Ege‘Dijitalde öncü kent olacağız’

‘Dijitalde öncü kent olacağız’

15.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

İTO Başkanı Mahmut Özgener, çağın kilit kelimesinin ‘rekabet’ anahtarının da ‘dijitalleşme’ olduğunu vurguladı, “Hedefimiz, dijitalleşme yolunda İzmir’i öncü kent yapmak” dedi

‘Dijitalde öncü kent olacağız’

Türkiye’de dijital dönüşüme imza atan şirketlerin üst düzey yöneticileri İzmir’de düzenlenen ‘Dijitalleşen Markalar Yükseliyor Zirvesi’nde buluştu. İzmir Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, çağın kilit kelimesinin ‘rekabet’ anahtarının da ‘dijitalleşme’ olduğunu belirtti, “Dijitalleşme yolunda İzmir’i öncü kent yapmak temel hedefimiz” dedi.

Haberin Devamı

‘Yol haritası belirlenmeli’

Açılış konuşmasını yapan Özgener, rekabet üstünlüğü için dijital dünyaya hâkim olunması gerektiğini kaydetti, “Dijital araçları kullanmayan, e-ticaret yapmayan, sosyal medyada yer almayan ya da müşterilerini dijital olarak takip etmeyen bir işletmenin ayakta kalma şansı azalıyor” dedi. Bu konuda İTO’nun İzmir’i öncü kent yapma hedefine dikkat çeken Özgener, “İzmir için dijitalleşme trenini kaçırmamalıyız. Kentimizin dijital envanterini çıkararak yol haritamızı belirlemeliyiz” diye konuştu.

‘YENİ BİR ŞEY İÇİN TEŞVİK GEREKİYOR’

She Agency Başkanı Özge Avınca da, dijitalleşmenin önemini İzmir’in çok iyi kavradığını, bunun en büyük kanıtının da zirveye gösterilen ilgi olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Düzenlenen panellerde de dijital dünyada başarılı markaların yöneticileri görüşlerini paylaştı. Google Türkiye Direktörü Bülent Hiçsönmez, “Bu sektöre girmek isteyenlerin en büyük hatası ‘Bu iş bitti’ demeleridir. Örneğin; chrome çıktığında dünyada birçok internet tarayıcısı vardı. Chrome çıktı, şimdi 1 milyar kullanıcısı var” dedi. Nef Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur, dijitalleşirken değer katan inovasyonla hareket edilmesinin önemine vurgu yaptı.

‘Teknoloji farklılaştırıyor’

SBK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sezgin Baran Korkmaz, insanlara yeni bir şey yaratması için teşvik verilmesi gerektiğini belirtti. Arkas Holding Bilgi Sistemleri Direktörü Mert Oruz, teknolojiyi kullanarak farklılaşmaya çalıştıklarını dile getirdi. Yemeksepeti Satış Direktörü Korhan Erçin, Türkiye’nin dijitale ağırlık vererek küresel zincirler oluşturabileceğine değindi. Teknosa Pazarlama İletişimi ve Müşteri Deneyimi Genel Müdür Yardımcısı Ayşegül Bahçıvanoğlu, geleceğin dijitalde olduğunu söyledi. Batıgöz Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Söyler, “Dijitalleşen, insana ulaşır” dedi. Çetmen Mobilya Genel Müdürü Merve Çetmen, dijital bilgi sayesinde farklı müşterilere ulaşabildiklerine dikkat çekti.