19.04.2022 - 01:45 | Son Güncellenme:
Kurumsal imaj kavramı ilk kez Amerika Birleşik Devletleri ve Çin gibi ekonomik anlamda gelişmiş ülkelerde ortaya çıkmış, daha sonra dünya genelinde evrensel bir terim olarak kullanılmaya başlanmıştır.
Kurumsal İmaj Nedir?
Tüketiciler ulusal ve uluslararası markaları algılama biçimine kurumsal imaj denir.
Kurumsal İmaj Nelerden Oluşur?
1- İsim / Marka
Birçok pazarlama ve reklam uzmanına göre kurumsal imaj, markanın ismiyle başlar. Örneğin global pazarda faaliyet göstermek isteyen bir şirket Türkiye'de kurulmuş olsa bile, marka adı İngilizce olabilir.
2- Slogan
Reklam sloganları doğrudan doğruya alıcı kitlesine hitap ettiği için kurumsal imaj ile ilgilidir.
3- Logo
Şirket logoları, yaptırılan broşürler ve ambalajlar kurumsal imajın oluşmasında etkili olur. Örneğin çevreci bir marka, ambalajlarında plastik yerine kağıt kullanabilir.
Bunun dışında markaların katıldığı ya da bizzat kendilerinin başlattığı sosyal etkinlikler, sunulan hizmetin kalitesi, şube sayısı ve sponsorluklar da kurumsal imajı oluşturan diğer unsurlardır.
Kurumsal İmaj Neden Önemlidir?
Kurumsal imaj marka bilinirliğini arttırması bakımından önemlidir. Tüketicilerin marka hakkında olumlu düşüncelere sahip olması, satış rakamlarının periyodik olarak yükselmesini sağlar.