23.06.2022 - 00:10 | Son Güncellenme:
SELEN ALMAÇ - İzmir’den çıkıp lezzeti tüm Türkiye’yi saran Pablo Artisan, Irak Erbil de dahil tam 73 noktada kahveseverlere hizmet veriyor. Yüzde yüz yerli sermaye ile yola çıkan firmanın lezzetli içecekleri dilden dile dolaşıyor. Kurucu Mert Doğan’ın tüm Avrupa’yı karış karış gezerek deneyimlerini harmanladığı konsept Türkiye’de oldukça beğenildi. Hatta Avrupa’dan yoğun bayilik talepleri alıyor.
Pablo Artisan Coffee’yi kurmanın öncesinde bir Avrupa hikayesiniz varmış…
Avrupa, kahve kültürü açısından, ekipman açısından ve mimari açıdan oldukça ilerlemiş durumda. Tüm Avrupa’yı sokak sokak dolaşarak birçok bilgi edindik. Tecrübelerimizle bütçemizi birleştirip Pablo Artisan konseptini oluşturduk. Nerede kahve kavruluyorsa hepsine dokunduk diyebiliriz.
Franchise sektörü yazın gelmesiyle yeniden hareketlendi. Sizde durum nedir?
Şu anda yoğun talep alıyoruz. Yaz aylarında olmamız nedeniyle sahil beldelerinde yeni açılışlarımız olacak. Bodrum, Alaçatı, Urla, Mordoğan gibi birçok şubemiz açılmak üzere. Yeni açılacak şubelerimizle birlikte 80 noktada olacağız.
Etiyopya’dan tarla
Yurtdışı franchise hedefiniz var mı?
Avrupa’dan da şube talepleri geliyor. Doğru yatırımcı ile doğru diyaloglarla yol almak istiyoruz. Acele etmiyoruz. Tek tek şubeler değil de master franchise vererek ilerlemeyi düşünüyoruz. Etiyopya’da bir tarla alma planımız var. Orada büyük yatırımcılar var, kahve tesisi kurmak istiyorlar. Biz tesis için onlara destek oluyoruz. Onlarda bize tarla verecekler. 2 yıl içerisinde Etiyopya’da tarlalarda yetişen kahveleri kullanacağız. Pablo Artisan’ın herhangi bir şube sayısı hedefi yok. Şöyle bir hedefi var. Markanın herkes tarafından bilinen bir marka haline gelmiş olmasını hedefliyoruz.
Daha büyüğü yok
Kahvecilik ve kahve tüketimi her geçen gün popülerleşiyor. Pablo Artisan’a gelen müşterilerinizde de bu popülerleşmeyi gözlemliyor musunuz?
Pablo Artisan CEO’su Ömür Aydoğdu: 3. nesil kahveciliğe talep gün geçtikçe artıyor. Misafirlerimiz her geçen gün kahve ile ilgili daha fazla bilgi sahibi olmaya çalışıyor. Biz tecrübe ve imkanlarımız dahilinde bu popülerleşmeye içinde ruhu olan adeta yaşayan eşsiz bir tesis kurarak destek olmaya çalıştık. Buraya da Pablo Artisan Backstage adını verdik. Fabrikamız sadece depo olarak değil çeşitli sanatsal etkinliklere, workshoplara, eğitimlere, davetlere ve lezzetlere yer veren aynı zamanda Pablo Artisan şubelerimizin kahvelerinin de büyük ustalıkla kavurulduğu bir sosyalleşme alanı şeklinde işliyor. Bu konseptte ve kapasitede kendimize ülkemizdeki en büyük ve en dinamik tesis diyebiliriz.
Bu dinamiğin devamlılığı ise iş ortaklarımızın, çalışanlarımızın ve yatırımcılarımızın büyük desteğiyle sürdürülebilir kalıyor. Bize de ekip olmanın, birlik olmanın, Pablo Artisan Coffee olmanın haklı gururunu yaşatıyor.
Son olarak menünüzden biraz bahseder misiniz? Sadece kahve üzerine mi yoğunlaşıyorsunuz?
Pablo Artisan’da kahve dışında birçok lezzeti de deneyimlemeniz mümkün. Bunlardan biri de pandemide oluşturduğumuz burger markamız, ürünlerimizi bazı şubelerimizin mönülerinde misafirlerimizin beğenisine sunuyoruz.