02.07.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Okulların tatile girmesi ve İstanbul Belediye seçiminin tamamlanmasının ardından tatile gidenlerin sayısı artarken, plaj kıyafeti sektörü de hareketlendi. Tatil sezonuna geçişle beraber bikini, mayo, pareo, havlu, şapka, çanta ve plaj terliği gibi ürünlerin satışında artış görülüyor.
Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, 2018 yılı rakamlarına göre Türkiye’de mayo pazarının büyüklüğünün 408 milyon TL olduğunu belirterek, “Penti olarak plaj kategorisini domine etmeye devam ediyoruz. Pazar payımızı yüzde 25’lere getirdik” dedi. Kariyo, mevsimsel koşullara bağlı olarak kullanım alanı itibariyle yılın yalnızca belli bir döneminde satışa sunulan plaj koleksiyonlarının büyükşehirler ve yazlık bölgeler başta olmak üzere hem mağazalarda hem de online tarafta yüksek oranda satışının sürdüğünü kaydetti.
Beş yıldır büyüyor
Kariyo, “Ramazan bayramı tatili ve devamında okulların kapanış dönemi ile devam eden ve bu hafta itibariyle yoğun olarak hissettiğimiz tatil sezonuna geçiş yapıldı. Bu durum plaj koleksiyonuna olan talebi katlayarak artırdı. Mağaza sayısının yoğunluğuna bağlı olarak İstanbul başta olmak üzere büyükşehirler ve yazlık bölgeler plaj koleksiyonumuzun en yoğun hareketi gösterdiği bölgeler. Son beş yıldır plaj giyim pazarı büyüyor” dedi.
Sunset Mayoları Yönetim Kurulu Başkanı Kemalettin Güneş ise, bu yıl sektörde satışların iyi gittiğini, beklentilerinin biraz üzerinde olduğunu dile getirerek, “Yabancı turist patlaması yaşanıyor. Bu sektörü olumlu etkiliyor. Tatil sezonuyla beraber yerli turist de tatil sezonunu başlattı. Renkli ve desenli ürünler tercih ediliyor. Mayo satışları çok iyi gidiyor” bilgisini verdi.
Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban ise, plaj alışverişinin çok hareketli olduğunu aktararak, “Mayo ve bikini satışlarımız mart ayında başladı. O zamandan beri yükselen bir ivmeyle devam ediyor. Tatil öncesi en çok satılan ürünler mayo ve bikiniler, plaj elbiseleri ve çantalar oldu. Artık herkes plajda da stil sahibi olmak istiyor ve plajların da ayrı trendleri var. Örgü elbiseler, kaftanlar ve bluzlar da dikkat çeken ve satılan ürünler arasına girdi” dedi.
Mayo grubu tercih ediliyor
Boyner Büyük Mağazacılık Kategori Müdürü Banu Keşçi, bu yıl satışlarda en çok mayo grubunun tercih edildiğini belirterek, “Geçtiğimiz sezondan itibaren yaşanan mayo trendi artarak devam ediyor. Özellikle fermuar ve bağcık detaylı mayolar, fırfır detayları olan straplez mayolarla klasik ve kruvaze kesim mayolar öne çıkan modeller arasında. Bikini gruplarında ise yüksek bel alt detaylar, performans olarak en iyi geri dönüş aldığımız ürün çeşidi” dedi.
Farklı kombinler revaçta
Koton Mayo ve İç Giyim Marka Müdürü Hande İşler, dünyada mayo pazarının büyüklüğünün 20 milyar dolara yaklaştığını dile getirerek, “Türkiye’de ise Euromonitör verilerine göre 318-400 milyon TL’lik pazar var. Koton olarak pazarın ilk üç oyuncusundan biriyiz. Mayolarla kombinlenen aksesuarlar pazarın büyümesine katkı sağlıyor” ifadelerini kullandı.