EğitimDikey geçiş sancısı

Dikey geçiş sancısı

29.04.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Dikey geçiş sancısı

Dikey geçiş sancısı


Örgün öğretim hakkı tanıyan Dikey Geçiş Sınavı sorunlarla dolu


Meslek yüksekokul ve açıköğretim ön lisans mezunlarına dört yıllık örgün öğretim görme hakkını tanıyan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) yeni sorunları da beraberinde getirdi.
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dış Ticaret Bölümü'nde okuyan bir grup öğrenci, ithalat - ihracat bölümlerine tanınan; Ekonomi, İktisat, işletme - iktisat bölümlerine dikey geçiş hakkının kendilerine de tanınmasını istedi.
İthalat - İhracat Bölümü öğrencileriyle aynı program ve müfredatı gördüklerini belirten Dış Ticaret Bölümü öğrencileri, kendilerine sadece Uluslararası Ticaret Bölümüne geçiş hakkının tanınmasının haksızlık olduğunu söylediler.
Öğrenciler, Balıkesir Üniversitesi, Celal Bayar Üniverisetisi, Çağ Üniversitesi, Kafkas Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi İthalat - İhracat Bölümlerine DGS ile diğer üniversitelerin İktisat, Ekonomi, İktisat - İşletme Bölümlerine geçiş hakkı tanındığı halde; Atatürk Üniversitesi, Doğuş Üniversitesi, Kadradeniz Teknik Üniveristesi, Marmara Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi Dış Ticaret Bölümü öğrencilerine bu bölümlere geçiş hakkının tanımamadığını kaydettiler.
Dış Ticaret Bölümü öğrencileri, Anadolu Dış Ticaret Meslek Lisesi ve Anadolu Ticaret Meslek Lisesi mezunlarına ÖSS'de İktisat, Ekonomi, İşletme - İktisat, Uluslararası Ticaret Bölümlerine girme hakkı verilirken, DGS bu imkanının verilmemesinin gerekçesiz bir uygulama olduğunu kaydettiler.
Öğrenciler iki bölüm arasında eğitimi - öğretim farkı olmadığını ayrıca Dış Ticaret Bölümlerine daha yüksek puanla öğrenci alındığını belirterek, bu yanlıştan dönülmesi için ÖSYM ve YÖK Başkanlığı'na başvuruda bulunduklarını belirttiler.
Çukurova Üniversitesi Pazarlama Bölümü öğrencileri de DGS'de kendilerine İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi yerine İletişim Fakültesi'ne geçiş hakkının tanınmasını eleştirerek, okudukları derslerle hiçbir ilgisi olmayan bir bölüme yönlendirildiğini iddia ettiler.

Yazarlar