18.11.2022 - 16:55 | Son Güncellenme:
NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah Aras; ekonomik çalkantıların, tedarik zinciri aksaklıklarının, artan enerji ve temel ihtiyaç ürünü fiyatlarının karşısında, birçok markanın doğal olarak inovasyon konusunda geri durduğunu ve mevcut ürün portföylerine odaklandığını söyledi.
Abdullah Aras “Şu anda Türkiye'de her yıl yaklaşık 25 bin yeni ürün lansmanı yapılıyor ancak bunların sadece dörtte biri pazarda tutunabiliyor.2022’nin ilk altı ayına bakıldığında ise bu duruma dair, yani lansman ve pazara tutunabilme başarısında aşağı yönlü bir trend görüyoruz. BASES Çığır Açan İnovasyon Ödülleri, tüketicilerin özellikle amacına uygun ve yararlı inovasyonlara karşı ilgilerinin güçlü olduğunu gösterirken, yeni ürün geliştirmelerinin ise üreticiler için tutarlı bir büyüme stratejisi olmaya devam ettiğini kanıtlıyor. En son verilerimiz, küresel çapta alışveriş yapanların sadece bir kısmının (yüzde 6’sının) şu anda yeni ürünlerden hoşlanmadığını gösteriyor. Hızlı tüketim ürünleri tüketicilerinin yüzde 94'ü bugün hala yeni şeyler denemeye açık" dedi.