05.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ - OTOKOLİK
Aslında “yemelik” değil, kullanmalık bir araç Ford Edge... Ancak gerek zihinlerde, gerekse de akılda ve ağızda “hoş bir tat bırakıyor” demekten kendimi alamıyorum.
Ford’un geçtiğimiz yıl Türkiye pazarına sunduğu “uluslararası” modellerden biri olan Edge, aslında Avrupalı gibi görünmekle birlikte hayli “Amerikanvari” bir araç. Zira ilk nesli ABD’de satılmış ve ikinci nesliyle birlikte okyanusu aşmaya başlayıp da yollarımıza kadar ulaşmış bir SUv olarak, böyle olması doğal diyorum, ahanda buraya öylece bırakıyorum...
Lüks hissi önde
Her ne kadar “orta sınıf” bir SUV olarak nitelense de, yeni Edge, donanımları ve fiyatıyla Ford Kuga’nın üzerinde yer alıyor. Önden bakıldığında Amerikan zevklerine uygun, heybetli ve biraz da sert bakışları olan Edge, sportif görünümlü hatta daha çok büyük boyutlu crossover hissi veren bir araç. Nitekim Egde, arka kısmında hayli yumuşak çizgilere sahip. LED teknolojili arka stop lambası grubu ise, onun aşılamaya çalıştığı “lüks hissi”ni fazlasıyla pekiştiriyor.
İç mekandaysa, kaliteli malzemeler ve lüks hissi iyiden iyiye hissediliyor. Nitekim sade olmasına karşın teknoloji yüklü bir
Bununla birlikte aracın iç mekanında gürültü, bir hayli düşük. Zira Edge, “Aktif Gürültü Kontrolü” denilen bir sisteme de sahip. Bu sayede araç içinde duyulabilecek istenmeyen gürültüler, bir şekilde azaltılıyor. Bu da, konforlu süspansiyon ile birlikte zevki artırıyor. Bunun yanında kapı içlerine varıncaya kadar her yerde göze çarpan mavi iç aydınlatma da, “mest etti” diyebilirim.
2.0 lt dizel motora sahip Edge, elbette zengin donanımlarının ve Amerikalı oluşunun da etkisiyle 90 bin dolar civarında bir fiyatla satılıyor. Araç, Mustang gibi Türkiye’de belirli bayilerden alınabiliyor. Farklı bir SUV kullanmak isteyenler için, alternatif olabilecek nitelikte kendisi...
Hikmeti, çift turbodan...
- Neyin nesi?
Yukarıda da saymaya çalıştım ama söyleyeyim... Ford’un, aslen ABD’de satılmaya başlanan orta sınıf SUV modeli. İlk nesli sadece ABD’de satılıyordu. 2015’te tanıtılan ikinci nesli ise, “uluslararası” oluverdi. Türkiye pazarında “lüks” sınıfta yer alıyor.
- Neleri var?
Öncelikle motorundan başlarsak, kaputunun altında 2.0 lt dizel ve 210 HP’lik bir güç kaynağı var. 2 tona yakın ağırlığı olmasına karşın atak oluşunun hikmeti, “çift turbo besleme”den geliyor. 6 ileri otomatik vitesli ve 4x4...
Diğer ayrıntılara gelirsek, onları saymak pek kolay olmayacak. Zira hayli dolu bir listesi var. Sürüşe Duyarlı (direksiyonla yönleniyor) karşıdan gelen araçlara göre şiddetini kendi ayarlayan LED ön farlar, Geri Görüş Kamerası, otomatik fren yapan Yaya Algılayıcı Çarpışma Önleme Sistemi, Hava Yastıklı Arka Emniyet Kemerleri, Trafik İşaretleri Tanıma sistemi ve bununla birlikte çalışabilen Hız Sabitleyici, 180 derece görebilen ön kamera, Kör Nokta Uyarı Sistemi filan diye kaptırıp gidiyor liste... İç mekanda 8 farklı renkte aydınlatma seçeneği, Akıllı Bagaj Kapağı (Ayağınızı gösterince de açılıyor!), ısıtmalı direksiyon simidi, ısıtmalı/soğutmalı ön koltuklar da cabası...
EDİTÖRÜN SON SÖZÜ
“Ağızda hoş bir tat bırakıyor!” filan derken, acıktığımı fark ettim. İzninizle, yazıyı bitirdiğime göre, iki lokma atıştırıvereyim! Baaayyyyy....