Ekonomi4 milyarlık yatırımı son bir yıla sığdırdı

4 milyarlık yatırımı son bir yıla sığdırdı

18.05.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

2022-2023 mali yıl sonuçlarını açıklayan Vodafone, bu dönemde toplam 4 milyar liralık yatırım yaptığını duyurdu. Şirketin servis gelirleri yüzde 47.6 organik büyüme ile 25.5 milyar liraya ulaşırken mobil abone sayısı 24.8 milyon, sabit genişbant abone sayısı 1.4 milyon oldu.

4 milyarlık yatırımı son bir yıla sığdırdı

Vodafone, Nisan 2022 - Mart 2023 arası dönemi kapsayan mali yıl sonuçlarını açıkladı. 31 Mart 2023 sonu itibarıyla son bir yılda 4 milyar TL yatırım yapan Vodafone Türkiye, 2022-23 mali yılı servis gelirlerini geçen yıla göre yüzde 47.6 artışla 25.5 milyar TL’ye çıkardı. Vodafone Türkiye’nin mobil müşteri sayısı 2022-23 mali yıl sonu itibarıyla 24.8 milyona ulaşırken, M2M (makinelerarası iletişim) dahil toplam mobil abone sayısı 28.3 milyon oldu. Şirketin faturalı abone sayısı son bir yılda yaklaşık 1.6 milyon artış ile 18.4 milyona çıkarken, toplam bazının yüzde 74.3’ünü faturalı aboneler oluşturdu. Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta büyümesi de devam etti. Şirket, bu mali yılda bir önceki yıla kıyasla 32 bin sabit genişbant müşterisi kazanarak yaklaşık 1.4 milyon müşteriye ulaştı.

Haberin Devamı

‘Dijitalleşmeye katkı’

Vodafone’un, Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17.7 milyona ulaştı. Vodafone’un dijital kanallarını kullanan müşterilerin aylık toplam etkileşimi ise 300 milyon oldu. 2022-23 mali yılında Vodafone Türkiye müşterilerinin toplam mobil data kullanımı geçen yıla kıyasla yüzde 25 artışla 4.081 petabyte’a yükseldi. Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy şunları söyledi:

“Türkiye pazarında 17 yılı geride bıraktık. Bu süreçte, Türkiye’nin en büyük uluslararası doğrudan yatırımlarından biri olarak, ülkemizin büyümekte olan telekom pazarındaki yerimizi aldık. 2022-23 mali yılında toplam 4 milyar TL yatırım yaparak Türkiye ekonomisine ve dijitalleşmeye katkıda bulunduk. Yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Makroekonomik koşulların etkisiyle yüksek artış gösteren maliyetlerimize rağmen hedeflerimize paralel olarak büyümemizi sürdüreceğimize ve daha da güçlenerek yolumuza devam edeceğimize inanıyoruz.”

Yazarlar