26.01.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
SİGORTA Yergin, "1994 sonunda İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda (İMKB) halka açılan Aksigorta'nın o günkü piyasa değeri 123 milyon dolardı. Geçen 12 yılda bu değeri 1 milyar 150 milyon dolar civarlarına ulaştırdığımızı söylerken gurur duyuyorum" dedi.Kârlılığın bir işletmenin var oluş sebebi olduğunu belirten Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, şöyle konuştu:"Şirketler kâr yarattıkça yaşarlar. Aksigorta kârlılıktan hiç bir zaman ödün vermeyecek. Biz hem sigortacılık işinden hem de finansal yatırımlardan kâr yaratmak konusunda sektörün en tecrübeli şirketiyiz. Özellikle ülkemizde son yıllara kadar yüksek faiz oranları nedeniyle sigortacılık işinden elde edilen kârlar yüksek finansal gelirler nedeniyle pek de önemsenmemiştir."Ragıp Yergin, sözlerini şöyle sürdürdü:"Faiz ve enflasyon oranlarının düşmeye başlamasıyla gözler sigortacılıktan kazanılan kârlar üzerine yoğunlaşmaya başladı. Aksigorta, bu alanda da lider konumunu yıllardır sürdürüyor. Diğer taraftan yüksek getirili zengin yatırım portföyümüzle de sektörün en güçlü şirketiyiz. Şirket olarak özsermaye kârlılığı konusunda da yüzde 20 ile dünya sigorta sektörü ortalamalarını yakalamış durumdayız. " Şirketlerin performanslarının, büyüme, kârlılık, şirket değeri ve müşteri memnuniyeti gibi kriterlerle değerlendirildiğini beliten Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, şirket değeri bakımından hiçbir sigorta şirketinin Aksigorta ile yarışamayacağını söyledi. Sigortacılığın ekonomi içerisindeki yerinin güvenilir risk yönetimi ve oluşan fonların doğru değerlendirilmesi olduğunu söyleyen Yergin, "Dolayısıyla kârlı büyüme sigortacılığın olmazsa olmaz önkoşuludur" dedi. Ragıp Yergin, "2006 yılında, prim üretiminde acentelerimizle birlikte oldukça yüksek bir performans göstererek sektörün üzerinde yüzde 30'luk bir büyümeyi gerçekleştirdik" diye konuştu.Ragıp Yergin sözlerini şöyle sürdürdü:"Yabancı şirketlerin giderek çoğaldığı bir ortamda ulusal bir marka olarak sigortacılığın her alanında başarılı işler yapmaya devam edeceğiz. Hedefimiz; güvenilir, yenilikçi, ulusal Aksigorta markamız ile çizgimizden sapmadan, müşteri ve acentelerimizin gözünde farklılık yaratarak, bu sayede de kârlı büyümemizi sürdürerek tercih edilen en iyi sigorta markası olmaktır." 'Yüzde 30 büyüdük' Aksigorta'nın müşteri ve acente memnuniyeti bakımından ise son iki yılda geldiği noktayı sigorta sektörünün ve tüketicilerin çok yakından takip ettiğini belirten Yergin, şöyle devam etti:"Aksigorta 2006 yılında Tüketici Dergisi tarafından, Hizmet Kalitesine En Çok Güvenilen Sigorta şirketi seçilerek, bu yöndeki çalışmalarının meyvesini almış oldu. Aksigorta Yönetim Kurulu'nun birinci hedef olarak göstermiş olduğu 'müşteri memnuniyeti' odaklı çalışmalarda acentelere büyük sorumluluklar düşmektedir. Müşteri ile ilk temas noktası olma ve teklif verme aşamasıyla başlayıp hasar anında ve sonrasında geçen her süreçte en hızlı ve en kaliteli hizmeti sunmak en büyük hedefimiz." Müşteri odaklı yapılanma 'Dağıtım ağımız sigorta bilincini geliştiriyor' Axa Oyak Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akyol, Türkiye'nin her ilinde bulunan Axa Oyak acentelerinin sigorta bilincinin yaygınlaşmasına yardımcı olduğunu söyledi.Axa Oyak'ın üretiminin yaklaşık yüzde 80'ine yakın bir kısmını acente kanalıyla gerçekleştirdiğini söyleyen Işıl Akyol, şu bilgileri verdi: "Türkiye'nin tüm illerinde ve neredeyse her ilçesinde yer alan Axa Oyak acenteleri sigortalılara ürünleri tanıtmakta, danışmanlık hizmeti vererek onların doğru poliçe seçmesini sağlamaktadırlar. Şirket dağıtım ağının yaygınlığı tabandaki sigorta bilincinin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Şirket organizasyon yapısı ve bölge stratejisi, acentelerimizin kusursuz hizmet alması ve böylece bu hizmetin sigortalıya yansıtılmasına temel teşkil edecek şekilde kurgulandı. Kurgunun başarı ile uygulanmasındaki önemli etkenlerden biri de şirketin yüksek teknolojik altyapısı."Tüm acentelerin online çalıştığını belirten Akyol, "Poliçe tanzim, tahsilat ve hasar işlemlerini online olarak yapıyoruz" dedi. Ray Sigorta İstanbul Bölge Müdürlüğü, genel müdürlük ve bölge müdürlüğü çalışanlarının katılımıyla resmi bir törenle açıldı. Bölge müdürlüğünün açılışı acenteler ve kalabalık bir davetli topluluğunun katıldığı bir kokteylle kutlandı. Ankara, İzmir ve Bursa Bölge Müdürlüğü'nün ardından açılan İstanbul Bölge Müdürlüğü'ne Erhan Dedekoca atandı. Açılışta konuşan Dedekoca, İstanbul Bölge Müdürlüğü olarak 231 acenteye hizmet vereceklerini belirtip, "Bölge müdürlüğümüzün açılış amacı acentelerimize daha sağlıklı, daha hızlı hizmet verebilmektir" dedi. Ray Sigorta İstanbul Bölge Müdürlüğü açıldı Sektördeki mevcut veya potansiyel işgücünün ciddi bir eğitim kurumuna duyduğu ihtiyacı dikkate alarak faaliyete geçen Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi, aynı zamanda Avrupa Birliği (AB) kriterlerine uyum sağlayacak bir formasyonda eğitim veriyor. Akademi, 8 ana derslik ve bir çok amaçlı salonla birlikte toplam 9 derslikte, aynı ay içerisinde 600 kişiye eğitim verebiliyor. Verilecek olan eğitim üç kategoriye ayrılıyor: Temel Sigortacılık, İleri Sigortacılık ve Üst Düzey Sigortacılık. Bu eğitimler en az 2-2.5 ay sürecek ve 16 aya kadar çıkabilecek. Bir üst düzeydeki eğitime devam etmek için alt kategorideki eğitimin tamamlanması şart. Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi, özel sektör tarafından kurulmuş bir eğitim kurumu olduğu için sigorta sektöründe bir ilki teşkil ediyor. Eurotime'a şu sıralar kayıtlar yoğun biçimde devam ederken, dersler şubat ayının ikinci haftasında başlayacak. Sigorta acenteleri AB'ye Eurotime ile hazırlanıyor Ankara Sigorta yöneticileri, ekonomideki ve sigorta sektöründeki son gelişmeleri acentelerle paylaşmak için Acente Bilgilendirme Toplantısı düzenlendi. Ankara Sigorta İcra Kurulu Başkanı Aziz Ahmet Kacar, Genel Müdür Yusuf C. Satoğlu acentelerle bilgi paylaşımında bulundu. Ankara Sigorta ve Ankara Emeklilik Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Aziz Ahmet Kacar, şirketin stratejik kararları ve bu kararlar doğrultusunda alınan aksiyonlar, yapılan hazırlıklar hakkında acenteleri bilgilendirdi. Türk sigorta sektörünü umut veren, cazip ve gelişmeye açık bir sektör olarak değerlendiren Kacar, teknolojik gelişmeler ve şirketlerin sermaye yapılarında gözlemlenen olumlu gelişmelerin sektörü daha yüksek hedeflere taşıyacağını belirtti. Ankara Sigorta: Sigorta sektörü gelişmeye açık