EğitimNirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumu'nda Eğitimin Geleceği Konuşuldu

Nirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumu'nda Eğitimin Geleceği Konuşuldu

27.11.2017 - 13:12 | Son Güncellenme:

TEGV’in Ashoka Türkiye ortaklığında gerçekleştirdiği Nirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumu’nda eğitimin bugünü ve geleceği konuşulurken katılımcılar, eğitimle ilgili hayallerinden bahsettiler.

Nirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumunda Eğitimin Geleceği Konuşuldu

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), Ashoka Türkiye ortaklığında Kadir Has Üniversitesi’nde gerçekleştirdiği Nirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumu’nda eğitimin geleceğini masaya yatırdı. Forumda sivil toplum kuruluşları, akademisyenler, gönüllüler ve sektördeki diğer katılımcılarla birlikte eğitimde ufuk açacak uygulamalar ve düşünceler konuşuldu.

Haberin Devamı

"İyi bir eğitim hayal değil"

Nirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumunda Eğitimin Geleceği Konuşuldu

Sunuculuğunu TEGV çocuğu ve gönüllüsü tiyatro sanatçısı Umut Abdül Süsler’in yaptığı forum, TEGV Yönetim Kurulu Üyesi Oktay Özinci’nin konuşmasıyla başladı. Özinci yaptığı konuşmada istatistikler ve araştırmaların eğitime dair daha fazla düşünmemiz gerektiğini belirterek imkanları kısıtlı çocuklarımıza kader değil; umut vermemiz gerektiğini söyledi. TEGV Genel Müdürü Sait Tosyalı da yaptığı konuşmada daha iyi bir eğitimin hayal olmaktan çıkmasını dilediğini belirtti. Ashoka Türkiye Direktörü Zeynep Meydanoğlu ise sosyal girişimciliğin önemini anlatırken hayal kurmanın gücünü örneklerle vurguladı.

"Oyun ve sanat da derse dahil"

Nirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumunda Eğitimin Geleceği Konuşuldu

Forumun ilk konuşmacısı Illinois Üniversitesi’nden Artin Göncü oyun, yaratıcılık ve sanatın önemini anlattı. Göncü yaptığı konuşmada çocukların oynadığı oyunlar kadar sanatın da deneyimlerden oluştuğunu ve her ikisinin de toplumsal olduğunu ifade etti. Göncü, ayrıca oyunun teneffüslerde değil, derslerde de her zaman okulun bir parçası olması gerektiğini belirtti. Göncü, eğitimin bir güç ilişkisinden çıkması gerektiğini söyleyerek konuşmasını “İyi bir öğretmen kendisini baskı yapmak zorunda hissetmemeli, öğretmenliğini güç ilişkisi içinde kurmamalı, çocuğa yoldaş olmalı, çocukla aynı yöne bakmayı ve iletişim kurmayı bilmeli, hayal etmeyi ve kendini geliştirmeyi, kendi kusurlarını affetmeyi bilmeli” diyerek bitirdi.

Haberin Devamı

Forumun ikinci bölümü panellerle devam etti. TEGV Eğitim Programları Müdürü Yaprak Sarıışık’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelde eğitimin bulunduğu nokta ve ulaşması hayal edilen seviye tartışıldı. TEGV Yönetim Kurulu Üyesi Sami Gülgöz’ün moderatörlüğündeki ikinci panelde ise katılımcılar öğrenmeyi yeniden hayal edenlerin deneyimlerini ve yeni nesil öğrenme modellerini dinlediler.

Eğitim 2030 Yılında Nerede Olacak?

Paralel forumlarla devam eden Nirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumu’nun kapanış bölümünde ise OECD Eğitim 2030 Programı Koordinatörü Esther Carvalhaes rakamlarla birlikte 2030’a dair programlarını ve çocuklarda desteklemeyi amaçladıkları becerileri anlattı. Forumun son konuşmacısı olan Ashoka Fark Yaratan Okullar Ağı’ndan Ed Fidoe, kurucusu olduğu School 21’i ve deneyimlerini paylaştı.

Haberin Devamı

Nirun Şahingiray Kimdir?

Nirun Şahingiray 3. Uluslararası Forumunda Eğitimin Geleceği Konuşuldu

1928 yılında İzmir'de, Kırım Hanlarının soyundan gelen bir ailede doğan ve 2008 yılında İstanbul'da vefat eden Nirun Şahingiray, seksen yıllık ömrü süresince birçok başarıya imza atmış önemli bir iş adamıdır. Kurduğu şirketler Türkiye'de alanlarının öncüsü olmuş, dünya liderleriyle ortaklıklar oluşturmuş, on yıllar boyunca otomotiv yan sanayisini şekillendirmiştir.

Bu başarılı işadamının birikimini, Türkiye'nin eğitim konusunda yardıma en çok ihtiyaç duyan çocuklarına destek olan ve onlara çağdaş bir yaklaşımla, çok yönlü bir eğitim desteği sağlayan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'na bağışlaması, Şahingiray'ın uzak görüşlülüğünü, yüce gönüllülüğünü, çocuk sevgisini ve memleket aşkını kanıtlıyor.