08.04.2021 - 11:54 | Son Güncellenme:
Bordro ve çalışma belgeleri sıklıkla birbirine karıştırılsa da bu belgelerin içeriği farklıdır. Bordrolarda personele yapılan sigortanın süresinin yazılı olduğu belgelerdir. Bu nedenle iş başvurularında referans olarak gösterilmezler.
Çalışma Belgesi Nedir?
Çalışma belgesi, işçinin işe giriş tarihi ile işten ayrılma tarihinin yazılı olduğu resmi belgelerdir. İş başvurularında referans olarak kullanılan bu belgeler, personelin hangi kurumda ne kadar çalıştığını kanıtlamak için doldurulur.
Kurumlara yapılan iş başvurularında bu belgeler incelenir ve hangi adayın hangi alanda ne kadar deneyim sahibi olduğu öğrenilir. Bu belgeler hem işten ayrılan personel hem de kurumun sorumlu müdürü tarafından imzalanmalıdır.
Çalışma Belgesi Nereden Alınır?
İşçiler bu belgeyi çalıştıkları şirketten alabilirler. Bunun dışında diğer tüm resmi belgeler gibi çalışma belgesi de e-devlet şifresiyle alınabilir.
Çalışma Belgesi Nasıl Alınır?
Çalışma belgesi almak isteyenler öncelikli olarak E devlet kapısı sayfasına giriş yapmalıdır. TC. Kimlik numarası ve e-devlet şifresi yazıldıktan sonra siteye giriş yapılabilir.
Daha sonra ana sayfada yer alan ''Kurumlar'' sekmesine ve alfabetik olarak sıralanan harflerden ''S'' harfine tıklayarak Sosyal Güvenlik Kurumuna kolayca ulaşabilirsiniz. Açılan yeni sayfada Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi Sorgulama kısmı yer alıyor. ''Dosyayı indir'' seçeneğine tıkladığınızda çalışma belgenizi hem akıllı telefonlarınıza hem de bilgisayarlarınıza indirebilirsiniz.
Çalışma belgesinin üstünde ad, soy ve kimlik numarası dışında çalışılan il ve gün sayısı bilgileri de mevcuttur. Bu belge hem kamu hem de özel sektörde kullanılabilir.