17.03.2022 - 00:35 | Son Güncellenme:
Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, 2021 yılındaki 790 milyon dolarlık ihracatına en büyük katkıyı sağlayan 20 üyesine ‘İhracatın Yıldızları Ödül Töreni’yle 23 ödül verdi. 2018-2022 yılları arasında sektörlere desteği için basın kuruluşlarına da ödül verildi.
Birlik Başkanı Cahit Doğan Yağcı, dünyada lojistikte ciddi sıkıntılar olmasına karşın Türkiye’nin bunu çok iyi bir şekilde değerlendirdiğine değindi, “İhracat devi Çin’e karşı en büyük avantajımız, ülkemizin lojistik konumu. Kekik, defne ve adaçayı, katma değerli ürünlerimiz. Türkiye’nin kekik ve defne ihracatının tamamı Ege’den yapılıyor” dedi. Yağcı, İzmir Ticaret Odası, Ege Bölgesi Sanayi Odası, Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, İzmir Mobilyacılar ve Marangozlar Odası ve mobilya sektöründeki derneklerin ortak projesi Torbalı Mobilya OSB’nin de altyapı çalışmalarını takiben faaliyete geçeceğini kaydetti.
Net 4 milyar dolar...
EİB Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Sürdürülebilirlik, dijitalleşme, tasarım, ar-ge ve inovasyon eksenli projelere yoğunlaştıkları için, Birlik Yönetim Kurulu Başkanımız Cahit Doğan Yağcı ve Yönetim Kurulu’nu tebrik ediyorum” dedi. Eskinazi, Ege’deki mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektörlerinin ortalama dışsatım fiyatlarının Türkiye ortalamasının üzerinde olduğunu kaydetti. Basın kuruluşlarına teşekkür plaketi verilmesine de değinen Eskinazi, “Dünya, 2 yılı aşkın bir süredir pandemiyle mücadele etti. Gelişmeleri takip etmemizde, pozisyon almamızda basın kurumlarımızın ve basın emekçilerimizin katkısı çok büyük oldu” vurgusunu yaptı.
Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Güleç de 2021’de net 4 milyar dolar dış ticaret fazlası verdiklerine dikkat çekti.
ABD’ye gıda ihracatı arttı
Doğal ve organik ürünler sektöründeki en büyük ticaret fuarı olan Expo West, 8-12 Mart günleri arasında ABD’de düzenlendi. Fuarda, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’ni temsilen inceleme ve ziyaretlerde bulunan Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, “Expo West’teki doğal ürün trendlerine ilişkin yapılan analizler, trendlerin bugünün sorunlarından kurtulmaktan ziyade gelecek için çözümler üretmeye doğru kaydığını ortaya koyuyor. Türkiye ile ABD arasında ticaret hacmini 100 milyar dolara çıkarma hedefi, ihracatçıları ABD pazarı konusunda daha da yüreklendiriyor. 2022 yılının Ocak-Şubat döneminde Türkiye’den ABD’ye yapılan gıda ihracatı, yüzde 65’lik artışla 147 milyon dolardan 242 milyon dolara çıktı” dedi.