12.12.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Japon saat markası Casio’nun Genel Müdürü Atsushi Yamaoka, akıllı saatlere meydan okudu. Türkiye’de yeni saat modellerinin tanıtım toplantısında bir soruyu yanıtlayan Yamaoka, akıllı saatlerin geleneksel saatlere rakip olamayacağını savundu.
Yamaoka, “Akıllı saatlar sadece teknolojik cihazlar. Saati pek çok özellik yanında ek bir özellik olarak sunuyorlar. Bir cep telefonuyla entegre çalışmak zorunlulukları var. Ayrıca devamlı şarj etmeniz gerekiyor. İnsanlar zaten çantalarında bir sürü şarj aleti taşıyor. Akıllı saatle elinizi bile yıkayamazsınız çünkü su geçirmezlik özellikleri yok. Sadece kola takılan bir bileklik gibiler. Biz akıllı saatleri rakip olarak görmüyoruz. Aynı kulvarda değiliz” dedi.
GPS ve radyo sinyali
Saatin insanların hayatının vazgeçilmezi olduğunu vurgulayan Yamaoka, dayanıklılık ve sağlamlığın önemli olduğunu, akıllı saatlerde bu fonksiyonların bulunmadığını iddia etti.
Yamaoka, akıllı saatleri eleştirse de Casio yeni ürünlerine teknolojik özellikler ekledi. Casio, radyo ve GPS dalgalarıyla kendini güncelleyen saatini Türkiye’ye de getirdi. Casio’nun Türkiye dağıtıcısı Ersa Saat’in Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ergün, Casio’nun Türk halkının günlük hayatında yıllardır önemli bir yeri bulunduğunu, sünnet düğünlerinden nişan törenlerine kadar her yerde kola takıldığını söyledi.
Yeni adım atarak radyo sinyalleri ve GPS verilerini buluşturan hibrid saat modellerini Türkiye pazarına sunduklarını da aktaran Ergün, Casio’nun yıllardır uyguladığı satış stratejisinde Türkiye’nin önemli bir yeri bulunduğunu da belirtti.
Tüm yeni modeller kaybolunca bulunuyor
* Casio’nun teknolojiyle donanmış üç yeni modeli Türkiye pazarına satışa sunuldu. Radyo dalgalarını ve GPS sinyallerini algılayarak zamanı ayarlamaya yarayan ilk hibrid zaman ölçümleme sistemini G-Shock GPW-1000 modelinde kullanmaya başladı.
* GPW-1000 modeli, sık ormanlardan çöllere, açık denizlerden binalarla çevrili iç mekanlara kadar dünyadaki her ortadam GPS sinyallerini ve zaman ayarlayıcı radyo dalgalarını almaya devam edecek dakiklik sağlıyor.
* Edifice serisinin yemi modeli EQB-500 D ise akıllı telefonlarla Bluetooth bağlantısı kurabiliyor. Bu modelde, güneş enerjisiyle şarj olabilme, suya dayanıklılık gibi özellikler de var. Gerektiğinde yaz ve kış ayarlarını otomatik olarak yapabilen bu satler otomatik olarak da dünya saatlerini ayarlıyor. Bluetooth özelliğiyle sahibini de kaybetmiyor. Saat kaybolduğunda kolayca bulunuyor.
* Oceanus koleksiyonu de, hibrit sistemli saat olma özelliğini taşıyor. 7 saniye gibi bir sürede konumunuzu dikkate alıyor. Saatin ekranında 2 farklı konuma ait saat bilgisini ekrana taşıyabiliyor.
Türkiye pazarı 13 milyon adet
Mustafa Ergün, dünyada İsviçre ve Japon saatleri olmak üzere iki grup bulunduğunu dile getirerek, sektörle ilgili şu bilgileri verdi: “Dünya saat sektörü 60 milyar dolarlık ve 100 milyon adetlik bir pazar. Casio’nun pazardan aldığı pay 3.3 milyar dolar. Türkiye pazarında ise yıllık ithalat hacmi adet bazında 13.5 milyon. Bunun 3.5 milyonu markalı, 10 milyonu ise işporta saatler. Cirosal olarak ise 1 milyar dolarlık büyüklüğü var. Markalı saat pazarında Casio’nun satışı 550 bin adet. Bu yıl sonunda bu rakamı 630 bin adede çıkaracağız.”
Ersa Saat Genel Müdürü Orhan Korkusuz ise, sektörün bu yıl istenilen oranda büyümediğini belirterek, “Büyüme konusunda yüzde 4 oranında bir beklenti var. Ama biz grup olarak yüzde 10’un üzerinde büyürüz. Henüz tanıtımını yapmadığımız yeni ürünlerimiz var. Payımızı artıracağız” dedi.