29.03.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Duygu Erdoğan
ABD’de geçmişte ünlüler Jacqueline Kennedy’den, Grace Kelly ve Marilyn Monroe’ya, günümüzdeyse Renee Zellweger ve Taylor Swift’e kadar pek çok yıldızın tasarımcısı olan Oleg Cassini, aynı zamanda orta seviyeli fiyat segmenti gelinlik pazarının da liderlerinden. Oleg Cassini, Türkiye’de de gelinlik pazarında alışkanlıkları değiştirmeyi ve “sabrıyla” zirveyi zorlamayı hedefliyor.
Türk gelinlerinin gelinlikte köklü bir “terziye diktirme” kültürüne sahip olduklarını belirten Oleg Cassini’nin CEO’su Jeff Zelenko, 2010 yılında girdikleri Türkiye pazarında bu alışkanlığı üç yılda kırmayı başardıklarını söyledi. Geçen yılı 4 bin gelinlik satışıyla kapattıklarını anlatan Zelenko, “Yeni ülkeler ve operasyonlar içinde Türkiye bizim için çok iyi bir durumda. Biz buraya yeni bir kültürle geldik; hazır gelinlik. Türk insanının çok alışık olmadığı, sevmediği bir şeydi. Ancak şu anda buna alıştıklarını görüyoruz. İlk üç yıl mağaza başı ortalama 500-700 arası gelinlik satmaya başladık” dedi.
Türkiye’de toplam 7 mağazaları bulunduğunu bevlirten Zelenko, geçen yıl her bir mağazalarının, sezonda 700 adetlik satış yaptığının da altını çizdi.
2 yılda 30 mağaza
Türkiye pazarında tam olgunluğa eriştiklerinde, yılda 25 bin gelinlik satmayı düşündüklerini ifade eden Zelenko, Türkiye’nin, yılda 600 bin düğünün yapıldığı bir ülke olarak çok daha fazlasını vaadettiğini dile getirdi.
Zelenko, “Türkiye, dünyada en çok düğün yapılan 3., 4. ülke. Dolayısıyla bu, pazara girmemizde de önemli bir neden oldu. Toplamda iki yıl içinde 30 mağazaya sahip olmak gibi bir hedefimiz var” diye konuştu. Mağazalarını gelinlik-abiye ve abiye olarak konumlandırdıklarını belirten Zelenko, üç yıllık hedeflerinin ise her şehirde bir Oleg Cassini mağazası açmak olduğunu ifade etti.
Biri İstanbul, diğeri de Ankara’ya olmak üzere iki mağazanın daha yolda olduğunu vurgulayan Zelenko “Yeni şehir için araştırmalar devam ediyor. Nüfus oranı daha yüksek şehirlere gidiyoruz. Adana, Antalya, Gaziantep, İzmir, Kocaeli, Kayseri Trabzon, potansiyel olarak girebileceğimiz şehirler arasında. İki yıl içinde de mutlaka buralarda olacağız” dedi.
Yerelden de alıyor
Oleg Cassini CEO’su Jeff Zelenko, pazara girdiklerinde abiyede 300 lira, gelinlikte 1450 lira açılış fiyatı belirlediklerini kaydederken, uzun bir süre, buna sadık kalmaya çalışacaklarını söyledi.
Son iki yıldır yerel üretime önem vermeye başladıklarını belirten Zelenko, gelinlikte yüzde 37’lik kısmı yerel üretimden sağladıklarını anlattı. Zelenko, abiyede ise bu oranın yüzde 50’ye kadar çıktığını, geri kalan bölümünün de ithal edildiğini dile getirdi.
Kendi mağazalarını franchise ve benzeri sistemler yerine tamamen kendisi açan Oleg Cassini, 2010’dan bu yana 10 milyon dolarlık yatırım yapmış. Firma, bunun üzerine 4 milyon dolar daha yatırım yapmayı gündemine koymuş.
Son gün alan da var, 100 gün önce de...
Jeff Zelenko, mağazada gelinlik alanlarla ilgili bazı araştırmalar da yaptıklarına dikkat çekerek, genellikle gelinlikleri, düğünden 90-100 gün önce sattıklarını kaydetti.
Son gün gelinlik alanların sayısının da bir hayli fazla olduğunu belirten Zelenko, “İstedikleri mağaza, gelinlik almak isteyenlere birkaç gün içinde bir randevu günü veriyor. İki saat kadar gelinlik servisi yapılıyor. Karar verdikleri zaman sıfır bir paketten kendileri için hazırlanan ölçülerde alabiliyorlar. Zaten satış ekibimiz gelinlik modelinden sezon trendlerine, sürecin nasıl yönetilmesiyle ilgili eğitim görüyor” dedi.