03.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü / OTOKOLİK
Türkiye’de 20 yıla yaklaşan bir süredir üretim yapan ve geçtiğimiz yıllarda üst üste yatırımlarla kapasitesini 200 bin adedin üzerine çıkaran Hyundai Assan, bu yatırımları daha da genişletmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Gelecek yıl ortaklıklarının 20. yılını kutlayacaklarını söyleyen Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, kapasite artışı ve yeni model yatırımları konusunda görüşmelerinin sürdüğünü kaydetti.
Halen kapasitelerini maksimum seviyede kullandıklarını, üç vardiyada 240 bin civarına kadar çıktıklarını vurgulayan Kibar, “Önümüzdeki yıl Hyundai ile Türkiye’de üretim faaliyetine geçişin 20. yılını kutlayacağız. 20. yıla özel bir sürpriz gelebilir. Bunun için görüşmelerimizi yapıyoruz. Umarım güzel haberleri paylaşmak mümkün olur” dedi. Mevcut kapasitenin artırılmasını sağlayabilecek formüller üzerinde de çalıştıklarını anlatan Kibar, “Kapasite artışına çalışacağız. Mevcut arazimizin üzerinde yeni bir platform kurarak, kapasiteyi 300 binin üzerine çıkartma planlarımız var” diye konuştu.
B-SUV Kore’de kaldı
Yeni model veya modeller konusunda da görüşmelerinin sürdüğünü anlatan Ali Kibar, “Gündemimizde 2 segment var. Ancak bunları tam netleşmeden konuşmayı uygun bulmuyorum. Avrupa pazarında satışlar yüzde 8 civarında artarken, Hyundai’nin bu pazarda satışları yüzde 12 civarında yükseldi. Yani Hyundai, pazardaki artıştan daha iyi bir performans sergiliyor. Bu süreci Türkiye’deki faaliyetleriyle daha da artırmayı planlıyorlar” ifadesini kullandı.
Kibar, gelecek yıl Avrupa pazarı için Türkiye’de B sınıfı SUV üretimi için görüştüklerini, ancak bu aracın Kore’de üretilmesinin kararlaştırıldığını da sözlerine ekledi.
Yeni ‘bebek’ 2018’de
Hyundai’nin, son dönemde yükselen SUV sınıfı için bir “bebek SUV” planladığı belirtiliyor. Koreli üretici, Avrupa pazarında da satılması düşünülen “bebek SUV” ile ilgili ipuçlarını, Hindistan’da düzenlenen “Delhi Auto Expo 2016” fuarında sergilediği “Carlino” (HND14) konseptiyle vermişti.
Carlino’nun, yeni nesil i20’nin platformunu kullandığı belirtilirken, 2018 yılına kadar öncelikle Hindistan’da satışa sunulacağı bildirildi. Kore’de tasarlanan Carlino, 1.2 lt benzinli ve 1.4 lt dizel motor seçenekleriyle satılacak. Bu modelin, Avrupa için Türkiye’de üretilmesi gündeme gelebilir.
Üst düzey ziyaret
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Kibar, 15 Temmuz’dan sonra Hyundai’nin 3 başkan yardımcısının Türkiye’ye geldiğini, son olarak Hyundai Motor Group Başkanı Chung Mong-koo’nun oğlu Chung Eui-sun’un birkaç gün önce ekibiyle birlikte İstanbul’da olduğunu anımsattı.
Hyundai ile 26 yıllık iş birliklerinin olduğunu söyleyen Kibar, “Onlara, Türkiye’nin krizlere alışık olduğunu ve bu krizin 3-6 ay içerisinde normale gireceğini anlattık. Bu normalleşmeyle birlikte bir takım kararlar alabiliriz. Hyundai Türkiye’de pazar etkinliğine doğru strateji belirleyip devreye alacak. Yapılan toplantılarda Türkiye’ye güvenlerinin tam olduğunu, önümüzdeki yıllarda yeni haberlerin alınabileceğini ifade ettiler” dedi.
Sanayi 4.0’lık tesis
Kibar Holding olarak Kocaeli’nde ambalaj sektörü yatırımlarına başladıklarını anlatan Ali Kibar, “65-70 milyon euro civarında bir yatırım olacak. Sanayi 4.0’a şimdiden uyumlu bir tesis olacak” diye konuştu. Kibar, diğer yatırımlarıyla ilgili de şunları söyledi:
“Alüminyum sektörüne de yatırım yapıyoruz. 700 milyon dolar civarında tutacak bir yatırım var. Türkiye’de yapılamayan, savunma sanayi ve gelişmiş teknolojilerin ihtiyacını görecek alaşımlardaki ürünleri üretmeyi hedefliyoruz. Bunu Karasu’da yapmayı düşünüyoruz. Ayrıca Dilovası’nda 75 milyon euro civarında yatırıma başladık. Alüminyum kapasitemiz 260 bin tondan 300 bin tona çıkacak. İlave folyo yatırımı var ve 100 bin tonun üzerine çıkarak, Avrupa’da 1. ya da 2. alüminyum folyo üreticisi olacağız.”
Motor sporları tutkusunu konuşturdu!
Tam bir otomobil ve motor sporları tutkunu olan Toyota Başkanı Akio Toyoda, bunu, Paris Motor Show’da da gösterdi. Avrupa’da ilk kez bir fuara katılan Başkan Toyoda, basın toplantısında, Toyota’nın Gazoo Racing Motor Sporları takımına ait bir otomobilin içinden çıkarak sürpriz yaptı. Stantta ayrıca Gazoo Racing Motor Sporları’nın patronluğuna getirilen ünlü pilot Tommi Makinen de kendisine eşlik etti. Toyoda, bundan böyle Dünya Ralli Şampiyonası’nda aktif şekilde yer alacaklarını da belirtti.
Toyota Başkanı ve CEO’su Toyoda, Toyota’nın Avrupa pazarına bağlılığının en büyük kanıtının Türkiye’de üretilecek olan C-HR olduğunu, bundan sonra otomobilleri daha eğlenceli, daha güvenli ve daha faydalı hale getirecek çözümler üretmek amacıyla ara vermeden çalıştıklarını kaydetti.
Toyota’nın çeşitli işbirlikleriyle, otomotiv teknolojisinde geleceğin yeniliklerini sunmaya kararlı olduğunu vurgulayan Toyoda, “Mühendislerimiz ve bilim insanları, otonom sürüş, robotlar ile malzeme bilimi alanında yoğun çalışma içindeler. Benim için en önemli konuların başında otomobil kazalarını önlemek geliyor. Bunu yaparken otomobillerimizin sunduğu sürüş keyfinden de taviz vermek istemiyoruz” ifadesini kullandı.
Üstsüz Fiat, yılbaşında Türkiye’de olacak
Bundan 50 yıl önce, yollara çıktığı günden itibaren kısa sürede efsaneleşen Fiat 124 Spider’ın yeni nesli, yılbaşından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak.
Paris Otomobil Fuarı’nda yer alan Fiat 124 Spider, “klasik” olan ilk neslin izlerini taşırken, efsanenin modern uyarlaması olarak dikkat çekiyor. 2017 yılının başından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak yeni 124 Spider, sürüş keyfi, teknoloji ve güvenliğini, ikonik İtalyan “roadster” tasarımıyla bir araya getiriyor.
Hem manuel hem de otomatik şanzıman seçeneğiyle tercih edilebilecek 124 Spider’da, 1.4 lt MultiAir teknolojili 140 HP’lik benzinli motor görev yapıyor olacak. Arkadan itişli olan yeni Fiat 124 Spider, çift çıkışlı egzoz sistemi, aluminyum gri renkli takla barları ve ön cam çerçevesi, marşpiyelleri ve kapı kollarıyla da fark yaratacak.
Fiat 124’da, 7 inç dokunmatik ekranda, AM/FM radyo, MP3 çalar, iki USB portu, Aux girişi, multimedya kontrolü, Bluetooth bağlantısı, geri görüş kamerası ve 3 boyutlu navigasyon sistemi bulunuyor. Aracın üst versiyonu, her koltukta kafalıklara yerleştirilmiş ikili hoparlörler ve bir subwoofer ile birlikte toplamda 9 hoparlörü bulunan “Bose” ses sistemi ile de satın alınabilecek.
Mini minnacık bir Ignis varmış...
Suzuki’nin 2017 yılındaki en önemli yenilikleri arasında yer alan, daha önce Avrupa pazarında da satılan Ignis’in yeni nesli, Paris’te kendisini gösterdi. Boyutları eskisine göre daha küçülen ve markanın, Avrupa’da Alto’dan boşalan “A-Sınıfı temsilcisi” olması planlanan Ignis’in, 2017 yılında Türkiye pazarına da sunulacağ3ı belirtiliyor.
Yepyeni bir tasarım anlayışıyla geliştirilen Ignis, minik ve şehirli bir crossover olarak dikkat çekiyor. Yenilikçi tasarımına rağmen Suzuki’nin ikonik çizgilerini koruyan Ignis’te, elektrik destekli SHVS hibrit motor seçeneğinin de bulunacağı belirtiliyor.
Suzuki, bunun yanında Paris’teki makyajlı SX4 S-Cross’u da sergiledi. Bu modelin de, yine gelecek yıl içinde Türkiye’de satışa sunulması söz konusu olabilecek.
Kia’dan Rio’ya taze başlangıç
Geçen yıl Kia’nın dünya çapında en çok satılan modeli olan Rio, tamamen yeni 4. nesliyle Paris Motor Show’da sahne aldı. Yeni nesil Rio’nun, 2017 yılının ilk yarısında Türkiye’de pazara sunulması bekleniyor.
Avrupa pazarında daha iddialı konuma gelebilmek için bir önceki versiyona göre daha dikkat çekici bir tasarımla şekillendirilen Rio, daha fazla sürüş keyfi verecek şekilde geliştirilmiş. Sürücü odaklı bir iç mekan tasarımının tercih edildiği Rio’da, iç mekanın alanı genişlerken, bagaj kapasitesi de, HB versiyonda 325 lt’ye yükseltildi. “Bugüne kadar üretilen en teknolojik Rio” olarak tanımlanan yeni nesilde, Android Auto ve Apple CarPlay entegrasyonu mevcut olacak. Ayrıca araçta “Yaya Tanıma” ve “Otonom Acil Frenleme” gibi özellikler de bulunacak.
Yeni Rio’nun en iddialı motor seçeneği ise yeni geliştirilen üç silindirli, 1.0 lt’lik T-GDI (turbo benzinli direkt enjeksiyon) olacak.