02.09.2015 - 15:22 | Son Güncellenme:
Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İşletme ve İktisat Fakültelerine kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin merakla bekledikleri AÖF kayıt dönemi başladı. Anadolu Üniversitesi yaptığı duyuru ile 2015-2016 yılı için AÖF başvuru ve kayıt dönemi 31 Ağustos 2015'de başladığını ve 08 Eylül 2015 Salı günü saat 17.00’de sona ereceğini bildirdi. Ayrıca yapılan duyuruda AÖF kayıt işlemleri için internetten başvuru yapılması gerektiğini, aksi takdirde kayıt yaptıramayacaklarını belirtti.
AÖF internet başvuru ve kayıt için internet başvuru linki aşağıdadır. AÖF kayıtı için gerekli belgeler ve yapılması gerekenler haberimizde yer almaktadır.
AÖF BAŞVURU VE KAYIT DUYURUSU
Anadolu Üniversite resmi sitesinden yapılan duyuruda öğrencilere bazı uyarılarda bulunuldu. 08 Eylül 2015 tarihinden sonra internetten veya başka bir yöntemle başvuru yapılması mümkün olmayacağı için, elektrik kesintisi, teknik arızalar veya internet hattınızın kesik olması vb. nedenlerle başvuru yapamama durumunda kalmamanız için AÖF başvurunuzu son günleri beklemeden yapmanız gerektiğini ve internetten başvuru süresi kesinlikle uzatılmayacağı bildirildi. AÖF adaylarının, İnternet Başvuru ve Kayıt Kılavuzu’nda açıklanan kayıt belgelerini hazırlayarak illerdeki AÖF bürolarına bizzat başvurarak kayıt yaptırabilirler.
İnternet Başvuru ve Kayıt Kılavuzu ile Öğrenci Kılavuzuna http://www.anadolu.edu.tr/acikogretim “Kılavuzlar” bağlantısından ya da http://kayit.anadolu.edu.tr İnternet başvuru sitesinden ulaşılabilir.
AÖF Kayıt İşlemleri
AÖF kayıt işlemleri, 31 Ağustos 2015 Pazartesi günü başlayıp 08 Eylül 2015 Salı günü saat 17.00’de sona erecektir. 5 Eylül 2015 Cumartesi günü AÖF büroları kayıt işlemleri için açık olacak ve kayıt yapılacaktır. Adaylar, 31 Ağustos – 07 Eylül 2015 tarihleri arasında illerde bulunan Açıköğretim Fakültesi bürolarına bizzat başvurarak kayıtlarını gerçekleştireceklerdir.
AÖF başvuru ve kayıt işlemlerini, bu tarihler arasında mazeretleri nedeniyle yaptıramayanlar 08 Eylül 2015 tarihlerinde bizzat veya yakınları aracılığıyla kayıt yaptırabilirler. 08 Eylül 2015 tarihinden sonra mazeret beyan ederek kayıt yaptırmak isteyenlerin başvuruları kabul edilmeyecek ve kayıtları kesinlikle yapılmayacaktır.
Kayıt belgeleri eksik ise kayıt yapılmaz ve belgeleri tamamlamak üzere ek süre verilmez. Kayıt süresi uzatılmayacaktır. Belirtilen tarihler arasında her ne sebeple olursa olsun kaydını yaptırmayan adaylar Fakülteye kayıt hakkını kaybederler ve herhangi bir hak iddia edemezler. Posta ile kayıt yapılmaz.
Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İşletme ve İktisat Fakültelerine kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin bekledikleri AÖF kayıt tarihleri açıklandı. Açıköğretim Fakültelerini kazanan öğrenciler 'AÖF kayıtları başladı mı ?' sorusuna yanıt arıyordu. Merakla beklenen AÖF kayıtları başladı. AÖF kayıtları için gerekli bilgiler haberimizdedir.
Bu duyuru;
İnternetten Başvuru İşlemleri
31 Ağustos 2015 Pazartesi günü başlayıp 08 Eylül 2015 Salı günü saat 17.00’de sona erecektir.
İnternetten Başvuru Adresi
http://kayit.anadolu.edu.tr
İnternetten başvuru yapmayan adaylar kayıt yaptıramaz. İnternetten başvuru yapmak kayıt için yeterli değildir.
08 Eylül 2015 tarihinden sonra İnternetten veya başka bir yöntemle başvuru yapılması mümkün değildir. Elektrik kesintisi, teknik arızalar veya İnternet hattınızın kesik olması vb. nedenlerle başvuru yapamama durumunda kalmamanız için başvurunuzu son günleri beklemeden yapınız. İnternetten başvuru süresi kesinlikle uzatılmayacaktır.
Adaylar, İnternet Başvuru ve Kayıt Kılavuzu’nda açıklanan kayıt belgelerini hazırlayarak illerdeki AÖF bürolarına bizzat başvurarak kayıt yaptırabilirler.
İnternet Başvuru ve Kayıt Kılavuzu ile Öğrenci Kılavuzuna http://www.anadolu.edu.tr/acikogretim “Kılavuzlar” bağlantısından ya da http://kayit.anadolu.edu.tr İnternet başvuru sitesinden ulaşılabilir.
Kayıt İşlemleri
31 Ağustos 2015 Pazartesi günü başlayıp 08 Eylül 2015 Salı günü saat 17.00’de sona erecektir. 5 Eylül 2015 Cumartesi günü AÖF büroları kayıt işlemleri için açık olacak ve kayıt yapılacaktır.
Adaylar, 31 Ağustos - 07 Eylül 2015 tarihleri arasında illerde bulunan Açıköğretim Fakültesi bürolarına bizzat başvurarak kayıtlarını gerçekleştireceklerdir. Bu tarihler arasında mazeretleri nedeniyle kayıt yaptıramayanlar 08 Eylül 2015 tarihlerinde bizzat veya yakınları aracılığıyla kayıt yaptırabilirler. 08 Eylül 2015 tarihinden sonra mazeret beyan ederek kayıt yaptırmak isteyenlerin başvuruları kabul edilmeyecek ve kayıtları kesinlikle yapılmayacaktır.
Kayıt belgeleri eksik ise kayıt yapılmaz ve belgeleri tamamlamak üzere ek süre verilmez. Kayıt süresi uzatılmayacaktır. Belirtilen tarihler arasında her ne sebeple olursa olsun kaydını yaptırmayan adaylar Fakülteye kayıt hakkını kaybederler ve herhangi bir hak iddia edemezler. Posta ile kayıt yapılmaz.
İnternet Başvuru ve Kayıt ile ilgili resmi çağrı bu ilanla yapılmaktadır.
Adaylar, ders transferi ve muafiyet işlemlerine ilişkin ayrıntılı bilgiye Açıköğretim Duyurularından ulaşabilirler.
İNTERNET ÜZERİNDEN AÖF KAYITLARI NASIL YAPILIR?
AÖF kayıt başvuruları http://kayit.anadolu.edu.tr bağlantısından gerçekleştiriliyor ancak internet üzerinden kayıt yaptıktan sonra kayıt kılavuzunda açıklanan tüm belgeleri, kayıt süresi içerisinde mutlaka AÖF bürosuna teslim etmeniz, Öğrenci Bilgi Formu’nu onaylatarak geri almanız gerekiyor. İnternet başvuru işlemleri http://kayit. anadolu.edu.tr adresindeki “T.C. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Başvuru” sitesinden yapılıyor. Başvuru sitesine girdiğinizde başvuru yapacağınız kayıt türünü tıklayarak “BAŞVURU” sayfasına geliyorsunuz.
Başvuru işleminizi tamamladıktan sonra ekrana tüm bilgilerinizi gösteren sayfa gelecektir. Verdiğiniz bilgileri kontrol ettikten sonra “Yukarıdaki tüm bilgilerin doğruluğunu kabul ve beyan ediyorum” açıklamasının yanındaki kutucuğu işaretleyerek ve “tamam” a tıklayınız. Başvurunuzun kabulünden sonra ‘dosyayı indirmek için buraya tıklayın’ ifadesinin üzerine tıklayarak ilgili elektronik dosyayı bilgisayarınıza indirip yazıcıdan dökümünü alabilirsiniz.
AÖF BAŞVURU ADIMLARI
http://kayit.anadolu.edu.tr adresinden Türkiye Yeni Kayıt ve Kayıt Yenileme İşlemleri bağlantısına tıklayınız. 2015 ÖSYS ya da Anadolu Üniversitesi Yabancı Uyruklular İçin Yükseköğretime Geçiş ve Yerleştirme Sınavı Kapsamında Kayıt (AYÖS) hakkı kazandıysanız
ÖSYS Yeni Kayıt bağlantısına, Af kapsamında kayıt hakkı kazandıysanız Af Kapsamında Kayıt bağlantısına tıklayınız. Açıklamalar doğrultusunda başvuru adımlarını tamamlayarak İnternet Başvuru işleminizi gerçekleştiriniz.
İnternet Başvuru Belgesi İnternet başvuru işlemi sonunda dökümünü aldığınız bu belgeyi siyah tükenmez kalemle imzalayarak kayıt sırasında AÖF bürosuna teslim etmek zorundasınız. Öğrenci hizmetlerinde ve sınavlarda imza uyumsuzluğundan doğacak sorumluluk öğrenciye ait olacaktır. Mazeretli kayıt tarihinde kayıt yaptıran öğrenci yakınları, imzaları mutlaka öğrencinin kendisine attırmalıdırlar.
AÖF KAYITLARI İÇİN GEREKLİ BELGELER
1. İnternet Başvuru Belgesi
"İnternet Başvuru Belgesi" http://kayit. anadolu. edu.tr adresinden yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız belgedir. İnternet başvuru belgesinde, başvuru yaptığınız öğrenim programı ile ilgili bilgiler olacaktır. Bu belgeyi siyah tükenmez kalemle imzalayarak kayıt sırasında AÖF bürosuna teslim etmek zorundasınız.
2. Fotoğraflı - İmzalı Form
İnternetten yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız "Fotoğraflı-İmzalı Form"a kurallara uygun fotoğrafınızı yapıştırınız. Öğreniminiz süresince kullanacağınız imzanızı, ayrılmış alandan taşmayacak şekilde SİYAH TÜKENMEZ KALEMLE atarak formu diğer kayıt belgeleriyle birlikte kayıt yaptıracağınız AÖF bürosuna teslim ediniz. Sizlerden bu formla alınan fotoğraf ve imzanız, bilgi işlem ortamına aktarılacaktır. Bilgisayar kayıtlarındaki imzanız ile öğrencilik hizmeti almak için vereceğiniz dilekçenizdeki imzanızın aynı olması gerekmektedir.
3. Öğrenci Bilgi Formu
İnternetten yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız "Öğrenci Bilgi Formu"na kurallara uygun fotoğrafınızı yapıştırınız. "Öğrenci Bilgi Formu" AÖF büro personeli tarafından onaylanarak size geri verilecektir. Bu formu öğrenci kimlik kartınızı alıncaya kadar, öğrenci olduğunuzu kanıtlamak ve AÖF bürolarından öğrencilik hizmeti alabilmek için kullanacaksınız.
Öğrenci Bilgi Formu sınavlarda öğrenci kimlik kartı yerine geçmez.
4. Öğrenim Belgesi
Lise veya dengi okul mezunu olan adaylar, öğrenim belgelerinin AÖF bürosu veya mezun olduğu okul tarafından onaylanmış sureti ile kayıt yaptıracaklardır. Bunun dışında diğer resmi veya özel kuruluşlarca onaylanmış öğrenim belgelerinin suretiyle kayıt yapılmaz. Öğrenim belgesini AÖF bürosuna onaylatacak adaylar öğrenim belgesinin aslını ve fotokopisini AÖF bürosuna götürmek zorundadırlar. Öğrenim belgesinin aslı görülmeden AÖF bürosunca "Aslının aynıdır." onayı yapılmaz. Öğrenim belgesini kaybedenler ise mezun oldukları okuldan alacakları "Diploma Bilgilerini İçeren Öğrenim Belgesi"nin onaylı sureti ile kayıt yaptıracaklardır.Öğrenim belgesindeki kimlik bilgileri ile nüfus cüzdanınızdaki bilgilerin (ad, soyad, baba adı vs.) aynı olması gerekmektedir. Bu bilgilerinizde farklılık varsa bu farklılığa ait yasal belgenizi öğrenim belgenizle birlikte vermek zorundasınız(Evlilik nedeniyle soyadı değişenler hariç). Eğer öğrenim belgenizdeki bilgiler hatalı ise mezun olduğunuz okula başvurarak öğrenim belgenizin arkasına açıklama yaptırmanız gerekmektedir...
5. Fotoğraf
Dijital ortamdaki fotoğrafınızın "uygun bulunmaması halinde" sizden fotoğraf istenecektir. Kayıt için 4 (dört) adet 4,5x6 cm. boyutunda fotoğraf gereklidir.
6-Askerlik Durum Belgesi
Adaylar, internet başvurusunda beyan ettikleri askerlik durumuna göre Askerlik Durum Belgesi'ni AÖF bürolarına götürecek. (E devlet'ten alınan durum belgesi de geçerli oluyor) Kayıt için yatırılması gereken "Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı" ve "Öğretim Gideri" ödemeleri Vakıfbank şubelerinden, Vakıfbank İnternet Şubesinden, Vakıfbank ATM'lerinden, 444 0724 Vakıfbank Telefon Bankacılığından T.C. kimlik numarası ile yapılabilir. "Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı" ve "Öğretim Gideri"ödemeleri İnternet başvurusu tamamlanıp kayıt için gerekli diğer belgeler hazırlandıktan sonra yapılmalıdır.Adaylar bankaya ödeme yaparken kayıt türü-bölüm/program belirterek ödemesini gerçekleştirmelidir (Örneğin, ÖSYS-Adalet; ÖSYS- Sosyoloji gibi). Bankaya yapılan ödeme sonunda alınan dekont üzerindeki kimlik bilgileri, ödeme miktarı ve kayıt türü-bölüm/program bilgileri mutlaka kontrol edilmelidir.
Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinden her ne sebeple olursa olsun kaydı silinenler ile programlardan mezun olanlar tekrar bu fakültelere yeni kayıt yaptırabilmek için, varsa kaydının silindiği veya mezun olduğu programa ait eski borçlarını ödemek zorundadırlar. Bu borçlarını ödemeden yeni kayıtları yapılmaz. Banka dekontunu öğreniminiz süresince saklayınız. Dekont daha sonra Üniversite yetkililerince istenebilir.