EkonomiAdanalı Temsa’dan ABD’de üretim hamlesi

Adanalı Temsa’dan ABD’de üretim hamlesi

05.10.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Amerika’ya kendi markasıyla otobüs ihraç eden Temsa, bu kıtada üretimi orta vadeli planlarına aldı. Şayet bu gerçekleşirse, Temsa, ABD’de üretim yapan ilk Türk otobüs markası olacak...

Adanalı Temsa’dan  ABD’de üretim hamlesi

Türkiye’nin önde gelen otobüs üreticilerinden Temsa, bu yıl ciro ve üretim adetleriyle rekora koşarken, hedeflerini de büyüttü. Birkaç yıl önce ABD pazarına ihracata başlayan Temsa, bu kıtada “Türk markasıyla” üretim yapan ilk firma olmaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Temsa Global Genel Müdürü Dinçer Çelik, Amerika pazarında, buraya özel geliştirdikleri modellerle başarılı olduklarını ve markayı kabul ettirdiklerini belirterek, üretim konusunu da orta vadeli planları arasına aldıklarını söyledi. Amerika’ya ihraç ettikleri otobüs sayısının 700 adedi bulduğunu, bu pazara özel yeni modeller de geliştirdiklerini anlatan Çelik, “Böylelikle pazarımızı genişletmek ve 2-3 yıl içinde bu pazarda gerçekleşecek büyük ihalelere güçlü katılabilmek amacıyla çeşitli senaryoları gözden geçiriyoruz. Bu anlamda orada da bir üretim tesisi kurmayı planlarımız arasına aldık” dedi.

Çelik, Silikon Vadisi’ndeki Yahoo, Google, Genentech gibi kuruluşların personelini taşıyan şirketin, araçlarını yine Temsa ile değiştirmeyi düşündüğünü hatırlatarak, “ABD’de yüzde 10’luk pazar payına ulaştık. Temsa otobüsleri 40’tan fazla eyalette dolaşıyor. Üç farklı sınıfta sunduğumuz modellerle rakiplerimizde bulunmayan üstünlüklere sahibiz” dedi.

Haberin Devamı

Rekora koşuyor

Bu yıl rekor üretim ve satışa ulaşacaklarını anlatan Dinçer Çelik, yılı 2 bin 500 adetlik üretimle kapatmayı planladıklarını söyledi. İşbirliği yaptıkları firmalarla stratejik ortaklık fırsatlarına da baktıklarını anlatan Çelik, bu sayede rekabetçi yanlarını güçlendirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Pazara sürekli yeni ürünler geliştirdiklerini, bunu da müşterilerden gelen geri bildirimlerle yaptıklarını anlatan Çelik, “Bir yandan büyümeyi sürdürüp, model yelpazemizi genişletirken, üretim altyapımızı da tamamen yeniledik. Bu yıl Tourmalin ve Safir VIP modelleriyle yeni modelleri pazara sunduk. Safir’de sıra yazma aşamasına geldik. Gelecek yıl ise daha farklı ürünlerimiz sıraya girdi” ifadesini kullandı. Safir modelini yenileyeceklerini, bunun yanında “efsane” olarak niteledikleri “Maraton” modelini pazara sunacaklarını anlatan Çelik, gelecek yıl Euro6 normlarına sahip otobüslerini piyasaya sunacaklarını hatırlattı.

Gelecek yıl iç ve dış pazara yönelik yaklaşık 20 değişik ürün sunuyor olacaklarına dikkat çeken Çelik, “Bunu yönetebilmek için tüm süreçlerimizde geliştirmeler yaptık. Bu karmaşık süreçleri daha iyi yönetebilmek amacıyla. Dolayısıyla altyapımızı da yeniden düzenledik” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Elektrikli yolda

Elektrikli otobüs konusunda da çalışmalarını sürdürdüklerini anlatan Çelik, “Elektrikli MD9’u Milano’da tanıttık. Bu araçta da teknolojiye kendimiz hakim olmak istedik. İlk çalışmalarımız başlıyor. Adana’da denemeler başlayacak. Adana, Mersin, Konya, Urfa, Kayseri gibi belediyelere bu aracı kullandıracağız. 2016’nın ilk yarısında siparişlerin gelmeye başlayacağını düşünüyoruz” diye konuştu.

‘Holdingten destek görüyoruz’

Otomotiv sektörünün, her zaman göz önünde bir sektör olduğunu hatırlatan Temsa Global Genel Müdürü Dinçer Çelik, bu anlamda kendilerinin Sabancı Grubu için önemini koruduğunu belirterek “Bir iştah açıcı olarak duruyor” dedi. Çelik, “Temsa, Sabancı Grubu’nun bir markası. Avrupa ve ABD’de Temsa olarak güçlü bir yapı oluşturduk. Büyüme konusunda da Sabancı Grubu’ndan büyük destek görüyoruz” ifadesini kullandı. Şirketin borçlarını büyük ölçüde kapattığını, cirosunu artırdığını ve kar edecek bir hale geldiğini hatırlatan Çelik, bu anlamda şu aşamada faaliyetlerinin holding tarafından memnuniyetle karşılandığını da dile getirdi.
Milliyet
Mısır artık bitti
Temsa Genel Müdürü Çelik, Mısır’daki tesisin ise artık boşaltıldığını, burada üretime dönmeyi planlamadıklarını kaydederken “Mısır’da iş ortamının düzelip düzelmeyeceğini görmek istedik. Ancak Mısır ve çevre pazarlar, maalesef o denli umut verici değil. Satış sonrası işini sürdürüyoruz. Ancak tesis artık kapandı. Talep gelirse, devredebiliriz” diye konuştu.
İhracatın beşte biri otomotivden
Türkiye otomotiv endüstrisinin ihracatı, eylül ayında geçen yıla oranla yüzde 4’lük bir azalma göstermesine karşın, toplam ihracattaki payını yüzde 18’e yükseltti.
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) verilerine göre otomotiv ihracatı eylül ayında 1 milyar 875 milyon dolara gerilerken, Türkiye’nin genel ihracat toplamındaki payını yüzde 17.7’ye çıkarttı. Bunun, 2010 yılının mart ayından bu yana en yüksek oran olduğu belirtildi. Yılın ilk 9 ayında ise otomotiv ihracatı, 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 9 düşüşle 15 milyar 370 milyon dolara ulaştı. Binek otomobil ve eşya taşımaya mahsus ticari araçlarda ihracat artışı yaşanırken, diğer ürünlerde gerileme oldu. Yan sanayi ihracatı ise eylülde yüzde 13 azaldı. ABD’ye ihracat yüzde 113, Slovenya’ya yüzde 30, İtalya’ya da yüzde 20 oranında arttı.
Milliyet
Sektörün başarısı
OİB Başkanı Orhan Sabuncu, otomotiv endüstrisinin Türkiye ihracatından aldığı payın yüzde 15’lerden 17.7’ye yükselmesini, “sektörün başarısının göstergesi” olarak niteledi. Sabuncu, “Türkiye genelinde pek çok sektörde ihracat kaybı çift haneli oranlarla gerçekleşirken, otomotivde bu oran eylül ayında yüzde 4’te kaldı. ABD ve Ortadoğu bölgesine ihracat artışının performanslara olumlu yansıdı. AB bölgesine ihracatta yüzde 2’lik gerileme var. Ancak önümüzdeki dönemde bu oranı da artıya çevirerek daha başarılı bir performans sergileyeceğimizi ümit ediyorum” dedi.
Bununla birlikte euro/dolar paritesinden kaynaklanan sıkıntıların sürdüğü belirtiliyor. 2015’in 9 aylık döneminde parite kaynaklı ihracat geliri kaybının 2.3 milyar dolara ulaştığı kaydediliyor.
Yeni Volvo XC90’a ABD’den tam not...
Volvo Cars’ın SUV sınıfındaki yeni XC90 modeli, Amerikan Otoyol Güvenliği İçin Sigorta Enstitüsü (IIHS) tarafından “Top Safety Pick+” derecesiyle ödüllendirildi. XC90, önleyici ve koruyucu güvenlik performansıyla ilgili tüm testlerden (çarpışmaya dayanıklılık ve çarpışma engelleme) tam puan alırken, Avrupa’da Euro NCAP testlerinde de en yüksek skorlara imza atmıştı. Volvo Cars Göteborg Güvenlik Merkezi Direktörü Cecilia Larsson, “IIHS’nin bağımsız test sonuçları, Volvo Cars’ta gerçekleştirdiklerimizle otomobil güvenliğini yeni bir boyuta taşıdığımızı kanıtlıyor. Şehirde Güvenlik Sistemi, patentli ultra güçlendirilmiş çelik güvenlik kafesi, standart otomatik frenleme sistemi, bir arada ve benzersiz bir performans sunuyor” dedi.
Toyota’dan TEOG’da ‘sessizliğe’ davet
Sürdürdüğü “Korna Çalma, Huzurumu Çalma” sosyal sorumluluk projesi çerçevesinde daha önce Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavları’nın yapıldığı günleri “kornasız gün” ilan eden Toyota, 25-26 Kasım tarihlerinde yapılacak Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavlarında da sürücüleri gereksiz yere korna çalmamaya davet etti. Toyota, bu projeyle uzun vadede 25 milyon sürücüye ulaşmayı hedefliyor. İnsan sağlığına olumsuz etkilerinin yanında, korna çalmanın toplumların gelişmişlik seviyesiyle doğru orantılı olduğunun altının çizildiği projede, bugüne kadar farklı etkinliklere de imza atıldı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın desteğini de alan Toyota, konuyla ilgili hazırlanan kamu spotu aracılığıyla halkın farkındalığını artırmayı amaçlıyor.
Garenta bu yaz yüzde 100’ü gördü
Çelik Motor bünyesindeki yeni nesil oto kiralama markası Garenta, araç kiralama adetlerinde yüzde 100’lük artış sağladı. En büyük artışın, yaz ve Kurban Bayramı tatili döneminde yaşandığını belirten şirket, toplam kiralamalarda hazirandan temmuz ayına yüzde 100 artış olduğunu, bu oranın ağustos ayında ise önceki aya göre yüzde 40 arttığını kaydetti. Garenta’dan verilen bilgiye göre müşteriler, en çok ekonomik sınıflardaki dizel motorlu araçları tercih etti. Eylülde ise kiralamanın, Kurban Bayramı tatili sayesinde hız kesmediği belirtiliyor. Garenta’nın araç parkı, 7 bin adede yaklaşıyor.
Berlingo panel van işini ‘büyüttü’
Citroen’un yenilenen Berlingo serisine, bu kez de “Maxi Van” seçeneği katıldı. 48 bin TL’lik avantajlı fiyatıyla dikkat çeken yeni Berlingo Maxi Van, markanın Türkiye çapındaki 50’yi aşkın satış noktasında satışa sunuldu.Berlingo Maxi Van, mevcut Berlingo Panelvan’dan 25 cm daha uzun. Berlingo Maxi Van, 4.1 metreküpe kadar çıkabilen yükleme hacmiyle kullanım kolaylığı sağlarken, geniş bir yükleme kapasitesi sunuyor. Modüler katlanabilir üçüncü koltuğu standart olarak sunulan model, ESP ve Yokuş Kalkış Desteği, yana açılır asimetrik arka kapılar ve sürgülü geniş yan kapılarıyla kendisini ayrıcalıklı bir konuma sokuyor. Berlingo Maxi Van, 1.6 lt 90 HP’lik dizel motorla satılıyor.
Elon Musk’a müşteri fırçası!
Amerikalı milyarder işadamı Elon Musk, bugüne kadar başkasından böyle bir eleştiri almış mıdır bilinmez. Ancak sahibi olduğu elektrikli lüks otomobil markası Tesla’nın yeni “Model X”ine 5 bin dolar ön ödeme yapan bir müşteri, ona mektup yazarak bir güzel “fırça” atmış bile!
Sabaha kadar...
Crossover sınıfında bulunan ve kanatlı ilginç kapılarıyla da adından söz ettiren Tesla Model X’in ön ödeme yapan 30 bin müşterisinden biri, aracın tanıtım organizasyonundan dolayı bir hayli sinirlenmiş. Hatta hırsını yenemeyip, Musk’a bir de mektup döşenmiş. Steward Alsop adındaki müşteri, mektubunda Musk’a “Kendinizden utanmalısınız!” ifadesini kullanırken, davetli yani müşterilerin 7’de davem edildiğini, ancak toplantının iki saat gecikmeyle başladığını hatırlattı.
“Buna rağmen özür bile dilemediniz!” diyen Alsop, test sürüşü için kendisine bir numara verildiğini hatırlatarak şöyle devam etmiş:
“Bana 1344 numara verildi. Organizasyonunuz zaten 1 saat 22 dakika geç başladı. Önümdeki 1.343 kişiyi sabaha kadar beklemem gerektiğini düşünüp çıkmak zorunda kaldı. Evet, otomobiliniz çok güzel ve maalesef görme şansına sahip olamadım. Yine de hala bir tane istiyorum. Ancak sizden bir özür geldiğini görebilsem daha iyi olurdu!”
En vahşi 308’e motorsporları dopingi
Peugeot’nun orta sınıfta yer alan ve 2013 yılında ikinci nesliyle satışa sunulan 308’in “GTi” versiyonu, bu modelin “en vahşi” versiyonu olacak. 250 ve 270 HP’lik iki ayrı güçte 1.6 lt turbo motor seçeneği bulunan 308 GTi’ın, gelecek yılın başlarında Türkiye’de satışa sunulması bekleniyor.
Markanın motorsporları bölümünün katkılarıyla hazırlanan 308 GTi, bu nedenle “308 GTi by Peugeot Sport” imzasını taşıyor. Tasarım açısından çok büyük bir farka sahipmiş gibi görünmese de, Torsen kilitli diferansiyel, özel ayarlanmış şasi, güçlü frenler, Michelin Super Sport lastikler ve 19 inçlik özel jantlarla donatılmış. Aracın en büyük üstünlüğü ise, 250 ve 270 beygirlik iki farklı güç seçeneğine sahip 1.6 lt THP turbo beslemeli motor. 270 HP’lik versiyonu RCZ-R modelinde de kullanılan motor, 308 GTi’ın 0-100 km/s hızlanmasını 6 saniyede tamamlamasını sağlıyor.
Özel egzost sesine sahip araçta, iç mekanda kırmızı çizgili spor ön koltuklar, yine kırmızı şeritlerin bulunduğu vites topuzu ve orta konsol gibi unsurlar dikkati çekiyor.
Yazarlar