07.11.2022 - 14:36 | Son Güncellenme:
Avrupa'daki otomobil üreticileri üretimi kısmak için harekete geçti. Peki Avrupa'daki üretim kısıntısı araç fiyatlarını nasıl etkileyecek? İşte detaylar...
CNN Türk canlı yayınında açıklamalarda bulunan Otomotiv İşletmecisi Göksel Erkoyuncu şu ifadeleri kullandı: “Türkiye’de biraz farklılık gösterebilir. Avrupa’da resesyon konuşulan bir konuydu. Türkiye’nin dinamikleri çok farklı birkaç aydır Avrupa’da bunlar söylenirken, Türkiye’de talep karşılanmayacak boyuttaydı. Türkiye bu resesyondan bir etki görmedi.
Tedarikçiler eksiklik yaşayacaklar. Bunun iç piyasaya dönmesi değişken olabilir. Türkiye’deki otomotiv piyasasındaki sıkıntı normalin üstü fiyatlardı. Bu resesyonla beraber iç piyasaya dönmesi gibi bir durumda Türkiye belki normalleşmeye gider. Türkiye’deki otomobil alımı sadece perakende ihtiyaç değil, yatırımcılar da var.
YEDEK PARÇALARDA BEKLENTİ NEDİR?
Yedek parçalarla alakalı sıkıntı buradaki bizim ihracatımızın yüzde 60’ını Avrupa oluşturuyor. Resesyon bizi es geçebilir ama yedek parça konusunda sıkıntı olabilecek gibi gözüküyor.
OTOMOTİV İHRACAT ÖNGÖRÜNÜZ NEDİR?
Yüzde 60 gibi bir oran Avrupa’ya ihracat olduğu için burada ister istemez düşüş olacak. İhracat konusunda belli sıkıntılar yaşanacak belki ama ben iç piyasada dengelenme olabileceğini düşünüyorum. Talep çok fazla, arz buna yetişemiyor. Talep düşüklüğü dengeyi sağlayacaktır. Tedarik eksikliği araç fiyatını yükseltir mi? gibi soru geliyor ama ben burada fiyatların dengeleneceğini düşünüyorum.
LANSMANI YAPILACAK ARAÇLARIN FİYATLARI ARTAR MI?
Üretimi kısıtlamaların sebebi talep düşüklüğünden, burada ben stabil durabilme ihtimalini yüksek görüyorum. Talep düştüğü için bir resesyon söz konusu olduğu için üretimi düşürüyorlar. Bugünden çok farklı bir şey olmayabilir. Resesyon devam ederken, talep artışı yaşanırsa evet fiyat yükselmesini ateşlendirebilir.”