EgeYok böyle servis!

Yok böyle servis!

16.12.2022 - 00:00 | Son Güncellenme:

Otomotiv yedek parça sektöründe 43 yılı geride bırakan Özolgun, sanayide devrime imza attı.

Yok böyle servis

NİHAN YARKENT İNCE- Hani sanayiye gittiğinizde her yer kir pas içindedir ya burası öyle değil. Bir ameliyathane ortamından farkı yok. Araç sahiplerinin “Aracıma orijinal mi yoksa yan sanayi yedek parça mı takılıyor?” endişesi hiç yok. Tüm işlemler yüzde 100 müşteri memnuniyeti, yüzde 100 garantiye dayanıyor. Üstelik aracınıza bakım yapılırken siz yanında kahvenizi içerken yapılan bütün müdahaleler size anında aktarılıyor. Servis uzadı, acıktınız, organik ürünlerle hazırlanan yemeğiniz için harika bir mutfak da var, daha uzun vakit geçireceğiniz oyun salonu da. Özolgun Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Çağlar Tenekeci, önümüzdeki süreçte elektrikli araçların bakımlarının da gündeme gelmesi nedeniyle nitelikli ara elemanın büyük önem taşıdığına dikkat çekerek sektöre özellikle kadınların kazandırılması gerektiğini söyledi.

Haberin Devamı

Yok böyle servis

*Sanayide böyle temiz bir servis alanı görmedim. Buna neden ihtiyaç duyuldu?

Aslında biz hep böyleydik. Kurulduğumuz günden beri 6. Sanayi’deyiz ve 43. yılımızı doldurduk. Bu yıl temizliğin yanına araç sahiplere daha şeffaf bir ortam sunmak istedik. Kalite ve TSE Belgelerimizi yeniledik. Cihazların hepsinin yazılımlarını son sürüm haline getirdik. İşimize yatırım yaptık ama aynı fiyat politikasını koruyarak müşterilere daha kaliteli, ekonomik ve en güvenilir hizmet vermeyi hedefledik.

*Buradaki farklılık nedir?

Burada daha düzenli, temiz, hijyen ve bakımı çok daha şeffaf görebilmeleri açısından aracından uzak kalmak istemeyen müşterilerimize, servis anında ne kullanıldığını, yağın markasını, parça orijinal mi görebilmeleri adına iş yerimizi daha şeffaf hale getirdik. Araçlarının yanında durup izleyebilecekleri bir sisteme geçtik. Aynı zamanda bu yenilik işimize olan saygımızdan ve güvenimizden kaynaklanıyor.

Haberin Devamı

Yok böyle servis

*Sanayi de gördüğüm bir gerçek var, burada hep erkekler var, kadınlar bu sektörden neden uzak duruyor?

İşte bakın bence bu soru, bizim en öncelikli çözmemiz gereken ana sorun. Hepsinden önce bu sektöre kadınların el atması gerekiyor. Çünkü şu bir gerçek, kadınlar çok daha detaycı ve işini çok daha titiz yapıyor. Biz meslek liselerindeki kızlarımızın sanayide yer almasını istiyoruz. İnanın kadınlar bu sektörde yer alırsa hem verim artacak hem kalite.

*Servis denildi mi herkesin aklına gelen konu ise fiyatlardır. Yeni yatırım yaptınız, servis fiyatları arttı mı?

Yatırım bir maliyettir ama bu maliyete neden katlandığınız da çok önemli. Biz bu maliyeti üstlendik çünkü işimizi çok seviyoruz. Yeni yatırımlara karşın fiyat politikasında asla bir değişiklik yapmadık. Aynı fiyat politikasını koruyarak daha kaliteli, ekonomik ve en güvenilir hizmeti hedefledik.

*Elektrikli araçlara yönelik neler yapılıyor?

Elektrikli araçlar piyasaya giriyor. Bu noktada en önemli nokta, elektrikli araçların bakımı konusundaki eğitici kadro. Bu olacak ki çırak, kalfa güncel bilgilerle eğitim alabilsin. Meslek liselerine bu derslerin konulması lazım. Sonra bu öğrencileri eğitebilecek kadronun eğitilmesi lazım. Ayrıca bizlere de eğitim verilmeli.

Haberin Devamı

*Ara eleman ciddi sorun, bu konuda öneriniz var mı?

Başarılı öğrencileri mesleğe çekmemiz lazım. Yoksa 15 sene sonra çalıştıracak adam bulamayacağız. Başarılı öğrencilere ödüller verilmeli. Motivasyonu artırmalıyız. Bir gün okulda, beş gün sahada olmalılar. Onun dışında ailelerine de motivasyon için ödüller olmalı. En basitinden öğrencilerin ulaşım giderinin karşılanması bile önemli bir destek.

*Sizde çalışanlar güncel bilgileri nasıl öğreniyor?

35 kişilik profesyonel ekiple çalışıyoruz. 25 yılını geçiren çalışanlarımız var. Eğitime ayrı önem veriyoruz. Özolgun Otomotiv olarak Karabağlar Mesleki Eğitim Merkezi Motorlu Araçlar Teknolojisi Beceri Sınav Merkezi olarak tescil edilmiş durumdayız. Gaziemir Şehit Serhat Sığnak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğretmeni Vedat Mehmet Konuk’un danışmanlığında, personel eğitimlerine de 15 yılı aşkın süredir devam ediyor.

Haberin Devamı

*Peki ekibi nasıl motive ediyorsunuz?

Aslında bu müşteri memnuniyetiyle doğrudan ilgili bir konu. Biz müşterilerimizde anket yapıyoruz. Bu anketi söylemek belki kolay ama gerçekten bu böyle, her ay en az 100 anket ve bir o kadar de telefonla arama yapıyoruz. Müşteri memnuniyetine orantılı çalışanlarımıza prim desteği veriyoruz. Böylece maaşa göre yüzde 30’a varan bir destek söz konusu oluyor. Bu motivasyonlardan sadece biri. Onun dışında başarılı personelimizi ailesiyle tatile gönderiyoruz, başarılı çocuklarının eğitim hayatına destek veriyoruz. Tüm bunları yaparken biliyoruz ki biz bir aileyiz.

Yazarlar