24.10.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
AA
Rusya merkezli çok uluslu teknoloji markası Yandex, bilgi teknolojisi ürünlerini yerelleştirmek ve Türkiye’deki erişimini genişletmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor.
Popovskiy, ilk 3 yıl içinde, Yandex Türkiye’de dijital sektörde yüzlerce yeni istihdam yaratmayı, teknolojilerini geliştirme, yerelleştirme ve yaygınlaştırma çalışmalarını hızlandırmayı, donanım satın alarak altyapı inşasına odaklanacaklarına dikkati çekti. Popovskiy, “Ayrıca, yatırımımızın bir parçası olarak da kullanıcıların kişisel verilerinin Türkiye sınırları içinde depolanmasını sağlayacağız” ifadesini kullandı.
Milyonlarca kullanıcıya hizmet veren bir şirket olarak, uzun süredir Türkiye’nin güvenilir bir iş ortağı olduğunu düşündüklerini dile getiren Popovskiy, Türkiye’de, Yandex Arama, Haritalar ve Navigasyon hizmetlerinin, AdTech çözümlerinin oldukça popüler ve çok sayıda kişi tarafından kullanıldığı vurguladı.
Türkiye’nin, kendileri için odak bölgesi olmaya devam ettiğinin altını çizen Popovskiy, şunları kaydetti:
“Ancak bu odak, sadece bizim pazardaki varlığımızla ilgili değil. Ana odak noktamız, hizmet verdiğimiz kitlelere daha fazla değer katmak ve kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarına dayalı fayda sağlamak. İşte burada bir fırsat olduğunu görüyoruz.”