EğitimOyunsever Öğrenciler 'Kuluçkaya Yatacak'

Oyunsever Öğrenciler 'Kuluçkaya Yatacak'

09.05.2008 - 14:12 | Son Güncellenme:

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Teknokent, teknoloji tabanlı girişimciliği desteklemek amacıyla dünyada yüksek katma değer üreten sektörlerden biri olan oyun ve animasyon teknolojileri üretecek bir "ön kuluçka merkezi" açmaya hazırlanıyor.

Oyunsever Öğrenciler Kuluçkaya Yatacak
Oyun yazılımı hayallerini, hayata geçirmek isteyenlerin, 30 Mayıs 2008 tarihine kadar başvurularını yapması gerekiyor. Oyun ve animasyon teknolojileri alanındaki AR-GE faaliyetlerinin teşvik edilmesi ve mevcut fikirlerin ticarileşmesini hedefleyen "ODTÜ Teknokent Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi" (METUTECH-ATOM) 14 Mayısta açılacak.

"Ön kuluçka merkezi" sayesinde özellikle üniversite öğrencilerinin ve araştırmacıların fikirlerini ekonomik değere dönüştürmelerine fırsat tanınması amaçlanıyor. "Ön kuluçka merkezi"nin hedeflerinin arasında oyun ve animasyon sektöründe girişimciliği teşvik etmek ve nitelikli iş gücü yetişmesini sağlamak bulunuyor.

Merkezde uzmanlaşmış bir küme yaratmanın yanı sıra akademisyenlerin, firmaların ve öğrencilerin bir arada çalışacağı bir ekosistem yaratılması hedefleniyor.

Açık çalışma ofisleri şeklinde tasarlanan birimlerde faaliyet gösterecek öğrencilerden fikirlerini gelir elde edilebilir niteliğe kavuşturmaları bekleniyor. Merkez bünyesinde verilecek temel eğitimler girişimcilerin ürünlerini ticarileştirmeleri sürecinde yardımcı olurken, odaklandıkları konulara yönelik özel eğitimler ise projelerini geliştirmelerinde faydalı olacak.

"ÖN KULUÇKA MERKEZİ"-

ODTÜ Teknokent yönetimi, fikri olan ancak bunu uygulayacak mekan, araç ve gereci olmayan öğrencilerine Teknopark içerisinde oluşturulan "Ön Kuluçka Merkezi"nde bir yer vererek, projelerini hayata geçirmeleri için destekte bulunuyor.

Ön kuluçka merkezinin işleyiş süreci iki aşamadan oluşuyor. İlk aşama; eğitimler, yönlendirme ve iş planı hazırlama, ikinci aşama ise proje geliştirme ve ticarileşme olarak gerçekleşiyor. Merkezin sunduğu altyapı ve eğitim imkanlarından faydalanacak öğrenci ve girişimciler, yapılan online başvurular arasından seçilecek.

Merkez oyun konusunda öncü kuruluşlar arasında yer alan Microsoft, Intel, ve Exper tarafından destekleniyor. Bu kuruluşlar merkezin ihtiyaç duyduğu donanım ve eğitimleri sağlamanın yanı sıra merkezde geliştirilecek projelerin hem gelişim hem de pazarlama aşamalarında destek olacak.

Ayrıca, popüler bilgisayar oyunu CRYSIS ve CryENGINE 2 oyun motorunun
yapımcısı CRYTEK firması, başvuranların sayısına, niteliğine, motivasyon
ve ilgisine göre merkeze destek verebilecek.

Yazarlar