18.11.2017 - 05:15 | Son Güncellenme:
İZMİR DHA
Bir süre önce soru önergesi veren CHP İzmir Milletvekili Ali Yiğit, “İzmir ulaşımı için büyük önem taşıyan proje şu an itibarıyla düşünce aşamasında mıdır yoksa çalışmalara başlanılmış mıdır? İzmir’in Marmaray’ı olacak diye müjdesini verdiğiniz proje için ne zaman ihaleye çıkılacaktır? Tüp geçit projesinin ana hatlatı ve güzergahı belli midir? İzmir Körfezi’nde yapılacak olan tüp geçidin başlangıç ve bitişi konusunda bir tarih verebilir misiniz? Büyük müjde diye açıkladığınız İzmir Körfezi tüp geçidi projesi için 2017 yılı bütçesinde ayrılmış bir kaynak var mıdır? İzmir Körfezi tüp geçit projesinin tahmini maliyeti ne kadar olacaktır? Proje kamu kaynaklarıyla mı yoksa ‘Yap-işlet-devret’ modeliyle mi yapılacaktır?” sorularını sordu.
Yazılı cevap
Soru önergesine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından verilen yanıtta, İzmir Körfez Geçişi’nin etüt ve proje çalışmalarının tamamlandığı, otoyol raylı sistem ve özel yapılara ait kesin projelerin onaylandığı ancak kabul işlemlerinin devam ettiği belirtildi. Bakan Ahmet Arslan tarafından CHP İzmir Milletvekili Ali Yiğit’e yazılı olarak gönderilen yanıtta şu bilgilere yer verildi:
“Türkiye’nin 3. büyük metropolü, önemli bir fuar merkezi ve geniş hinterlenda sahip liman şehirlerinden olan İzmir’in siluetine olumlu katkılar sağlaması, marka değerini yükseltmesi ve kentin şehir içi trafiğine katkı sağlaması planlanan İzmir Körfez Geçişi’nin etüt ve proje çalışmaları tamamlanmış olup, otoyol raylı sistem ve özel yapılara ait kesin projeler onaylanmış olmakla birlikte kabul işlemleri ise devam etmektedir.
Kente girilmeyecek
İzmir Körfez Geçişi’nin tamamlanması ile İzmir kenti kuzey aksından gelen trafiğin kent içine girmeden İzmir kenti güney aksına ulaşması sağlanmış olacağını vurgulayan Arslan, “Karayolu ve raylı sistem olarak planlanan İzmir Körfez Geçişi, her iki yakada mevcut veya planlanan metro ve banliyö raylı sistemlerinin de aynı şekilde bağlantısını sağlayacaktır. Yapılacak raylı sistem ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin şehir içi raylı sisteme entegrasyonu sağlanacaktır. İzmir Körfez Geçişi’nin projesinin ‘Yap-İşlet-Devret’ (YİD) modeli ile ihale edilmesine yönelik çalışmalar devam etmektedir. Yapım süresi 5 yıl olarak öngörülmektedir” diye konuştu.
‘Takipçisi olacağım’
Önergeye verilen yanıtla ilgili değerlendirme yapan Ali Yiğit, yap-işlet-devret modeliyle yapılan projelerin maliyetinin daha sonra kullanıcılara fatura edildiğini belirtti, bu bedelin vatandaşlara en az şekilde yansıtılması için projenin takipçisi olacağını söyledi.