sergiledi. DS4 Crossback’in jantlarında, tavan barlarında ve yan aynalarının kaplamalarında “granit” kullanılan otomobil, iç mekanda da doğal yöntemlerle tabaklanmış deri kaplamalara sahip. Citroen’in ses getiren diğer konsepti olan Cactus-M ise, yazın
son günlerinde gösterilmesine rağmen insanların içini ısıttı. Plaja gitmeye hazır araçta sörf tahtalarından “cibinlikli çadır”a kadar pek çok donanım var.