18.11.2021 - 00:10 | Son Güncellenme:
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencileri, tasarım stüdyosu dersinde birbirinden farklı çalışmalara imza attı. Çocuklardan yetişkinlere, sahil güvenlik için otonom devriye teknesinden denizlerde kullanılacak insansız kurtarma aracına kadar her kesime her probleme çözüm arayan projeler geliştirdi.
Ders yürütücüleri Öğretim Elemanı Ece Güçer ve Öğretim Görevlisi Sevi Merter, amaçlarının öğrencilerin mezuniyet sonrasına hazırlanması için her yıl belirlenen firmalarla profesyonel Ar-Ge ve tasarım sürecini deneyimlediği bir projesini gerçekleştirmek olduğunu belirtti.
Sezin Hasgüler’in denizde arama kurtarma çalışmalarında kullanılmak üzere geliştirdiği insansız hava aracı tasarımı Halaskar, ekiplerin botla olay yerine ulaşana kadar kazazedeleri hayatta tutabilmek için can yeleği, can simidi ve ilk yardım kiti gibi yük modülünü denize bırakacak şekilde tasarlandı. Aleyna Kasım Yogee projesiyle, 7-11 yaş arasındaki çocukların evde fiziksel aktivitesini artırmak amacıyla elektronik yoga ve meditasyon eğitmeni geliştirdi. Kubilay Can’ın Amfibiyen Karavan adlı çalışması, karavan ve tekne deneyimlerini tek bir araçla sağladı. Sinem Öztürk de, 7-11 yaş arası çocuklar için sürdürülebilirlik odaklı robotik kodlama oyuncak seti tasarımı yaptı.
Güven Bulan ise, Sahil Güvenlik için otonom devriye teknesi hizmeti verecek Kırlangıç-1 Devriye Teknesi’ni geliştirdi. Çok daha az kaynak harcayarak çevre dostu, otonom, gerektiğinde kurtarma görevine gidebilecek, istihbarat toplayabilen ve uzun süreler suda kalabilecek bir devriye teknesi tasarlanması hedeflendi.