EğitimDurumsallık Yaklaşımı Nedir Ve Özellikleri Nelerdir?

Durumsallık Yaklaşımı Nedir Ve Özellikleri Nelerdir?

07.06.2021 - 13:33 | Son Güncellenme:

Yönetime durumsallık yaklaşımı, yönetim tekniklerinin şartlarına bağlı olarak yürütülmesi gerektiğini savunur. Durumsallık yaklaşımı veya teorisi, iç ve dış faktörlerden meydana gelir. Yönetim için durumsallık yaklaşımına, yönetim psikoloğu olarak görev yapan Fred Fielder tarafından geliştirilen liderlik etkinliği durumsallık teorisinde temel atılmıştır. Durumsallık yaklaşımı nedir ve özellikleri nelerdir? İşte, tüm detaylar.

Durumsallık Yaklaşımı Nedir Ve Özellikleri Nelerdir

Yönetimde durumsallık yaklaşımı teorisi, liderlik etkinliğinin, grup etkinliği ile ilgili olduğundan dolayı, iki faktörün bir bileşeni olduğunu gösterir. Bunlar ise, görev motivasyonu, ilişki motivasyonu ve koşullardır.

Haberin Devamı

 Durumsallık Yaklaşımı Nedir?

 Yönetiminde durumsallık yaklaşımı, yönetim etkinliği, yönetim davranışları ve spesifik durumların uygulaması arasındaki etkileşimin üzerine, koşullu ya da bağlı olduğunu teorisine dayandırır. Bir diğer deyişle de, yönetme şeklinin koşullara bağlı olarak değişmesi gerektiğini savunuyor. "Tek beden herkese olmaz." ilkesi ile bu düşüncesini açıklıyor.

 Yönetimde durumsallık teorisine göre, yönetimin evrensel olduğu düşüncesi kabul edilmez. Buna göre, her durumun içinde bulunduğu şartlar, farklı bir yönetim tarzı gerektirir. Aynı zamanda da kendinden önce gelen yönetim teorilerinin bir sentezini oluşturur. Yani çeşitli durumlarda diğer yönetim yaklaşımlarından bağımsız ya da bu yönetim şekilleri ile karma şekilde kullanılabilir.

Haberin Devamı

 Durumsallık Yaklaşımı Özellikleri Nelerdir?

Durumsallık yaklaşımı, sistemine göre örgütler çevresel faktörlerden önemli ölçüde etkilenir. Bu nedenle, dinamik bir çevre içinde sabit ilkelere bağlı kalmak oldukça yanlıştır.

Durumsallık yaklaşımına göre, örgütler değişmez. Ancak ilkelere göre değil sadece içinde faaliyet gösterdiği çevrenin koşullarına göre şekillenir.

Durumsallık teorisine göre, değişen her yeni durum için farklı bir yönetim uygulaması gerekir.

Bir örgütün yapısını etkileyecek pek çok iç ve dış faktör bulunur.

İç faktörler, çalışanların nitelikleri, faaliyetler, kullanılan teknolojinin seviyesi ve işletmenin asıl amacıdır.

Dış faktörler ise, devlet müdahaleleri, rekabet, müşteriler ve pazar şartlarıdır.