Ekonomi705 bin yeni abone 1.1 milyar TL kâr

705 bin yeni abone 1.1 milyar TL kâr

02.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Turkcell, bu yılın ilk çeyreğinde 705 bin yeni müşteri kazanarak son 3 yılın en yüksek çeyreklik müşteri kazanımına imza atarken, her yıl 1 milyon yeni abone hedefinin yüzde 70’ine ise sadece ilk 3 ayda ulaştı. Turkcell’in 2021 yılı ilk çeyrek net kârı da yüzde 26.6 artarak 1.1 milyar TL’ye ulaştı.

705 bin yeni abone 1.1 milyar TL kâr

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Bu güçlü performansımızdaki en büyük motivasyon kaynağımız müşterilerimizin bize olan güveni ve teveccühü oldu” dedi.

Turkcell Grubu, konsolide bazda toplam gelirlerini geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17.5 artışla 7.8 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin FAVÖK’ü 3.3 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise yüzde 42.2 oldu.

Turkcell’in 15 Nisan’da gerçekleştirdiği olağan genel kurul toplantısında alınan kararla dağıtılabilir dönem kârının yüzde 61’ine karşılık gelen 2.6 milyar TL tutarındaki temettünün üç eşit taksitte dağıtılması da onaylandı.

‘Müşteri odaklı’

Turkcell Genel Müdürü Erkan, yılın ilk çeyreğinde salgının zorlu koşullarına rağmen güçlü bir performans sergilediklerini belirterek, şunları söyledi:

“Odağımızda hep müşterilerimiz var. Kişisel verilerin kullanımına ilişkin hassasiyetle birlikte verinin bir ülke için ne kadar değerli olduğu bir kez daha ortaya çıktı. Bu çerçevede Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen şeffaf gizlilik politikası, güvenli teknolojisi, rekabette öne çıkan üstün özellikleriyle BiP yoğun bir şekilde kullanılmaya başladı. Böylece halkımız kendilerine uygulanmaya çalışılan dijital dayatmalara ve ayrımcılığa BiP kullanarak en güzel yanıtı verdi. Bu süreçte bizi sevindiren bir diğer gelişme ise BiP’in sadece ülkemizde değil yurtdışında da yoğun bir şekilde ilgi görmesi oldu.”

Haberin Devamı

BiP’e yoğun ilgi

Turkcell’in dijital servis tekil gelirleri, yıldan yıla yüzde 28 artarak 367 milyon TL’ye yükseldi. İletişim ve yaşam platformu BiP’in artan bilinirliği bu çeyrekte 32 milyon yeni indirme getirdi. İndirme sayısı 77 milyona ulaşan BiP, Türkiye’nin en çok indirilen yerli uygulaması oldu. BiP, yaklaşık 3’te 1’i diğer ülkelerde olmak üzere 40 milyon 3 ay aktif kullanıcı sayısına ulaştı. Dijital İş Servisleri’nin geliri bu çeyrekte yıllık bazda yüzde 27 artarak 452 milyon TL oldu.

‘Temassız hızlı büyüyor’

Erkan, Türkiye’nin ödeme alışkanlıklarının hızla dijitalleştiğine dikkati çekerek, Turkcell’in tech - fin alanındaki yenilikçi ödeme platformu Paycell’in performansına ilişkin olarak, şunları ifade etti:

“Dijital ödeme platformumuz Paycell’deki 3 ay aktif kullanıcı sayımız 5.3 milyona ulaştı ve mobil ödeme hacmi geçen yılın aynı döneminin 2 katına ulaşarak 351 milyon TL oldu. Aynı dönemde Paycell Card üzerinden yapılan işlemler 4 katına çıktı. Paycell gelirleri, bu çeyrekte yıllık bazda yüzde 53 büyüdü ve grup dışı gelir artışı yüzde 81 oldu. Önümüzdeki dönemde Android POS hizmetimizin yaygınlaşmasını, üye işyeri sayımızın artmasını ve yeni servislerimizle birlikte daha fazla müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz.”