15.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şadiye Deniz ile İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Elif Korap Özel, birlikte gerçekleştirdikleri araştırmayla, insanların sadece ürün satın almak için değil, haber okumak için de Google’a başvurduğunu ortaya koydu. Google gazeteciliği döneminin başladığını vurgulayan araştırmacılar, günümüzde hem dünyada hem Türkiye’de haberleri Google’a optimize etmekten sorumlu SEO gazetecileriyle çalışma eğiliminin hızla arttığını ifade etti. İnsanların Google’da bir şey aradıklarında sadece ilk sayfaya baktıklarını belirten Doç. Dr. Deniz, “Pek çok kurum ve kuruluş için artık Google’da olmak yetmiyor, ilk sayfada olmak gerekiyor. Hal böyle olunca gazetecilik pratikleri de elbette bundan etkileniyor. Haberleri ilk sayfada göstermek önem kazanıyor. Bu da SEO editörlüğü (arama motoru optimizasyonu editörlüğü) olarak tanımlayabileceğimiz yeni bir gazetecilik faaliyet alanı yaratıyor” diye konuştu.
İlgi çekmeli
Çoğunluğun bir gazetenin web sitesini ziyaret etmek yerine aradığı konuyu Google’a yazdığını ifade eden Doç. Dr. Özel de, “Arama motoruna, “son dakika”, “patlama” gibi anahtar kelimeleri yazıp karşısına çıkan ilk sayfadaki haber linklerinden birini tıklıyor. Elbette ilk sayfada görünür olduktan sonra tercih edilmede haber başlığının ilgi çekici ve diğerlerinden farklı olması gibi başka faktörler de devreye giriyor” diye konuştu.