18.05.2021 - 01:34 | Son Güncellenme:
Sınıf içinde yapılan havanın varlığı deneyleri de öğrencilerin katkıları ile gerçekleştirilmektedir. Hava göz ile görülüp, el ile tutulmayan madde olduğunu da bilinmektedir.
Havanın Varlığı Nasıl Anlaşılır?
Havanın varlığını ispatlamak amacı ile fen bilimleri dersi kapsamında pek çok deney yapılabilir. Gündelik hayatta el ile tutulmayan ve de göz ile görülmeyen hava deneysel yöntemler ile kolay bir şekilde varlığı anlaşılmış olur.
Havanın Varlığına Dair Örnekler ve Deneyler
Havanın varlığı bakımından yapılan deneylerin başında balon şişirip belirli bir hacme kavuşturduktan sonrasında balonu tenimize doğru tutup havanın varlığını hissetmek yer almaktadır.
Bu deneyin amacında öncelikli olarak havanın varlığını anlamak gelir.
Yapılan diğer bir deneysel yöntemde ise öncelikle bardağın içine bir kağıt yerleştirilir. Ardından büyük bir kap su ile beraber doldurularak bir bardak içine ters bir şekilde tutulmaktadır. Kağıdın ıslanıp ıslanmadığına bakılarak bardak kaldırılır. Ardından deneyde yer alan öğrencilere kontrol ettirilir. Yapılan deneyin sonucunda ise bardakta yer alan kağıt havanın etkisi ile ıslanmaz. Hortum yardımı ile hava alınarak orada yer alan kağıdın ıslandığı görülmektedir. Sonuç olarak ise havanın varlığı deneysel ve örneksel yöntemler ile de kanıtlanmış olur.