13.05.2014 - 16:14 | Son Güncellenme:
Bakanlığın soru önergelerine yanıt vermeyerek sorumluluktan kaçamayacağını belirten Gümüş, okullardaki yetersizlikleri ele alan ve Bilim ve Sanat Merkezlerinin eksiklerini gündeme getiren önergesini ikinci kez TBMM Başkanlığı’na sundu.
CHP’li Gümüş’ün yanıt istediği sorular şöyle:
"Ülkemiz genelinde çocuk yaşta üstün zekalı kaç vatandaşımız olduğu bilinmekte midir? Biliniyorsa sayı kaçtır? Üstün zekalı çocukların kapasitelerine uygun eğitim almasının tesisi için bir tespit ve takip sisteminiz var mıdır? Milli Eğitim Bakanlığı’nın 31.05.2006z tarih ve 26184 sayılı resmi gazetede yayınladığı ’Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla bakanlıkça gündüzlü özel eğitim kurumları açılacağı tanımlanmaktadır. Ancak, üstün yetenekli öğrencilerin bu yeteneklerinin nasıl fark edileceği tanımlanmamaktadır. Bu yeteneklerin fark edilmesi için uyguladığınız bilimsel yöntem nedir? Ayrıca yönetmelikteki tanımlarda üstün zekalı olup herhangi bir üstün yeteneği olmayan öğrencilerin tanım dışı kalmasının önüne geçmek için herhangi bir düzenleme düşünülmekte midir? Bilim ve Sanat Merkezleri’ne (BİLSEM) yönlendirilen öğrenciler ülke genelindeki üstün zekalı, üstün yetenekli çocukların yüzde kaçını oluşturmaktadır? BİLSEM’lere yönlendirilen öğrencilerin gerekli donanımda bir eğitim alamadıkları yönünde eleştiriler söz konusudur. Bakanlığınız BİLSEM’leri yeterli bulmakta mıdır? Bakanlığınız yönetmeliğinde ’Öğrencilerin özel yetenek alanlarıyla ilgili örgün eğitim kurumlarında izledikleri program ile kurumdaki yapacakları çalışmalar arasında paralellik sağlanır’ denilmektedir. Bu iletişimi hangi kurum ne şekilde sağlamaktadır?"