Egeİnternetten alınan ürünün iadesi zorlaştı

İnternetten alınan ürünün iadesi zorlaştı

30.09.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde 23 Ağustos 2022 tarihinde yapılan düzenlemeyle, internet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırıldı. Ancak bu karar 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren uygulanacak ve o tarihe kadar tüketici, 14 gün içinde hiçbir neden göstermeksizin ürünü iade edebilecek.

İnternetten alınan ürünün iadesi zorlaştı

Bu değişikliğin tüketicinin ayıptan doğan haklarını kapsamadığına dikkat çeken Yaşar Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Emre Cumalıoğlu, “İnternetten alınan malın hiçbir şekilde iade edilemeyeceği sonucuna varmak doğru olmaz. Ayıp hallerinde; örneğin satın alınan cep telefonu GSM şebekesine bağlanamıyorsa, bilgisayardan ses çıkmıyorsa, akıllı saatin ekranı çatlaksa tüketici malı iade edip parasını geri isteyebilir, bedelden indirim isteyebilir, onarım talep edebilir ya da malın ayıpsızıyla değiştirilmesini isteyebilir. Ayıplı malın iadesindeki masraflar tüketiciden talep edilmez” diye konuştu.
Masraf tüketicinin
Son değişiklik ile cayma hakkını kullandığı takdirde tüketicinin iade masrafını karşılamakla yükümlü olduğunu da hatırlatan Cumalıoğlu, “Malın ayıplı olması halinde ise iade masrafı tüketiciden talep edilemeyecektir. Tüketicinin talebi üzerine iade masrafı, kendisine geri ödenecek bedelden mahsup edilebilecektir” dedi.