21.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ - Rekabet Kurumu açıklamasında, son yıllarda iş gücü piyasalarına ilişkin işverenlerin sahip olduğu pazar gücünün, çalışan ücretlerinin azalmasına veya baskılanmasına ve çalışma koşullarının rekabetçi seviyelerin altında kalmasına neden olduğuna yönelik görüşlerin arttığı belirtildi.
‘Ücret ve fırsat...’
Özellikle iş gücü piyasalarında emek için rekabet halinde olan işveren konumundaki teşebbüslerin aralarındaki doğrudan veya dolaylı anlaşmalar yoluyla çalışanların teşebbüsler arasındaki transferini engellemelerinin, çalışanları daha yüksek ücretler ve daha iyi koşullar sunan iş fırsatlarından mahrum bırakabildiği belirtilen açıklamada Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un ihlal edilip edilmediğinin tespiti amacıyla resen yürütülen ön araştırmada elde edilen bilgi, belge ve yapılan tespitleri müzakere eden Rekabet Kurulu’nun, bulguları ciddi ve yeterli bulduğu ifade edildi. Buna göre haklarında soruşturma başlatılan teknoloji, gıda ve perakende şirketleri şöyle sıralandı:
“Yemek Sepeti, Zomato, Commencis Teknoloji, Markafoni, Limango, Mynet Medya, Grupanya, 41 29 Medya, Havas Worldwide, Noktacom Medya, Meal Box, NTV Radyo ve Televizyon, Google Reklamcılık ve Pazarlama, Sahibinden, Peak Oyun, Veripark Yazılım, Koçsistem Bilgi ve İletişim, Zeplin Yazılım, DSM Grup (Trendyol), Etiya Bilgi Teknolojileri, Logo Yazılım, Çiçek Sepeti, Doğuş Planet, Valensas Teknoloji, Mobven Teknoloji, Pizza Restaurantları, Mawarıd Gıda Ticaret, Anadolu Restoran İşletmeleri, TAB Gıda, İş Gıda, Migros ve Getir.”