21.06.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Hazır giyimciler ihracatta hedef büyüttü. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Hadi Karasu, 5 yıllık yol haritalarında 17 milyar dolarlık hazır giyim ihracatını 25 milyar dolar seviyesine çıkarma hedefleri olduğunu söyledi.
TGSD’nin Kimtex Tekstil sponsorluğunda düzenlediği ‘5. Satın Alma Stratejileri ve Beklentileri’ panelinde konuşan Karasu, “Hazır giyim 2018’e iyi bir giriş yaptı. İlk 5 ayı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9.8 artışla kapattık. Bu yıl hep beraber 18 milyar dolar ihracatın üzerine çıkarız. 2023’te 25 milyar dolarlık ihracat ve küresel arenada rekabet şansımızı sürdürebilmek için yapmamız gereken ev ödevlerimizi biliyoruz. Yol haritamızın da özünü oluşturan bu ev ödevlerinin gereğini yerine getireceğiz ve treni bu kez kaçırmayacağız” dedi.
‘ABD’yi önemsiyoruz’
Bu hedef için ülke pazarları ile yakın temas kurulması gerektiğini vurgulayan Karasu, dernek olarak bu anlamda yaptıkları ziyaretler kapsamında ilk toplantıyı Almanya ile gerçekleştirdiklerini kaydetti. Hadi Karasu, Almanya’dan sonra şimdi İngiltere, İspanya ve Hollanda ziyaretleri yapacaklarını aktararak, “Önümüzdeki hafta dernek için ABD’ye gideceğiz, ABD’yi çok önemsiyoruz. ABD’nin yeni pazar olarak yeniden gündeme gelmesini istiyoruz” ifadelerini kullandı. İhracat hedefine ulaşmak için katma değer artışı, inovasyon ve Ar-Ge gibi konuların da önemli olduğunu vurgulayan Karasu, yerinde teşvikler konusunun önem taşıdığını, bununla ilgili olarak bakan tarafından “Bizim size müjdemiz olacak” denildiğini, sektör olarak bu müjdeyi beklediklerini vurguladı.
Çin’de hazır giyim sektörü başkanıyla bir toplantı yaptıklarını, yazılı görüşmeleri olduğunu da anlatan Karasu, “Çin’den korkup birtakım koruma önlemleri ile köşemize çekilmek değil, ofansif hareket etmek istiyoruz. Neden korkalım Çin’den? Kendi yerlerine gidip ‘2 milyar nüfus var burada, biz buraya ne satarız?’ diyeceğiz” dedi.
‘Gerekli adımları atmamız gerekiyor’
Kimtex CEO’su Tanzer Gözek ise önümüzdeki 10 yılın Türk hazır giyim sektörü için çok önemli fırsatları barındırdığının belirterek, “Konjonktürel gelişmelerden etkilenmeden uzun vadeli hedeflerimize odaklanmalı, pozitif bir anlayışla ve zaman kaybetmeden gerekli adımları atmalıyız” diye konuştu.
H&M Avrupa Bölge Müdürü Serkan Tanka da, moda endüstrisinde sayılı ülkeler arasında yer almakla birlikte Türkiye’nin kalite ve eğitimli iş gücü konusunda henüz istenen düzeyde olmadığını vurguladı. Tanka, “Türkiye’nin mevcut konumunu koruması ve küresel rekabette şansını daha da arttırabilmesi için markaların, üreticilerin ve tüm tedarik zincirlerinin ortak hareket etmesi hayati önem taşıyor” dedi.
‘Çevre konusunda eksikler var’
Panele katılan Lc Waikiki Tedarik Direktörü Şenol Dallı ise, “Türkiye hızlı moda konusunda çok avantajlı bir konumda. Ancak kalite ve çevre konusunda istenen düzeyde degil. Mevcut pozisyonunu koruması ve iddiasını devam ettirebilmesi için Türkiye’nin kaliteyi yükseltmesi, çevre ve ekolojik standartlar konusundaki eksiklerini hızla tamamlaması gerekiyor” dedi.
DeFacto Stratejik Tedarik Yönetimi Direktörü Ferit Arseven de, “Türkiye ve Türk insanı her türlü zorlukların üstesinden gelebilecek, krizi avantaja dönüştürebilecek kapasiteye sahip. Bugün karşı karşıya bulunduğumuz zorlu süreci bir aile gibi hareket edip el ele vererek üstesinden gelebiliriz” görüşünü dile getirdi.