30.09.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Bu değişikliğin tüketicinin ayıptan doğan haklarını kapsamadığına dikkat çeken Yaşar Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Emre Cumalıoğlu, “İnternetten alınan malın hiçbir şekilde iade edilemeyeceği sonucuna varmak doğru olmaz. Ayıp hallerinde; örneğin satın alınan cep telefonu GSM şebekesine bağlanamıyorsa, bilgisayardan ses çıkmıyorsa, akıllı saatin ekranı çatlaksa tüketici malı iade edip parasını geri isteyebilir, bedelden indirim isteyebilir, onarım talep edebilir ya da malın ayıpsızıyla değiştirilmesini isteyebilir. Ayıplı malın iadesindeki masraflar tüketiciden talep edilmez” diye konuştu.
Masraf tüketicinin
Son değişiklik ile cayma hakkını kullandığı takdirde tüketicinin iade masrafını karşılamakla yükümlü olduğunu da hatırlatan Cumalıoğlu, “Malın ayıplı olması halinde ise iade masrafı tüketiciden talep edilemeyecektir. Tüketicinin talebi üzerine iade masrafı, kendisine geri ödenecek bedelden mahsup edilebilecektir” dedi.