16.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Vodafone, Türkiye çapında 11’inci çağrı merkezini Van’da yaklaşık 10 milyon TL yatırımla hizmete açtı.
Yaklaşık 380 kişinin görev yaptığı ve istihdamın yüzde 64’ünü kadınların oluşturduğu Vodafone Van Çağrı Merkezi, bölgede yaşayan genç nüfusun kariyer hedeflerini hayata geçirmesine destek olacak.
Çağrı Merkezi, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Van Büyükşehir Belediye Başkanı ve Valisi Murat Zorluoğlu, Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan’ın katılımlarıyla düzenlenen törenle hizmete açıldı.
10 milyon TL yatırım
Bakan Nihat Zeybekci, yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Bugün bu yatırımın Van’da gerçekleşmiş olmasından büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz. Bugün açılışını yaptığımız ve yaklaşık 10 milyon TL’lik bir yatırımla kurulan bu tesis 380 kişiye iş imkânı sağlamaktadır. Özellikle hizmet sektörü, kadınlarımızın ekonomiye kazandırılması için bir fırsattır. Sadece İstanbul, Ankara ve birkaç bilindik sanayi şehrimiz üzerinden bir gelişme sağlıklı değil; sürdürülebilir değildir.
Sadece birkaç il üzerinden kalkınma olmaz. Van geliştikçe, Doğu geliştikçe, Anadolu’nun birbirinden güzel illeri geliştikçe, Türkiye gelişecektir. Türkiye’nin tam anlamıyla kalkınması ancak Van’ın, Ağrı’nın, Hakkari’nin, Muş’un; tüm illerimizin kalkınmasıyla olur.”
Zeybekci, Vodafone abonelerinin çağrılarını alarak merkezin teknolojisini de deneyimledi.
‘Gençler bizim geleceğimiz’
Türkiye’de 20 milyar TL’yi aşkın yatırım yaptıklarını belirten Vodafone Türkiye CEO’su Deegan ise, şöyle konuştu:
“Bu merkezle birlikte çağrı merkezleri toplam yatırımımız 900 milyon TL oldu. Türkiye geneline yayılan merkezlerimizde yaklaşık 5 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Vanlı gençler, dijital inovasyonlara ilgi duyuyor. Ayrıca, son derece misafirperver insanlar. Vanlı gençlere inanıyoruz. Genç istihdamına önem veriyoruz.
Gençler geleceğimiz, onları desteklemeliyiz. Türkiye’nin en büyük doğrudan uluslararası yatırımcılarından biri olarak, Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceğiz.”