21.09.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk / Perakende
Tepe Home’un ‘bayilerle büyüme’ stratejisine hızla devam ettiğini söyleyen Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, “Bizim tarafımızdan işletilen 14 mağazamız var. Buna ilaveten 13 mağazamız da bayilerimiz tarafından işletiliyor. Böylece şu anda 27 mağazayla faaliyetlerimize devam ediyoruz” dedi.
2013 yılında üç kanaldan büyüme hedeflediklerini belirten İl, “Bunların ilki bayilik kanallarımızı geliştirmek olacak. İkincisi projeli işlerde büyümek. 2013’te ise aksesuar ürünlerinin toptan satışını geliştirmek istiyoruz” diye anlattı.
Projeli işlerde boşluk olduğunu ifade eden İl, “Otel, rezidans, kooperatifler, iş merkezi gibi yapıların her türlü sabit ve hareketli mobilyaları ile ahşap işlerini yapabilecek tesislere ve daha da önemlisi bilgi birikimine sahibiz” diye konuştu.
‘Prestijli işler aldık’
Projeli işlerde İstanbul, İzmir ve Ankara bölge müdürlükleri oluşturduklarını söyleyen İl, şöyle devam etti:
“Bir kaç ilimizde daha müdürlük oluşturacağız. İstanbul’da Kentplus Kurtköy Newport Projesi, Trabzon’da Modern Boztepe Residence Projesi gibi büyük ve prestijli işler almaya başladık.” İl, “Bu yıl iç kapı ve çelik kapı üretimiyle ilgili yatırımı tamamladık. İthal çelik kapıda bir İspanyol firmayı seçtik” dedi. 2013’te aksesuar ürünlerinin toptan satışına ağırlık vereceklerini belirten İl, şu bilgileri verdi: “40 bin çeşit referans ürünle çalışıyoruz.
Bunların arasında Yankee Candle, Ideal Home Range (IHR), Country Clayree&Eef ve Sava International var. Bu ürünleri ve diğerlerini bugüne kadar yalnızca perakende olarak sattık. Artık aksesuar ürünlerimizi de toptan satışa açmayı istiyoruz ve bu hedefimizi 2013 yılında gerçekleştirmeyi planlıyoruz.”
Kişiye özel sertifika verecekler
Kişiye özel döşemeli üretimin Tepe Home’u diğer firmalardan ayıran en önemli özelliklerin başında geldiğini söyleyen İlhan İl, şöyle devam etti: “Türkiye’nin her yerindeki satış mağazalarımızda her tür zevke hitap edecek yüzlerce çeşit kumaş müşterilerimizin beğenisine sunuluyor. Müşteri, mağazamızda hem kumaşını hem de ürün gamımızda olan mobilya iskeletini ve rengini kendi zevkine göre seçer ve sipariş açılır. 2500 takım ürün, müşteri ismi bazında izlenip üretiliyor. Bu yıl sonuna kadar başlayacağımız bir uygulama ile, müşterilerimize bu döşemeli imalatın özel olarak kendisi için üretildiğini gösteren bir de sertifika vermeye başlayacağız.”
Bir düğüne ortalama 71.9 bin TL harcanıyor
Dugun.com yaptığı araştırmayla 21-30 yaş arasındaki üyelerinin evlilik için öngördükleri bütçeleri araştırdı. Ortalama sonuçlar baz alındığında bir düğüne yaklaşık 71.984 TL harcandığı ortaya çıktı.
Bütçenin yarısından fazlasını elektronik ve beyaz eşyalar, düğün organizasyonu için yapılan harcamalar ve takılar oluşturdu. Elektronik ve beyaz eşyalar ortalama 14.200 TL ile genel toplamda en çok harcamanın yapıldığı detay oldu. Onu sırasıyla nişan, nikah, düğün, eğlence gibi organizasyon detaylarının olduğu düğün günü harcamaları ortalama 13.283 TL ile izledi. Üçüncü sırada ise yaklaşık 13.270 TL ile takılar yer aldı.
Banka kredili düğün
Diğer harcama kalemleri ise sırasıyla ev dekorasyonu (yatak odası, oturma grubu, salon), kıyafet harcamaları (gelinlik, damatlık, kına elbisesi) oldu. Dugun.com Genel Müdürü Emek Kırbıyık, üst-sosyo ekonomik sınıf ile yüksek eğitimlilerin daha fazla harcama yaptıklarını, evlenenlerin, bir defaya mahsus olduğunu düşünerek daha fazla harcadıklarını ve banka kredisine bile başvurduklarını belirtti.
En çok takılara para harcanıyor
Evlenmeyi planlayanlar bütçelerindeki en yüksek kalemi düğün günü harcamaları olarak görüyor ve bu detay için ortalama 15 bin 623 TL ayırıyor. Yeni evlilerin ise bu süreçte en çok parayı takılara harcadığı görülüyor. Yaklaşık 13 bin 891 TL’lik bütçe oluşturan takılardan sonra ise her iki grubun da en çok elektronik ve beyaz eşyalara para harcadığı görülüyor. Evlenmeyi düşünenler bu ayrıntı için ortalama 15 bin 200 TL ayırırken, yeni evlilerin yaklaşık 13 bin 200 TL ile beklenenden karlı çıktığı görülüyor.
‘Önümüzdeki yıl mağaza sayımız 40’a çıkaracağız‘
1600’ün üzerinde personel istihdam ettiklerini belirten İlhan İl, “2012 yılı bütçemiz için 184.7 milyon TL ciro hedefi koymuştuk. Hedefi yakalayacağız” diye konuştu.
Kütahya, Mersin ve Edirne’de üç mağaza açmayı planladıklarını açıklayan İl, “2012’de 9 mağaza açmış olacağız” dedi.
2013’te ise 12 mağaza açmayı hedeflediklerini kaydeden İl, şöyle devam etti:
“Uşak, Manisa, Erzurum, Gaziantep ve Urfa’ya bayilik vereceğiz. 2013 sonunda bayilerin işlettiği mağaza sayısı 28 olacak. Kendi işlettiklerimizle birlikte toplam mağaza sayımız ise 40’ı aşacak.”
Yurtdışında mağaza açmak istediklerini söyleyen İl, “Geçen hafta, Lefkoşe’de mağazamız açıldı. 2013’ten itibaren yakın coğrafyamızdan başlayarak yurtdışında da mağaza açmaya devam edeceğiz” dedi.
Malezya’da doğan Türk markası ‘Bonjuktea’ şimdi Türkiye’de
Malezya - Türk İş Adamları Derneği Kurucusu Gürcan Selekoğlu, Malezya’da yılda yaklaşık 300 bin litre satılan ‘BonjukTea’ markalı içecek ile Türkiye pazarına girdi.
Türkiye’de ilk defa içeceklerin içerisine konulan Bonjuk’larla eğlenceli bir içecek yaratan BonjukTea, farklı meyve aromaları içeren bir mönü sunuyor. Ağızda patlayan, meyveli ve çiğnenen karamelle kavrulan Bonjuklar, Türkiye’de ilk defa Selekoğlu Gıda’nın ürettiği özel 12 milimetrelik pipetlerle içiliyor.
Markanın bayiliği için yapılan birçok başvuruyu değerlendiren şirket yetkilileri, yatırımlarının içecek sektöründe yeni bir segment oluşturacağını ifade ediyor. Özel olarak tasarlanan kapsül konseptiyle AVM’lerin iç ve dış mekânlarında hizmet verecek olan BonjukTea, 2013 yaz sezonunda özellikle sahil kentlerinde olmak üzere Türkiye’nin farklı bölgelerinde yer almayı hedefliyor. İlk kapsülünü İstanbul’daki Meydan AVM’de açan şirket, 2013 yılı için 20 bayilik kontenjanı ve 10 merkez mağaza hedefiyle büyümeyi planlıyor.
KOZMETİK
Üç farklı ürün
Golden Rose, Golden Rose Maxim Eyes Maskara, Golden Rose City Style Maskara ve Golden Rose Cat Walk Maskara olmak üzere üç farklı üründen oluşan yeni maskara serisini piyasaya sundu. Yeni ürünler, parfümeriler ve Golden Rose Kiosk ve Shop’larda yerini aldı.
Güzelliğin ışıltılı hali
Gratis, Amerika’dan ithal Nicka K. Absolute Pırıltılı vücut spreyleri ile ışıltılı bir cilt vaat ediyor. Kolay kullanım olanağı sunan ürün Electric Martini, Trance Illusion ve Golden Dream ile farklı ton alternatifleri sunuyor.
Mistik tütsü notaları
Doğrudan satış alanında faaliyet gösteren İsveç kozmetik markası Oriflame’in yeni erkek parfümü Signature Heritage EdT satışa sunuldu. Mistik tütsü notalarına sahip koku, kırmızı biber ve siyah kahve kokuları da içeriyor.
Dudaklardaki vurgu
Pastel, 25 TL’lik alışveriş yapan herkese Pastel Lipgloss hediye ediyor. Marka yetkilileri, “Pastel Lipgloss parlak, ıslak görünüm ve renk verme özelliğine sahip. Tüketicilerimiz Pastel makyaj ürünleri ile günboyu doğal görünümlerini koruyabilirler” diyor.
Işık olmadan renk olamaz
Wella Professionals 30 Eylül Pazar gecesi Festi’Wella İstanbul organizasyonunda katılımcıları ‘ışığın rehberliğiyle’ rengin sihirli yolculuğuna çıkaracak. 2 bin 500 davetlinin beklendiği organizasyonda, Trend Vision finalistlerinin seçileceği bir yarışma yapılacak.
Sinemaları AVM’leri ekranlarla donatıyorlar
1991 yılında kurulan ve profesyonel görüntü teknolojileri alanında faaliyet gösteren Astel Elektronik, alışveriş merkezleri (AVM) ve sinemalarla büyüyor.
Panasonic, Christie, Orion, Philips, Nec, LG, Prysm, Projecta, Stewart, Xpand, Gefen, GDC ve Lighthouse gibi markaların Türkiye distribütörlüğünü yapan firmanın Genel Müdürü Tuğberk Büyükbay, ana faaliyet alanlarının profesyonel görüntü cihazlarının dağıtımı ve pazarlaması olduğunu söyledi.
Profesyonel görüntü sistemleri konusunda uzman olan Astel’in geniş bir ürün yelpazesine sahip olduğunu kaydeden Büyükbay, “Projeksiyonlar, display ve outdoor kategorilerinde hizmet veriyoruz. Teknosa, Vatan Bilgisayar, Bimeks, Electro World gibi zincirlerde projektör satışı gerçekleştiriyoruz” dedi.
‘200 sinemada imzamız var’
Türkiye’de 300’e yakın üç boyutlu dijital sinema salonu bulunduğunu kaydeden Tuğberk Büyükbay, “Bu salonların 200’ünün ekranlarını Christie markamızla biz kurduk. Christie’nin Türkiye’de yüzde 65 pazar payı bulunuyor” dedi.
Display ürünlerinin ise AVM’lerde ve havaalanlarında kullanıldığını söyleyen Büyükbay, “Bu alanda ise Philips, Nec ve Panasonic markalarıyla çalışıyoruz” diye konuştu.
City’s’in ekranını onlar kurdu
Alışveriş merkezlerinde ve perakende zincirlerinde ‘dijital bilgilendirme’ ekran kullanımının arttığına dikkat çeken Tuğberk Büyükbay, “Bu ekranlar reklam ve bilgi amaçlı kullanılıyor” dedi. Outdoor medyanın dijitale taşındığını ifade eden Büyükbay, “Ayrıca AVM’lerde dış cephelerinde LED ekranlar kullanmaya başladı. Mesela City’s’deki dev ekranı da biz yaptık. İnsanlarla bilgi paylaşımını sokağa taşıyan ekranlar bunlar. Son dönemde Anadolu’daki AVM’lerden de bu tip ekranlara ilgi arttı” diye konuştu.
Migros’un ses altyapısı yenilendi
Migros, iş ortağı Bircom ile birlikte gerçekleştirdiği geniş kapsamlı proje ile ses iletişimi altyapısını yeniledi. 69 ilde yer alan 835 Migros mağazasını kapsayan projede, Migros’un mevcut analog telefon altyapısı yatırımları korunarak, eski teknoloji iletişim sistemleri, IP tabanlı ses teknolojileri ile bir araya getirildi. Proje sonunda, Migros ses iletişimi maliyetlerinde yüzde 70 oranında tasarruf sağladı.
Tepe Nautilus’tan ‘uzay boşluğu’ eğitimi
‘Bir itfaiyeci mi yoksa bir astronot mu olmak istersiniz?’ sorusunu sormak isteyen Tepe Nautilus, 22-23 Eylül tarihlerinde çocukları hem eğlenmeye hem de öğrenmeye davet ediyor.
Tepe Nautilus’un düzenleyeceği etkinlikte çocuklara, 2 dev oyun ünitesinin dışında, eğitimcilerle birlikte ‘İlk Yardım, Yangın, Güneş Sistemi ve Uzay Boşluğu’ eğitimleri sunulacak. 15’er kişilik gruplar halinde alana alınan çocuklara, itfaiyeci şapkaları takıldıktan sonra eğitim verilecek.
Osmanlı esintileri modern takılarda...
Yamachi, Osmanlı esintilerini, modern takılarla birleştirdi. Sade tasarımlarını ouartz taşlarla bezeyen Yamachi, 2012-2013 koleksiyonunu tüketicilerinin beğenisine sundu..
Yeni koleksiyonda değerli taşlarla bezenmiş ürünler bulunuyor. Kolyeler’den bileziklere, yüzüklere ve küpelere kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olan koleksiyon Osmanlı motifleri ile tasarlanmış. Marka yetkilileri, “Yamachi’nin yeni koleksiyonunda gece ve gündüz rahatlıkla kullanabilecek modeller mevcut” diyor.
Sonbahar-kış serüveni
Panço yeni sezon koleksiyonunda eğlenceli renkler ve aksesuarlar kullandı. Küçük hanımlar için ekru, fuşya, kırmızı ve saks tonlarının kullanıldığı koleksiyon el işleri, renkli ponponlar, taş ve danteller gibi çeşitli aksesuarlarla süslenmiş. Panço’nun küçük beyler için hazırladığı sonbahar, kış koleksiyonunda ise rahatlık ve şıklık bir araya getirilmiş. Koleksiyonda kadife ve denim pantolonlar, ekose gömlek ve triko kazaklarla tamamlanmış.