EkonomiBakan Işık'tan 'yerli otomobil' açıklaması

Bakan Işık'tan 'yerli otomobil' açıklaması

20.04.2016 - 14:13 | Son Güncellenme:

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Yerli  otomobil projesiyle ilgili çok iddialı gidiyoruz, çok ciddi bir çalışma  yapıyoruz. Türkiye 2019 yılı içerisinde kendi milli işletim sistemine sahip,  elektrikli ve menzili uzatılmış elektrikli aracını piyasaya çıkaracak" dedi.

Bakan Işıktan yerli otomobil açıklaması

TBMM Genel Kurulunda Cezai Konularda Uluslararası Adli İşbirliği Kanun Tasarısı'nın görüşmelerine devam ediliyor.

Haberin Devamı

Tasarının birinci bölümü üzerine konuşan MHP Denizli Milletvekili Emin Haluk Ayhan, tasarının Genel Kurula gelme zamanlaması açısından hükümetten bilgi talep ettiklerini belirtti.

Ayhan, tasarıyla yabancı ülkelere adli konularda bilgi verilmesinin önünün açılacağını ve bu konunun çok önemli olduğuna vurgu yaparak, "ABD'deki tutuklamayla ilgili hükümetten veya bakanlıktan dışarıdan bir bilgi talebinin olup olmadığı bizim açımızdan önemli, hükümetten bunu istiyoruz, kamuoyunun aydınlatılması kanaatindeyiz." diye konuştu.

MHP'li Ayhan, tasarının 2. maddesinde "merkezi makam" olarak tanımlanan makama verilen yetkilerin yürütmeyi, yargı otoritesinin üzerinde konumlandıracak ve güçler ayrılığı ilkesine halel getirecek nitelikte olduğunu savundu.

Haberin Devamı

Tasarının birinci bölümü üzerine görüşmelerin ardından milletvekillerinin sorularını yanıtlayan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, şu anda Türkiye'de cezaevlerinde 24'ü hükümlü, 476'sı tutuklu 500 terör örgütü DAEŞ üyesi bulunduğunu söyledi.

Paralel devlet yapılanmasından dolayı 15 hakim ve savcının meslekten çıkarıldığını belirten Işık, görevden uzaklaştırılan kişi sayısının 57 olduğunu, şu anda da 3 hakim ile 4 savcının tutuklu bulunduğunu kaydetti.

Işık, İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani'nin Türkiye ziyareti sırasında, İran'da idama mahkum edilen Babek Zencani konusunun kesinlikle gündeme gelmediğini aktardı.

Türkiye'de bilim ve sanayi, teknoloji alanında çok yoğun bir teşvik mekanizması bulunduğunu vurgulayan Bakan Işık, şöyle devam etti:

"Bir genç müteşebbisimizin teknoloji alanında fikri varsa, Teknogirişim Sermayesi Desteği Programı'na müracaat ediyor. Bunun değerlendirmesini... Akademisyenlerden oluşan 5 kişilik panel yürütülüyor. Proje burada kabul edilebilirse bu yıl 150 bin liraya kadar öğrencimize, genç girişimcimize hibe destek veriyoruz. Bunun değerlendirmesini 5 kişiden oluşan akademisyen heyet yapıyor.

Maalesef bir genç kızımız, sıvının içindeki su miktarını belirlemeye yarayan proje sunuyor, bu 5 kişilik akademisyen heyetimiz bu projeyi desteklemeye değer görmüyor, ona 100 bin lirayı vermekten imtina ediyor. Bu bizi çok rahatsız etti. Bundan dolayı bu kızımız gidiyor Avrupa'da dünya birinciliği alıyor. Bunun üzerine bakanlık olarak 'Bu işte bir yanlışlık var. Eğer bir genç kardeşimiz, 5 kişilik akademik heyetten üçünden 70'in üzerinde not alırsa bu proje desteklensin' dedik."

Haberin Devamı

Bakan Işık, TÜBİTAK'ın tarihinde en çok bilime odaklandığı bir dönem yaşadığını aktararak, "Paralel temizlik yapıldıktan sonra TÜBİTAK, yürüttüğü savunma sanayi ve enerji projelerinde ciddi başarılar elde ediyor." dedi.

Işık, TÜBİTAK'ın yüzde 98'i yerli Milli Rüzgar Tribünü çalışmasını yürüttüğünü, Milli Güneş Enerji Sistemi'nin uygulama aşamasına geçtiğini, Şanlıurfa Ceylanpınar'da 10 megavatlık güneş santralinin kurulduğunu, Konya-Karapınar'da da 3 bin megavatlık güneş santralinin kurulacağını, Milli Termik Santral Projesin'in devam ettiğini anlattı.

"TÜBİTAK şu anda tamamen bilime odaklandı" ifadesini kullanan Işık, yerli otomobil konusunda da şunları kaydetti:

Haberin Devamı

"Yerli otomobil projesiyle ilgili çok iddialı gidiyoruz, çok ciddi bir çalışma yapıyoruz. Türkiye 2019 yılı içerisinde kendi milli işletim sistemine sahip, elektrikli ve menzili uzatılmış elektrikli aracını piyasaya çıkaracak ve Türkiye yeni teknolojilerde iddialı ülke olacak. Bir taraftan araç dizaynına çalışıyoruz. Bir taraftan TÜBİTAK'ın ve Türkiye'nin sahip olduğu teknolojilerin yerli otomobile, milli otomobile uyarlanmasına çalışıyoruz.

Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde bugün otomobilde kullanılan parçaların yüzde 70'i hiç kullanılmayacak. Türkiye, otomotiv yan sanayiinde iddialı bir ülke eğer yeni teknolojilere Türkiye şimdiden adapte olursa önümüz açık. Ama eğer treni kaçırırsak Türkiye'de otomotiv sanayiide ciddi kriz bizi bekleyebilir. Türkiye yeni teknolojilerle iddia sahibi otomobilini üretecek. Bizim de inşallah bir Türk markasını dünya yollarına çıkaracağız. Zaman zaman da bilgileri paylaşacağız."