29.08.2022 - 00:05 | Son Güncellenme:
2021’de perakende e-ticaret satışları dünya çapında yaklaşık 4.9 trilyon dolara ulaştı. Bu rakamın önümüzdeki dört yıl içinde yüzde 50 büyüyerek yaklaşık 7.4 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Ege İhracatçı Birlikleri, geçen yıl çalışmalarına başladığı ‘eib.li’ portalının çalışmalarını bitirip, küresel yeni bir online ticaret kanalı haline getirmeyi planlıyor. EİB Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “E-İhracat Destekleri Hakkında Karar’ın yürürlüğe konulmasıyla şirketlerin ve işbirliği kruluşlarının e-ihracata hazırlanması, yurtdışı pazarlarda ve pazaryerlerinde Türk ürünlerinin ve markalarının çevrimiçi sergilenmesi, tanıtılması, yurtdışı siparişlerde hızlı teslimatın sağlanmasına ilişkin giderlerin desteklenmesi hedefleniyor” dedi. Eskinazi, “Bakanlıkça E-İhracat Konsorsiyumu statüsü verilen şirketler aracılığıyla imalatçı şirketlerin üretimleri daha büyük ölçüde e-ihracata yönlendirilebilecek.
Ayrıca, bakanlığın koordinasyonunda Türkiye E-İhracat Platformu; ihracatçılarla alıcıların buluşmasına, sipariş almalarına ve karşılamalarına, ihracat işlemlerinin dijitalleşmesine ve yeni nesil teknolojilerin kullanılmasına olanak sağlayacak, bu oluşuma yüzde 75 oranında 5 yıl süresince ve yıllık 150 milyara kadar verilecek destek ülkemizin e-ihracat hamlesine büyük bir ivme kazandıracaktır. Çalışmalarına geçen yıl başladığımız Egeli ihracatçılarımızın dijital pazaryeri olmasını hedeflediğimiz eib.li portalımızın çalışmalarını bitirip tüm dünyadan alıcılara hitap eder hale getirmek için bir fırsat yakalayacağız. Amazon, Jingdong, Alibaba, eBay, Rakuten, B2W Companhia Digital, Zalando, JD.com gibi Avrupa’dan Uzak Doğu’ya kadar dünyanın en büyük e-ticaret platformlarında yer alma şansını elde edeceğiz. Geleneksel yöntemlerle konteyner konteyner mal satmaya alışmış Türk ihracatçısı dünyanın öbür ucundaki alıcılara tek tek ürün satacak konuma gelmek durumunda” diye konuştu.
Eskinazi, Türkiye’nin ve dünyanın ayakkabı, çanta, deri saraciye ve deri konfeksiyon sektörlerine yönelik ilk sanal fuarı Shoedex2020’yi ve dünyanın ilk sanal gıda fuarı The Fource’u düzenlediklerini hatırlattı, “Tüm sektörlerin e-ihracat konusunda kapasitesini ve marka değerini artıracağız” ifadesini kullandı.