EğitimKurumsal İmaj Nedir, Nelerden Oluşur? Kurumsal İmaj Neden Önemlidir?

Kurumsal İmaj Nedir, Nelerden Oluşur? Kurumsal İmaj Neden Önemlidir?

19.04.2022 - 01:45 | Son Güncellenme:

Bir şirketin tarihçesi, misyonu, hedef kitlesi, o şirketin kurumsal kimliğini oluşturur. Bir kurumun sahip olduğu marka değeri ve alıcı kitlesi tarafından nasıl görüldüğü ise kurumsal imaj olarak nitelendirilir. Bu imajın oluşmasında tanıtım bültenleri ve reklam çalışmaları önemli yer tutar. Kurumsal imajın nelerden oluştuğunu ve neden önemli olduğunu sizler için derledik.

Kurumsal İmaj Nedir, Nelerden Oluşur Kurumsal İmaj Neden Önemlidir

Kurumsal imaj kavramı ilk kez Amerika Birleşik Devletleri ve Çin gibi ekonomik anlamda gelişmiş ülkelerde ortaya çıkmış, daha sonra dünya genelinde evrensel bir terim olarak kullanılmaya başlanmıştır. 

Haberin Devamı

 Kurumsal İmaj Nedir? 

 Tüketiciler ulusal ve uluslararası markaları algılama biçimine kurumsal imaj denir. 

 Kurumsal İmaj Nelerden Oluşur? 

 1- İsim / Marka 

 Birçok pazarlama ve reklam uzmanına göre kurumsal imaj, markanın ismiyle başlar. Örneğin global pazarda faaliyet göstermek isteyen bir şirket Türkiye'de kurulmuş olsa bile, marka adı İngilizce olabilir. 

 2- Slogan 

 Reklam sloganları doğrudan doğruya alıcı kitlesine hitap ettiği için kurumsal imaj ile ilgilidir. 

 3- Logo

 Şirket logoları, yaptırılan broşürler ve ambalajlar kurumsal imajın oluşmasında etkili olur. Örneğin çevreci bir marka, ambalajlarında plastik yerine kağıt kullanabilir. 

 Bunun dışında markaların katıldığı ya da bizzat kendilerinin başlattığı sosyal etkinlikler, sunulan hizmetin kalitesi, şube sayısı ve sponsorluklar da kurumsal imajı oluşturan diğer unsurlardır. 

Haberin Devamı

 Kurumsal İmaj Neden Önemlidir? 

 Kurumsal imaj marka bilinirliğini arttırması bakımından önemlidir. Tüketicilerin marka hakkında olumlu düşüncelere sahip olması, satış rakamlarının periyodik olarak yükselmesini sağlar.