Ekonomi1 Disneyland olamadık!

1 Disneyland olamadık!

10.06.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Tema park odaklı eğlence pazarı başta ABD ve Avrupa olmak üzere milyar dolarlara koşuyor, Türkiye son dönemde bu alana yatırım yapmasına karşılık hâlâ emekleme dönemlerini yaşıyor.

1 Disneyland olamadık

Türkiye’de eğlence ve tema parkların geliri 2009’da 16 milyon dolar seviyesindeyken geçen yıl 131 milyon dolara ulaştı. Bizimle hemen hemen aynı nüfusa sahip Fransa’nın simge tema parkı Paris Disneyland’ın yıllık cirosunun 1.6 milyar dolar (Türkiye’nin 12 katı) olduğu düşünüldüğünde, pazarda gidilecek çok yol olduğu ortada.

Haberin Devamı

Türkiye’nin eğlence ve tema park macerası İstanbul’un ilk AVM’si olarak bilinen Galleria’nın içinde 1989’da açılan Fame City ile başladı. Ardından hayatımıza Tatilya girdi. Tatilya’nın 2000’li yılların ortasında kapanmasının ardından ise sektör küçülmeye başladı.

8 yılda % 700 büyüme

Uzun bir sürenin ardından yine İstanbul’a Vialand yatırımı geldi. Bu yatırım sektörün Anadolu’ya açılımına öncülük etti. Antalya’da Land of Legends ve Ankara’da Ankapark derken son olarak Osmaniye’de Masalpark ile tema park sektörünün gelişimine tanıklık ettik.

Milliyet

Eğlence ve tema park sektörünün gelişimi rakamlara da yansımış durumda.

Statista’nın sektörün Türkiye’deki gelişimini ortaya koyan son araştırmasına göre, tema park ve eğlence merkezlerinin 2009 yılında 16 milyon dolar seviyesinde olan geliri, 2017 sonunda tahmini olarak 131 milyon dolara yükselmiş durumda. Sektörün geliri, aradan geçen 8 yılda yüzde 700’ün üzerinde artarken, 2020 yılında söz konusu rakamın 140 milyon doları aşacağı tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

Türkiye genelindeki tema park sayısındaki artış ve ziyaretçi sayılarındaki yükselişe rağmen sektör hala emekleme aşamasında. Dünyada tema park sektörünün büyüklüğü 45 milyar dolara ulaşırken, Amerika’da ABD; Avrupa’da ise Fransa tema park denilince akla ilk gelen ülkeler.

Türkiye eğlence üssü olur mu?

Türkiye’de tema park sektörünün gelişiminde büyük paya sahip şirketlerden biri de Outdoor Factory. İstanbul’da Vialand, Osmaniye’de ise Masalpark’ı hayata geçiren şirketin Genel Müdürü Suphi Aydıner, “Avrupa ülkeleri doyuma ulaştı. Yeni yatırımlar artık gelmiyor. Türkiye’de ise tam tersi bir durum geçerli. Özellikle belediyeler oldukça iştahlı. Osmaniye’de Masalpark bunun ilk adımı oldu. Şimdi beş belediye proje istedi. Türkiye Körfez bölgesinin merkezi olabilir” dedi.

Aydıner, 15 ülkede proje geliştirdiklerini anlatarak şunları söyledi: “Vietnam, Katar ve Dubai gibi ülkelerde gerçekleştirdiğimiz projelerdeki deneyimi şimdi de Orta Asya pazarına taşıyacağız. Orta Asya’da çok önemli bir tema park inşa edeceğiz. Şu an görüşmelere devam ediyoruz, umuyorum yılın ilk yarısında bu konuda imzaları atacağız.”

Haberin Devamı

Milliyet