24.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
İzmir’de Montessori Anaokulu’na giden iki kızının yaşadığı gelişmeyi gözlemleyen Melis Kurtel Emin Montessori, sisteminin devam edebileceği bir okul açmaya karar vererek Urla’nın Bademler köyünde Montessori yöntemiyle eğitim veren bir ilkokul hayata geçirdi.
Melis Kurtel Emin, “76 ülkede binlerce okulda uygulanan sistemde çocukların, doğa ile iç içe, ağaçlar, hayvanlar ve bitkilerle etkileşim içinde eğitim aldıklarını söyledi. 8 dönüm arazi içinde 4 bloktan oluşan ve toplamda 1000 metrekare kapalı alanda kurulan Montessori İlkokulu 2017-2018 eğitim öğretim yılında ders başı yaptı.
2017 Nisan ayında okulu kurmaya başladıklarını belirten Melis Kurtel Emin, “Çocuklarımın devam ettiği anaokulunun sahibi sayesinde 6-12 yaş Montessori eğitmeni Çiğdem Hanım ile tanıştık. Kendisi ABD’de AMI vakfından 6-12 yaş eğitmenlik diplomasını almış ve İstanbul’da bir ilkokul kurmuş. Şu anda bizim eğitim danışmanlığımızı yapıyor ve öğretmenlerimizi eğitiyor.” Alçakgönüllü, kendine güvenli, sistemi sorgulayan, ezilmeyen, topluma saygısı olan bireyler yetiştrimeye çalışan bir sistem. Amazon, Google gibi şu anda ön planda olan tüm markaların kurucuları hep Montessori sistemiyle yetişmiş. Bu sistemi tam uygulayabilmek için okulun mutlaka doğanın içerisinde olması gerekiyor. Çocuklar burada meyve sebze yetiştiriciliğinden hayvan bakımına kadar her şeyi öğreniyor ve yapıyor. O nedenle büyük bir alana ihtiyacımız vardı. Bademler, özellikle çok güzel bir yer. Halkta bizi çok güzel karşıladı. Aydın bir köy. Tiyatrosu var, eğitim düzeyi yüksek. Doğası, toprağı, havası çok güzel.
Montessori sistemi
Montessori eğitim sistemi hakkında bilgiler veren Melis Kurtel Emin, “Maria Montessori İtalya’nın ilk kadın doktoru, pedagog ve antropoloji profesörüdür. Maria Montessori, aynı zamanda bir eğitimci ve Montessori Vakfı’nında kurucusudur. Mustafa Kemal Atatürk eğitim kongresi yaptığında, bu eğitim sistemini araştırtmış ve Köy Enstitüleri de bu eğitim sisteminden esinlenerek kurulmuş.
Bu sistem sadece akademik odaklı bir eğitim sistemi değil. Bütünden, evrenden detaya inen bir anlayış yerleştiriliyor çocuklara. Biz çok büyük bir sistemin parçasıyız anlayışı veriliyor.
Evrenden doğaya
Montessori eğitim sisteminin çocuklara özgüven ve kendi kendine yetebilme yeteneği verdiğini belirten Kurtel Emin, “Ayrıca çocuklarda bu sistemin empati ve topluma faydalı birey olarak yetişme sorumluluğunu verebildiklerini gördüm. Aile görgüsü ile siz istediğiniz kadar çabalayın, eğitim ve toplum içerisinde pekişmediğinde etkili olamıyorsunuz. Bunların değerini insan kendisi anne baba olmadan anlayamıyor. Okulda da bunlar tekrar tekrar öğretilmeli. Sağlıklı bir toplumun tohumları bence hem ailede hem de okulda atılmalı. Montessori sistemi de ‘yetişkinlerin görevi çocuğun içindeki yeteneği ve gizil gücü uyandırmak ve onları gelişim sürecinde desteklemektir” diyor.
Melis Kurtel Emin, şu vurguları yaptı: “Bademler Köyü Koleji İlkokulu’nda Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı müfredat programı işlenmektedir: Bizden çıkan bir çocuk TEOG ya da başka bir sınavda başarıyı elde edecektir. Buradaki fark yolun farklı olmasıdır. Bir çocuk her gün test çözerek başarıya gidecek diye bir şey yok. Biz çocuklara sınav için ezberlemesini değil, hayatının her alanında kullanması için öğretmeyi amaçlıyoruz. Çocuğun içinde var olan bir potansiyeli de o alanda yetişmesi üzerine çalışıyoruz. Montesori alanları tanıma fırsatı bireysel farkındalık ve ilgi alanlarını temsil edebiliyor.”