16.03.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
DUYGU ERDOĞAN / CANNES - Gayrimenkul sektörünün dünya çapında en prestijli buluşması olan MIPIM 2022 başladı. Fransa’nın Cannes kentinde 18 Mart’a kadar sürecek MIPIM 2022, pandemi nedeniyle 2 yıl fiziki buluşmalara ara verdikten sonra dünyanın marka şehirlerini ve gayrimenkul sektör profesyonellerini bir araya getirdi.
‘Kentsel Dönüşümü Yönlendirmek’ temalı fuarda bugün ‘Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati de katılımcılarla buluşacak.
Dün kapılarını açan fuara Türkiye, İstanbul Çadırı ile katıldı. Geçmiş yıllara göre konumu ve etkinliği güçlendirilen çadır, dijital atağı ile dikkat çekti. İstanbul Çadırı bu yıl, Gayrimenkul Yatırımcıları Derneği (GYODER) öncülüğünde kuruldu. İstanbul Pavilyonu’nda 30’a yakın projenin yer aldığı özel bir katalog katılımcılara tanıtılıyor. GYODER Başkanı Mehmet Kalyoncu, Airport City’den Galataport’a, Finans Merkezi’nden Fenerbahçe Kalamış Marina’ya, kentsel dönüşüm projelerinden markalı konut projelerine kadar birçok yatırımın burada sergilendiğini söyledi. Bu projelerin arsa ve inşaat olmak üzere toplam yatırım değerinin 10 milyar doları bulduğunu belirten Kalyoncu, “Bu gayrimenkul yatırımlarının uluslararası işbirliklerine önayak olmak için buradayız. Bu fuarda olmaya da devam edeceğiz” dedi. Kalyoncu, potansiyel yatırımcılara PwC’nin MIPIM için ilk defa hazırladığı ‘Mekansal Bakış Açısı ile Türkiye’de Gayrimenkul Yatırımının Yükselen Alanları Raporu’nun da iletildiğini ifade etti. Katılımcı 23 bin kişinin 14 binine bu rapor gönderilerek, Türkiye’nin gayrimenkul alanındaki mevcut ve potansiyel sistemine ilişkin tarafsız bakış açısı sunuldu. Ayrıca E&Y kuruluşuna proje kataloğu hazırlatıldı.
Talep yüksek
Fuar başladığı andan itibaren İstanbul Çadırı’na ilginin yüksekliğine dikkat çeken Kalyoncu, bugün Bakan Murat Kurum ve Bakan Nureddin Nebati’nin katılımıyla yatırımcı kahvaltısı düzenleneceğini hatırlattı.
Yatırımlar farklılaşıyor
Uluslararası yatırımcıların artık konut projeleri yerine lojistik, turizm yatırımları, veri merkezi gibi yatırımlara ilgi gösterdiğini ifade eden Mehmet Kalyoncu, “Proje kataloğunu gönderdiğimiz yatırımcılar arasında olan Amerikalı bir marina yatırımcısı Kalamış Marina ile ilgilendiğini iletti. Esas yatırımcı kahvaltısında talepleri göreceğiz” diye konuştu.
'Turkish Riviera' için tanıtım
Mehmet Kalyoncu MIPIM 2022’nin kendilerini motive ettiğini anlatarak, “Dubai’deki Cityscape ile Almanya’daki Expo Real fuarlarına da kapsamlı bir katılım için şimdiden hazırlıklara başlıyoruz” dedi. Ayrıca Türkiye’de turizm yatırımlarına olan ilginin yüksekliğine vurgu yapan Kalyoncu, “Ege ve Akdeniz kıyılarında Bodrum, İzmir, Çeşme, Antalya gibi markalarımızı da içeren bir ‘Turkish Riviera’ pavilyonu düşüncemiz de var. Ayrı bir çadır olarak ya da İstanbul Çadırı’nı büyüterek içinde yer verip tanıtabiliriz. Artık dünyada ülkeler yerine şehirlerin markalaştığı ve yatırım çektiği bir dönemdeyiz” diye konuştu.
Maliyet düştü, etkinlik arttı
Bu yıl dijital kaynaklardan faydalanarak hazırlanan İstanbul Çadırı’nda ilgili şehir ve projeler ekranlarda daha yakından tanıtılıyor. Böylece maliyetin yüzde 50’ye yakın düştüğünü anlatan Kalyoncu, buna karşılık çadırın etkinliğinin ise yüzde 100’ün üzerinde yükseldiğini dile getirdi.
Mehmet Kalyoncu, şehirlerin markalaştığı bu tip organizasyonlarda daha güçlü varlık sergilemek adına ayrıca gelecek yıllarda İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Ticaret ve Sanayi Odaları gibi ‘İstanbul’un liderlerinden’ de katkı beklediklerini söyledi.